Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Redevente si dobanzi la intreprinderi asociate

Impozit la sursaredevente intreprinderi asociatecheltuieli deductibile fiscal




Codul fiscal stabileste prin art. 124^18 sfera de aplicare si procedura aferenta redeventelor si dobanzilor la intreprinderi asociate.

Platile de dobanzi si redevente ce provin din Romania sunt exceptate de la orice impozite aplicate asupra acelor plati in Romania, fie prin retinere la sursa, fie prin declarare, cu conditia ca beneficiarul efectiv al dobanzilor sau redeventelor sa fie o intreprindere din alt stat membru sau un sediu permanent al unei intreprinderi dintr-un stat membru situat in alt stat membru.

O plata facuta de o intreprindere rezidenta in Romania sau de catre un sediu permanent situat in Romania trebuie sa fie considerata ca provenind din Romania, denumita in continuare stat sursa. In plus, un sediu permanent este tratat ca platitor al dobanzilor sau redeventelor doar in masura in care acele plati reprezinta cheltuieli deductibile fiscal pentru sediul permanent din Romania.

O intreprindere a unui stat membru va fi tratata ca beneficiar efectiv al dobanzilor si redeventelor doar daca primeste acele plati pentru beneficiul sau propriu, si nu ca un intermediar pentru o alta persoana, cum ar fi un agent, un mandatar sau semnatar autorizat. Un sediu permanent trebuie sa fie tratat ca beneficiar efectiv al dobanzilor sau redeventelor:

a) daca creanta sau dreptul de utilizare a informatiei, in privinta careia platile de dobanzi sau redevente iau nastere, este efectiv legata de acel sediu permanent; si

b) daca platile de dobanzi sau redevente reprezinta venituri cu privire la care acel sediu permanent este supus, in statul membru in care este situat, unuia dintre impozitele mentionate la art. 124^20 lit. a) pct. (iii) sau, in cazul Belgiei, "impozitului nerezidentilor/belasting der niet-verblijfhouders" ori, in cazul Spaniei, "impozitului asupra venitului nerezidentilor" sau unui impozit care este identic sau in mod substantial similar si care este aplicat dupa data de intrare in vigoare a prezentului capitol, suplimentar sau in locul acelor impozite existente.

Daca un sediu permanent al unei intreprinderi a unui stat membru este considerat ca platitor sau ca beneficiar efectiv al dobanzilor ori redeventelor, nicio alta parte a intreprinderii nu va fi tratata ca platitor sau ca beneficiar efectiv al acelor dobanzi ori redevente, in sensul prezentului articol.

Prezentul articol trebuie sa se aplice numai in cazul in care intreprinderea care este platitor sau intreprinderea al carei sediu permanent este considerat platitor al dobanzilor ori redeventelor este o intreprindere asociata a intreprinderii care este beneficiarul efectiv sau al carei sediu permanent este tratat ca beneficiarul efectiv al acelor dobanzi ori al acelor redevente.

Prevederile prezentului articol nu se aplica daca dobanzile sau redeventele sunt platite de catre ori catre un sediu permanent situat intr-un stat tert al unei intreprinderi dintr-un stat membru si activitatea intreprinderii este, in intregime sau partial, desfasurata prin acel sediu permanent.

Prevederile prezentului articol nu impiedica Romania sa ia in considerare, la determinarea impozitului pe profit, atunci cand aplica legislatia sa fiscala, dobanzile sau redeventele primite de catre intreprinderile rezidente, de sediile permanente ale intreprinderilor rezidente in Romania sau de catre sediile permanente situate in Romania.

Alin 11. stabileste ca prevederile prezentului capitol nu se vor aplica unei intreprinderi a altui stat membru sau unui sediu permanent al unei intreprinderi a altui stat membru, atunci cand conditiile stabilite la art. 124^20 lit. b) nu au fost mentinute pentru o perioada neintrerupta de cel putin 2 ani.

Indeplinirea cerintelor stabilite de prezentul articol si de art. 124^20 va fi dovedita la data platii dobanzilor sau redeventelor printr-o atestare. Daca indeplinirea cerintelor stabilite in prezentul articol nu a fost atestata la data platii, se va aplica retinerea impozitului la sursa.

In sensul alin. (11), atestarea care va fi prezentata in legatura cu fiecare contract de plata trebuie sa fie valabila pentru un an de la data emiterii acestei atestari si va contine urmatoarele informatii:

    a) dovada rezidentei, in scopul impozitarii, pentru intreprinderea care primeste dobanzi sau redevente din Romania si, cand este necesar, dovada existentei unui sediu permanent atestat de autoritatea fiscala a statului membru in care intreprinderea care primeste dobanzi sau redevente este rezidenta pentru scopuri fiscale sau in care este situat sediul permanent;

    b) detinerea dreptului de beneficiar efectiv al dobanzilor sau redeventelor de catre intreprinderea care primeste astfel de plati, in conformitate cu prevederile alin. (4), sau existenta conditiilor in conformitate cu prevederile alin. (5), cand un sediu permanent este beneficiarul platii;

    c) indeplinirea cerintelor, in conformitate cu prevederile art. 124^20 lit. a) pct. (iii), in cazul intreprinderii primitoare;

    d) o detinere minima, in conformitate cu prevederile art. 124^20 lit. b);

    e) perioada pentru care detinerea la care se face referire la lit. d) a existat.

    Se poate solicita in plus justificarea legala pentru platile din cadrul contractului, de exemplu se poate solicita contractul de imprumut sau contractul de licenta.

Alin. (13): Daca cerintele pentru acordarea scutirii inceteaza sa fie indeplinite, intreprinderea primitoare sau sediul permanent va informa imediat intreprinderea platitoare sau sediul permanent platitor. Daca respectiva intreprindere platitoare sau sediul permanent a retinut impozitul la sursa asupra venitului ce urma sa fie scutit de impozit, conform prezentului articol, aceasta poate face o cerere pentru restituirea acestui impozit retinut la sursa. in acest sens se va solicita informatia specificata la alin. (13). Cererea pentru restituirea impozitului trebuie sa fie transmisa in cadrul termenului legal de prescriptie.

Impozitul retinut la sursa in plus va fi restituit intr-un interval de un an de la primirea cererii de restituire a impozitului si a informatiilor doveditoare pe care le poate solicita in mod rezonabil. Daca impozitul retinut la sursa nu a fost restituit in perioada mentionata, intreprinderea primitoare sau sediul permanent va fi indreptatit, la expirarea anului in cauza, sa solicite dobanda asupra sumei reprezentand impozitul care trebuie restituit. Dobanda solicitata se va calcula corespunzator prevederilor Codului de procedura fiscala.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Impozit la sursaredevente intreprinderi asociatecheltuieli deductibile fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Decembrie 2011


Votati articolul "Redevente si dobanzi la intreprinderi asociate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Alte articole publicate in data de 16 Decembrie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Inregistrarea unei monografii contabile in SAGA. Studiu de caz indispensabil

    • Inregistrarea unei monografii contabile in SAGA, un program extrem de util pentru evidenţă contabilă, poate prezenta necunoscute chiar daca meniul este usor de utilizat. Pentru a clarifica lucrurile, vom analiza in continuare un studiu de caz care prezinta realizarea unei monografii contabile si inregistrarea acesteia in programul Saga.   Subiectul il reprezinta o societate comerciala care are masini inregistrate pe firma si pentru care se calculeaza ...» citeste mai departe aici

  • Factura nedeclarata. Cum se completeaza declaratia 394 rectificativa?

    • Cu siguranta daca v-ati confruntat cu o problema ca aceasta, v-ati intrebat ingrijorat cum se poate rezolva situatia simplu si rapid. Se poate intampla ca o factura sa nu fie inregistrata in contabilitate si nici in declaratia 394, dar important este sa se depuna rectificativa.   Pentru a elucida misterul, luam drept exemplu un studiu de caz in care o factura nu a fost inregistrata in contabilitate si nici in declaratia 394 in luna in care a fost emisa, ...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF: cum trebuie completat CORECT formularul 230 in functie de caz

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pentru a veni in sprijinul contribuabililor interesati, un material nou numit “Ghid de completare a cererii privind destinatia sumei reprezentand 2% sau 3.5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii”.   De la modul in care se completeaza corect formularul 230 si termenul de depunere pana la difertite modele de completare potrivite pentru anumite situatii specia...» citeste mai departe aici

  • Planul de Conturi 2019 pentru societati comerciale si pentru ONG-uri

    • Planul general de conturi contabile reglementează modul de inregistrare a faptelor economice in conturi. Desigur, este complex si stii doar de o parte din planul de conturi general, cea pe care o folosesti cel mai des. Dar ce faci atunci cand in firma apar activitati economice noi? Sau atunci cand planul de conturi se imbogateste cu conturi noi? ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X