email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ContaUtil: Reducere de pret. Documente acordare discount

Reducere de pretdiscountliste inventarierecostul de achizitie


La o alimentara, in fiecare zi de vineri, se acorda o reducere de 20% la toate produsele. Vom stabili ce documente se intocmesc pentru a acorda acest discount si in ce mod se trateaza din punct de vedere fiscal aceasta cheltuiala.

In cazul in care se fac reduceri de pret la magazinele de vanzare cu amanuntul, trebuie tinut cont de prevederile O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si in special de prevederile art. 17 din acesata ordonanta, in care se stipuleaza: "Este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vinda produse in pierdere, cu exceptia si tuatiilor prevazute la art. 16 lit. a)-c), e) -i), precum si in cazul produselor aflate in pachete de servicii. Prin vanzare in pierdere, in sensul prezentei ordonante, se intelege orice va nzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cu m acesta este definit in reglementarile legale in vigoare."

In cazul prezantat se poate aplica art. 32 alin. (1) din aceeasi ordonanta: "(1) In sensul prezentei ordonante, vanzarile promotionale sunt vanzarile cu amanuntul/vanzarile cash and carry/prestarile de servicii de piata care pot avea loc in orice perioada a anului, fara sa faca obiectul notificarii, cu conditia ca:
a) sa nu fie efectuate in pierdere;
b) sa se refere la produse disponibile sau reaprovizio nabile, precum si la servicii vandute ori, dupa caz, prestate in mod curent;
c) produsele si serviciile promovate tr ebuie sa existe la vanzare pe durata intregii perioade anuntate a vanzarilor promotionale sau comerciantul va informa consumatorii ca oferta este valabila numai in limita stocului disponibil. "

In ceea ce priveste afisarea pretului nou, se recomanda ca in zilele in care se fac reduceri de preturi sa se tina seama si de prevederile art. 33 din O .G. nr. 99/2000. Costul de achizitie, la care se face referire la art. 17 din ordonanta, este stabilit la punctul 51 alin. (1) si (2) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatii Eureopene, aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009 - cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: "(1) Costul de achizitie al bunurilor cuprin de pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale - respectiv TVA - nota noastra), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuib ile direct achizitiei bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.
(2) Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata. "

Rezulta, asadar, ca se poate efectua reducea de pret daca noul pret de vanzare fara TVA nu va fi egal sau mai mic decat pretul (costul) de achizitie.

Documentele care se intocmesc sunt:
- listele de inventariere ale tuturor produselor la care se vor opera reduceri de pret (in care trebuie sa apara preturile vechi) ;
- decizia administratorului de schimbare de pret , in sensul micsorarii acestuia;
- listele de inventariere cu noile preturi de vanzare pe unitatea de masura;
Diferenta dintre totalurile celor doua liste de inventariere se va inregista in contabilitate, ca reducere de pret.
Trebuie mentionat faptul ca aceasta diferenta trebuie trecuta cu minus in raportul de gestiune, la rubrica "intrari", pentru corectarea soldului de marfa si in acest document. De asemenea, noile preturi trebuie inscrise si in casa de marcat, pe fiec are produs in parte, astfel incat bonurile fiscale emise dupa reducerea preturilor sa contina preturile corecte de vanzare.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: ANAF a dat STARTUL controalelor in 2022!


Puteti sa demonstrati realitatea incontestabila a tranzactiilor dvs.?

Descoperiti acum modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!

Lucrarea Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Reducere de pretdiscountliste inventarierecostul de achizitie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 29 Noiembrie 2012


Votati articolul "ContaUtil: Reducere de pret. Documente acordare discount":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 29 Noiembrie 2012 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X