email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ati procedat astfel la refacturarea costurilor de livrare?

refacturarecosturi livrareTVAOMFP 76/2010


Analizam mai jos cazul unei societati care a achizitionat marfa de la o firma din Germania (cu cod de TVA). Societatea straina emite catre societatea din Romania si o factura unde apar costurile de transport si cele de impachetare. Vom vedea cum va proceda societatea care a achizitionat marfa si care urmeaza sa o trimita catre o alta societate din Romania (client) in ce priveste recuperarea acestor costuri de la client.

Astfel, vom stabili daca societatea din Romania poate emite catre client o factura pe care sa mentioneze separat costurile adaugate de societatea straina. De asemenea, vom vedea daca factura va fi emisa fara TVA, precum si in ce mod se vor inregistra in contabilitate costurile de pe factura din Germania si cele de pe factura societatii romane.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere al TVA, costurile cu transportul bunurilor ce fac obiectul achizitiei  intracomunitare intra in baza de impozitare a bunurilor doar daca acestea cad in sarcina vanzatorului, potrivit alin. (9) din normele metodologice ale art. 137 din Codul fiscal . Astfel, in ceea ce priveste declaratia 390 (VIES), potrivit prevederilor OMFP 76/2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 390, serviciul de transport il veti declara ca achizitie intracomunitara de servicii daca acesta nu cade in sarcina vazatorului sau ca achizitie intracomunitara de bunuri daca acesta cade in sarcina vanzatorului.

Astfel, este precizat la art 137 din Codul Fiscal ca, cheltuielile accesorii, cum sunt: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport şi asigurare, solicitate de catre furnizor/prestator cumparatorului sau beneficiarului. Cheltuielile facturate de furnizorul de bunuri sau de prestatorul de servicii cumparatorului, care fac obiectul unui contract separat şi care sunt legate de livrarile de bunuri sau de prestarile de servicii in cauza, se considera cheltuieli accesorii.
In continuare, La pct. 18 alin. (8) din Normele metodologice se precizeaza ca:

"8) In sensul art. 137 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal , orice cheltuieli accesorii efectuate de persoana care realizeaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii se includ in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, chiar daca fac obiectul unui contract separat. Cheltuielile accesorii nu reprezinta o tranzactie separata, ci sunt parte componenta a livrarii/prestarii de care sunt legate, urmand aceleasi reguli referitoare, printre altele, la locul livrarii/prestarii, cotele, scutirile ca si livrarea/prestarea de care sunt legate".
 
a)    Avand in vedere cele de mai sus, daca aceste cheltuieli de manipulare si ambalare fac obiectul unui contract separat, atunci ele sunt considerate cheltuieli accesorii si atunci ar putea fi facturate separate. In caz contrar, nu se poate factura separate, din punct de vedere fiscal fiind tratate ca o singura tranzactie.
b)    Factura va contine TVA.

In cazul acesta de refacturare  se aplica prevederile art 137 lit e cu norme metodologice anexate care te incadreaza ca si comisionar chiar daca nu ai contract in acest sens, ai drept de deducere si obligatia de a colecta TVA, pentru facturile primite pe numele societatii si care apoi se refactureaza clientului de pe teritoriul Romaniei.

c) Achizita marfii de la funizorul din UE
327 = 401  valoarea marfii (in care includeti si valoarea serviciilor))

Si
 
4426 = 4427  - tva aferenta
Livrarea marfurilor se va inregistra in contabilitate prin urmatoarea formula:
4111 =             %
"Clienti            707
                                 "Venituri din vanzarea marfurilor"
                                  4427
                                  "TVA colectata"

In contabilitate intra in costul produselor (si serviciile respective), fiscal insa se sepaara tratamentul celor doua in functie de conditiile contractuale, asa cum este specificat mai sus (art. 137, alin 2).



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
refacturarecosturi livrareTVAOMFP 76/2010


Data aparitiei: 12 Decembrie 2012

Votati articolul "Ati procedat astfel la refacturarea costurilor de livrare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X