email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Finantele au in plan modificarea normelor de aplicare privind Programul de sustinere a IMM-urilor

Finantele au in plan modificarea normelor de aplicare privind Programul de sustinere a IMM-urilor
imm investOUG nr. 110/2017microinteprindere

Programul IMM INVEST ROMANIA a fost operationalizat incepand cu data de 1 mai 2020, pana in prezent fiind efectuate unele  interventii legislative asupra OUG nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii – IMM Invest Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018 si asupra normelor de aplicare aprobate prin H.G.nr.282/2020.

Interventiile au avut ca scop efectuarea unor recalibrari si reglaje, precum si eliminarea unor bariere in implementare si rezolvarea unor aspecte izvorate din practica acordarii de garantii si a ajutoarelor de stat in cadrul programului. Prin operationalizarea programului guvernamental de garantare in numele si in contul statului, precum si a schemei de ajutor de stat asociate acestuia, a fost instituit un mecanism integrat  multianual de incurajare si stimulare a dezvoltarii IMM-urilor prin acordarea de facilitati de garantare de catre stat pentru creditele acordate intreprinderilor mici si mijlocii, cu costuri de finantare si garantare zero.
 

Iata ce modificari vor fi aduse normelor de aplicare a Programului IMM Invest:

1. modificarea titlului actului normativ, in concordanta cu modificarile aduse titlului normei primare, dupa cum urmeaza: HOTARARE  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMANIA.

2. modificarea perioadei de subventionare a dobanzii pentru o perioada fixa de 8 luni astfel incat si IMM-urile ce au accesat Programul intr-o etapa ulterioara sa beneficieze de aceleasi avantaje ca si cele acceptate in prima etapa.

3. introducerea unor reglementari care detaliaza modul in care microintreprinderile si intreprinderile mici pot opta pentru creditele/liniile de credit pentru finantarea capitalului de lucru cu valori de pana la 500.000 lei, respectiv 1.000.000 lei, sau pentru creditele/liniile de credit pentru finantarea capitalului de lucru in valoare de maximum 5.000.000 lei, cu posibilitatea cumulului pana la limita plafonului de cumul de 10.000.000 lei.

4. corelarea la nivelul normelor de aplicare a eliminarii dispozitiilor care instituiau obligativitatea beneficiarilor de a accesa o singura data in aplicatia electronica aferenta Programului ca urmare a crearii in legislatia primara a posibilitatii de a solicita mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru.

5. acomodarea la nivelul normelor a dispozitiilor din OUG nr.143/2020 care au modificat valabilitatea schemei de ajutor de stat in sensul in care perioada de selectie a beneficiarilor si de emitere a scrisorilor de garantie/acorduri de finantare va fi pana la 31 decembrie 2020, iar perioada in care se poate efectua plata grantului va fi cuprinsa intre data operationalizarii programului si data de 31  octombrie 2021, inclusiv.

6. introducerea la nivelul normelor a unor precizari care organizeaza aplicarea normei primare referitoare la instituirea ipoteciile legale in cazul in care prin program se finanteaza o  investitie imobiliara, iar terenul pe care se construieste activul finantat prin creditul garantat in cadrul programului se afla in proprietatea beneficiarului. In aceasta situatie, pentru a se asigura posibilitatea efectiva de recuperare a valorii de executare a garantiilor prin executare silita imobiliara,   in baza contractului de garantare se va institui ipoteca legala asupra terenului si constructiei viitoare, finantate prin program, dupa ce, in prealabil, a fost notata autorizatia de construire in cartea funciara a terenului, valabila pana la indeplinirea tuturor obligatiilor beneficiarului fata de finantator, urmand ca ipoteca legala de rang I sa se extinda asupra constructiei finalizate. De asemenea, in situatia primirii de catre institutia de credit a respingerii cererii de plata de catre FNGCIMM se reglementeaza posibilitatea radierii din cartea funciara a ipotecii legale constituite in favoarea statului roman, concomitent cu inscrierea ipotecii legale in favoarea institutiei de credit.

7. pentru evitarea paralelismelor legislative, se propune eliminarea dispozitiei referitoare la plafonul total al garantiilor care pot fi emise in anul 2020 in cadrul programului, in conditiile aprobarii acestuia prin OUG nr.143/2020.

8. pentru facilitarea digitalizarii fluxului de acordare a garantiilor in cadrul programului, se propune introducerea unor dispozitii potrivit carora documentele semnate electronic sunt transmise sub forma unui fisier pdf cu .xml atasat, semnat electronic, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, conform legii. Prin adoptarea modificarilor propuse se urmareste fluidizarea procesului de analiza in vederea acordarii garantiilor in cadrul Programului IMM INVEST, precum si pentru reducerea timpului de stationare a documentatiilor de garantare.

9. pentru a asigura o monitorizare eficienta a destinatiei creditului, sunt necesare unele clarificari privind efectuarea de trageri din linia de credit pentru finantarea cheltuielilor aferente capitalului de lucru necesar in vederea desfasurarii activitatii, fara a depasi valoarea liniei de credit aprobate si cu autorizarea de catre institutia de credit a tragerilor din plafon aferente primei utilizari, tinand cont de caracteristicile liniilor de credit (plafon de tip revolving), care au de cele mai multe ori si instrumente de plata de tip card atasate.

10. clarificarea unor aspecte izvorate din practica referitoare la incheierea politelor de asigurare, in special cu privire la asigurarea bunurilor viitoare (neintrate in proprietatea beneficiarului/nelivrate la acordarea efectiva a finantarii garantate ), prin introducerea unor dispozitii legale conform carora institutia de credit are obligatia de a solicita beneficiarului finantarii garantate, asigurarea pentru toate riscurile a tuturor bunurilor imobile/mobile asigurabile admise pentru garantarea creditului, inclusiv a activelor finantate din credit, potrivit normelor interne proprii,  pe toata durata finantarii garantate, la valoarea acceptata de o societate de asigurare, dar nu mai putin decat valoarea de piata comunicata de institutia de credit prin solicitarea de garantare. In caz de nerespectare de catre beneficiar a obligatiei de asigurare a bunului, Finantatorul are dreptul, fara a fi obligat, sa procedeze la asigurarea acestuia pe cheltuiala proprie si sa recupereze cheltuielile respective de la beneficiar, iar in acest scop va avea dreptul de debitare directa a tuturor conturilor beneficiarului deschise la Finantator. Totodata, se propune corelarea acestor cerinte, cu documentele solicitate la plata garantiei.
 

Consulta documentele atasate:

Proiectul de Hotarare >>>

Nota de fundamentare >>>

 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imm investOUG nr. 110/2017microinteprindere

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 03 Septembrie 2020


Votati articolul "Finantele au in plan modificarea normelor de aplicare privind Programul de sustinere a IMM-urilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum sa facem un salariat sa restituie banii

Intrebare: Buna ziua !

Este vorba despre un litigiu de munca privind salariul.
Institutia publica vrea sa recupereze suma de bani
Incasata de un salariat.

Va rog din tot sufletul sa ne ajutati sa descâlcim problema.

Daca in urma unui proces, un salariat a castigat la Tribunal, la Fond,
acordarea unui alt salariu, mai mare, decat cel stabilit de angajator,
iar angajatorul a fost obligat la plata unor diferente de bani,

iar daca la Apel, in urma rejudecarii cauzei,
institutia a castigat definitiv procesul,
astfel incat, cu alte cuvinte, hotararea a fost desfiintata,
iar instanta a recunoscut ca
institutia daduse salariatului-reclamant un salariu corect,

1. - acest lucru inseamna ca partile au fost repuse in situatia anterioara ?

2. - odata ce la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii,
adica, odata ce nu a cerut si obligarea salariatului
la plata sumelor de bani primite in baza hotararii de Fond - care a fost desfiintata,
si daca salariatul a fost Notificat de institutie sa restituie suma de bani,
iar salariatul a primit Notificarea, dar nu a raspuns si nu a restituit suma,

ce cale va trebui sa aleaga institutia ? ?din urmatoarele situatii:

1. - institutia va trebui sa dea in judecata pe salariat,
adica sa faca o actiune civila având ca obiect pretentii,
pentru restituirea sumei de bani -
pentru ca este o plata nedatorata ?
In acest caz, salariatul spune ca:
?Se readuce in discutie fondul cauzei, solutionat la Apel
si ca institutia nu mai poate face o actiune in pretentii ? obligatia de plata pentru salariat de restituire a sumei de bani.?
?.dar, avand in vedere situatia de fata, salariatul are sau nu dreptate ? ?..
sau
2. - institutia are la indemana o alta actiune pentru ceea ce ii este datorat ?
si care anume ?
sau
3. - institutia va trebui sa ceara executarea silita a hotararii de Apel ?
si sa apeleze la un executor judecatoresc ?
daca la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii ?

4. - de la ce data institutia trebuie sa ceara restituirea sumei,
de la data hotararii /data la Fond, cand a ramas definitiva ?
sau
de la data hotararii /data la Apel, cand hotararea de la Fond a fost desfiintata ?
Salariatul spune ca institutia nu a procedat la inceperea vreunei forme de punere in executare ??
si ca executarea a devenit prescrisa ?

Salariatul refuza sa restituie de buna voie sumele de bani
pentru ca le-a primit in baza hotararii de Fond, care a fost definitive si executorie de drept?
?. or, hotararea a fost desfiintata ?.

Acesta mai spune ca angajatorul i-a dat banii in baza unei hotarari judecatoresti, in mod benevol ??!
invocand art.1 si 2 din Legea nr.124/2014.
?. or, hotararea de fata nu se incadreaza
in situatiile de exonerare de la plata prevazute in Legea nr.124/2014.
ci, instant de Fond a considerat ca angajatorul i-a acordat un salariu mai mic
la angajarea salariatului in anul 2013 !....
iar instant de Apel a corectat greseala, desfiintand hotararea de Fond.



Raspuns: Incercare de mediere nu intrerupe termenul de prescriere, doar actiunile in instanta au aceasta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Septembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X