email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incep controalele privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru si obligatiile SSM

Incep controalele privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru si obligatiile SSM
telemuncassmcontroaleinspectia muncii

Firmele se pot astepta in orice moment la controalele privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru si obligatiile SSM. 

Inspectia Muncii a declansat din 10 noiembrie 2020, Campania nationala pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru, securitatea si sanatatea la locul de munca, in vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID-19.

Grupul tinta il reprezinta angajatorii cu un numar de peste 50 de angajati. Campania se va desfasura in perioada 10 – 24 noiembrie 2020, inclusiv in zilele de sambata. 
 

Amenintarea coronavirus va obliga sa va trimiteti angajatii sa lucreze de acasa! Atentie la reglementarile specifice! Amenzile sunt dure! Iti punem la dispozitie un ghid dedicat integral telemuncii si contextului in care poate fi aplicata: Telemunca sau munca si de acasa.


Inspectorul general de stat, Dantes Nicolae Bratu, in calitate de coordonator national, explica in ce consta aceasta campanie:

De la an la an, domeniul legislatiei muncii a suferit numeroase modificari si adaptari fie la legislatia europeana, fie impuse de contextul socio-economic si, mai nou, epidemiologic, pe care il traversam. Suntem obligati sa ne adaptam prompt si sa implementam imediat toate schimbarile impuse de realitatile cu care ne confruntam de la o zi la alta. Celebra afirmatie ”Timpul nu mai are rabdare cu oamenii” a lui Marin Preda pare mai actuala ca oricand. Daca pana acum activitatea inspectorilor de munca avea o latura importanta de prevenire, care viza informarea si constientizarea lucratorilor si a angajatorilor asupra riscurilor la care se expun, in contextul actual suntem obligati sa impunem respectarea anumitor reglementari, practic s-a trecut de la poate la trebuie.



Astfel, luand in considerare necesitatea asigurarii, in continuare, a unei protectii adecvate impotriva imbolnavirii cu coronavirusul SARS-CoV-2, prevazuta de Legea nr.55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se impune intensificarea controalelor desfasurate de Inspectia Muncii, in vederea verificarii si constientizarii angajatorilor cu privire la aplicarea legislatiei care reglementeaza stabilirea unor programe individualizate de munca, munca la domiciliu munca in regim de telemunca precum si cu privire la asigurarea unui mediu de munca sigur pentru securitatea si sanatatea lucratorilor. Solicit colegilor inspectori de munca sa-si ia toate masurile necesare astfel incat, in exercitarea activitatii de control, sa evite, pe cat posibil, expunerea la contaminarea cu virusul Sars-CoV-2. Rezultatele vor fi comunicate public la sfarsitul campaniei.”


La nivelul Inspectiei Muncii, campania este coordonata prin participarea directa la actiunile de control din teritoriu de Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat, Mihai Nicolae UCA, inspector general de stat adjunct SSM si Larisa Otilia PAPP, inspector general de stat adjunct relatii de munca.

Care sunt obiectivele campaniei initiate de Inspectia Muncii?

- Constientizarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariati si determinarea acestora de a organiza programul de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora si de a implementa munca la domiciliu si telemunca, in vederea reducerii riscului de contaminare  cu Coronavirus la locul de munca precum si pe timpul deplasarii la si de la locul de munca precum si cu privire la asigurarea unui mediu de munca sigur pentru securitatea si sanatatea lucratorilor;

- Verificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariati cu privire la aplicarea prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru si securitatea si sanatatea in munca;

- Verificarea modului in care angajatorii organizeaza transportul de la locul de munca la domiciliu si invers, precum si a modului in care s-au organizat spatiile destinate servirii mesei de catre lucratori;

- Identificarea neconformitatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca si luarea masurilor care se impun pentru determinarea respectarii de catre angajatorii controlati a prevederilor legale in vigoare;

- Identificarea si combaterea muncii nedeclarate si luarea masurilor care se impun pentru determinarea respectarii de catre angajatorii controlati, a prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca.


de Ghinea Viorica


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
telemuncassmcontroaleinspectia muncii


Data aparitiei: 13 Noiembrie 2020

Votati articolul "Incep controalele privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru si obligatiile SSM":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

  • Societate infiintata in 2024. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru a plati impozit micro in 2025

    • Urmatorul studiu de caz se concentreaza asupra unei firme constituite in septembrie 2024, care, avand statut de platitor de impozit pe profit, analizeaza posibilitatea de a trece, incepand cu anul 2025 sau 2026, la regimul de microintreprindere. Potrivit specialistilor PortalContabilitate.ro, in conformitate cu art. 48 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, p...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal sub 100 de euro: Iata conditia obligatorie pentru a putea deduce TVA!

    • Va reamintim ca prevederile art. 299 pct. 69, alineatul (6) din Normele de aplicare specifica faptul ca: "Pentru achizitiile de bunuri si servicii pe baza de bonuri fiscale emise in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, deducerea taxei poate fi justificata cu bonurile fiscale care indepli...» citeste mai departe aici

  • Amnistia fiscala: cum puteti beneficia de facilitati fiscale

    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in sprijinul contribuabililor, informandu-i cu privire la aplicarea unor masuri de amnistie fiscala si acordarea unor bonificatii, dupa cum urmeaza:   Debitorii persoane fizice si juridice, inclusiv institutiile si autoritati publice, pot beneficia de anularea de accesorii (dobanzi si penalitati) aferente obligatiilor bugetare administrate de organul fiscal central (ANAF), inclusiv de catre organe...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X