Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ce declaratie nu mai depun firmele din 2015 la Fisc!

DeclaratieFiscamenzideclaratiisumeraportaredeclaratie 205


Anul 2014 este ultimul in care angajatorii trebuie sa mai declare in formularele anuale 205, cele care au inlocuit fisele fiscale, impozitele retinute pentru fiecare beneficiar de venit. De anul viitor, aceste informatii vor fi raportate doar in declaratia unica, astfel ca angajatorii vor depune cu un formular mai putin la Fisc.

Incepand din 2015, angajatorii vor declara impozitul calculat si retinut pentru fiecare beneficiar de venit in declaratia unica, si nu in formularul 205 (cel care tine locul vechilor fise fiscale), asa cum se intampla in prezent, dupa ce declaratia 112 a fost modificata substantial in luna ianuarie.

Potrivit Danielei Flesaru, seful serviciului de Metodologie si Asistenta Contribuabili a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov, in 2014 angajatorii au depus declaratia 205 normal, pana in ultima zi a lunii februarie, insa de anul urmator ei vor scapa de aceasta obligatie declarativa, informatiile din acest formular referitoare la impozitul pe salarii fiind preluate in declaratia unica.

Mai exact, noile reglementari introduse de ANAF prin Ordinul comun al Ministerului de Finante, Ministerului Muncii si al Ministerului Sanatatii, nr. 1977/2757/1580/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 57 din 23 ianuarie 2014, stabilesc ca impozitul calculat si retinut, pe fiecare beneficiar de venit se face in declaratia fiscala unica.

In prezent, raportarea acestui impozit se face in formularul 205, care se depune de platitorii de salarii pentru impozitul pe salarii, precum si de platitorii altor categorii de venituri, acolo unde exista obligatia retinerii la sursa a impozitului.

Practic, angajatorii care depuneau formularul 205 doar pentru a declara retinerile de impozit vor depune cu o declaratie mai putin, odata cu preluarea acestor raportari in formularul 112.

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii




Incepand din 2012, raportarea impozitului retinut s-a modificat in fiecare an

Modificarile la modul de raportare a impozitului retinut pe fiecare beneficiar de venit au inceput acum doi ani, cand au fost eliminate fisele fiscale, cele in care se declarau aceste informatii.


In 2011, prin OG nr. 30/2011, Guvernul a reformulat art. 59 din Codul Fiscal
referitor la fisele fiscale (formular 210). In vechea forma, acest articol stabilea ca informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind in fisele fiscale, iar platitorul de venituri are obligatia sa completeze aceste formulare pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor si sa le pastreze pe intreaga durata a angajarii. Copii dupa fisele fiscale trebuiau depuse la organul fiscal competent, pentru fiecare an, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

Insa, odata cu modificarea art. 59 prin OG 30/2011, angajatorii nu au mai avut obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale. Prevederea s-a aplicat incepand de la 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale si asimilate salariilor dupa aceasta data. Acest lucru inseamna ca primul an in care nu s-au mai depus fise fiscale este 2013.

Din 2013, declararea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit s-a facut in formularul 205, care a fost modificat prin Ordinul ANAF nr. 1913/2012, publicat in Monitorul Oficial nr. 850 din 17 decembrie 2012. Fiscul a introdus in formularul 205 rubrici speciale referitoare la veniturile din salarii, care pana atunci nu existau, astfel incat angajatorii sa poata completa aceasta declaratie in locul fiselor fiscale pe care le depuneau pana atunci.

In 2014, reglementarile au fost modificate din nou, astfel ca raportarea impozitului retinut pe fiecare beneficiar urmeaza sa fie inca o data schimbata din 2015, cand raportarile se vor face doar in declaratia unica.

Obligatia declarativa fata de salariati se mentine.

Desi a eliminate fisele fiscale, OG nr. 30/2011 a introdus in Codul fiscal
o noua obligatie declarativa pentru angajatori, care se pastreaza si de acum incolo. Concret, angajatorii au obligatia de a elibera, la cererea angajatilor, un document a carui forma si continut este lasat la latitudinea contribuabililor. Legislatia fiscala reglementeaza doar un minim de informatii pe care acest document trebuie sa il contina:

datele de identificare ale contribuabilului,
venitul realizat in cursul anului,
deducerile personale acordate,
impozitul calculat si retinut.

In acest an formularele 205 inca se depun.

Daniela Flesaru, seful serviciului de Metodologie si Asistenta Contribuabili a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov, a explicat, intr-o intalnire cu economistii din judet, care a avut loc miercuri, ca in anul 2014 formularele 205 se vor depune in mod obisnuit, pana la 28 februarie.

Formularul 205 se depune de platitorii de salarii pentru impozitul pe salarii, precum si de platitorii altor categorii de venituri, acolo unde exista obligatia retinerii la sursa a impozitului, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

Ordinul ANAF nr. 1913/2012 a dat contribuabililor posibilitatea sa depuna si pe internet declaratia 205, prin utilizarea serviciului de depunere declaratii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro.

Atentie! ANAF precizeaza pe site-ul propriu ca declaratia 205 care inlocuieste fisa fiscala se completeaza doar electronic, programul pentru completarea formularului fiind disponibil aici.

Formularul 205 trebuie depus la organul fiscal competent, adica la cel la care platitorii de venituri sunt inregistrati in evidenta fiscala.

In cazul sediilor secundare inregistrate ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, declaratia corespunzatoare activitatii sediilor secundare, se depune de contribuabilul care le-a infiintat, pe codul de inregistrare fiscala al acestuia, la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat contribuabilul.

Pentru salariatii care au fost detasati la o alta unitate, formularul 205 se va completa de catre platitorul de venituri din salarii, in cazul in care salariatul detasat este platit de entitatea la care a fost detasat, dupa cum precizeaza HG nr. 84/2013, unul dintre actele normative care a modificat anul trecut Normele de aplicare a Codului fiscal.

In aceasta situatie, angajatorul care a detasat comunica platitorului de venituri din salarii la care acestia sunt detasati date referitoare la deducerea personala la care este indreptatit fiecare angajat.

Pe baza acestor date platitorul de venituri din salarii la care angajatii au fost detasati intocmeste statele de salarii si calculeaza impozitul, in scopul completarii declaratiei privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit.

Amenzile ajung la 14.000 de lei pentru nedepunerea la timp a declaratiei 205.

Amenzile sunt substantial mai mari pentru contribuabilii care nu depun la timp declaratia 205, comparativ cu amenzile care trebuiau platite pentru nedepunerea fiselor fiscale.

"Declaratia 205 reprezinta o declaratie informativa, iar conform Codului fiscal, amenzile pentru nedepunerea acesteia in termenele stabilite de lege au valori cuprinse intre 12.000 si 14.000 lei, mult mai mari fata de cele stabilite pentru fisele fiscale", a precizat anul trecut Maria Cojocariu, Senior Payroll Accountant in cadrul Accace.

Valorile amenzilor prevazute pentru nedepunerea vechilor fise fiscale in termenul prevazut de lege erau cuprinse pentru persoanele fizice intre 500 si 1.000 lei, iar pentru persoanele juridice, intre 1.000 si 5.000 lei.



Sursa: portalContabilitate.ro




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
DeclaratieFiscamenzideclaratiisumeraportaredeclaratie 205

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Noiembrie 2014


Votati articolul "Ce declaratie nu mai depun firmele din 2015 la Fisc!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Intrebare

Intrebare: Buna seara, am o firma de instalatii si constructi si de 2 ani nu am mai avut rulaj pe ea.In ianuarie am primit un aviz de inspectie fiscala, ulterior am fost anuntata ca este vorba de marfa cumparata din Olanda si adica flori.Inca asteptam raspunsul din Olanda in legatura cu facturile si sumele.Intrebarea mea este:cum pot eu demonstra ca eu nu am nici o legatura si ce mi se poate mie intampla.

Raspuns: Buna seara!A venit un rezultat din Olanda pe o firma sunt facturi de 50000 E..SI mai sunt pe o alta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Noiembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X