email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De la 01 ianuarie 2019 tichetele sunt inlocuite de bilete de valoare. Iata ce prevede proiectul!

De la 01 ianuarie 2019 tichetele sunt inlocuite de bilete de valoare. Iata ce prevede proiectul!
cod fiscaltichete de masadiurna

Prin Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare a fost unificata legislatia in domeniul biletelor de valoare si a fost introdus un nou tip de bilet de valoare - tichetul cultural. Astfel, biletele de valoare care vor putea fi acordate sunt: tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa, tichete culturale si vouchere de vacanta.
 

Legea nr. 165/2018 va intra in vigoare la 1 ianuarie 2019, iar Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, Ministerul Turismului si Ministerul Culturii si Identitatii Nationale trebuie sa elaboreze normele metodologice, care se aproba prin horarare a Guvernului. MFP a publicat pe site-ul oficial, la rubrica Transparenta decizionala, un Proiect de Hotarare privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.

Prin proiectul de act normativ sunt propuse reglementari privind utilizarea biletelor de valoare, perioada de valabilitate, modalitatea de indexare a valorii nominale, obligatiile angajatorilor, salariatilor, unitatilor emitente si cele ale unitatilor afiliate, printre care se regasesc:
 

    1. Reglementari privind conditiile de acodare a  bonurilor valorice:

Tichetele de masa
 
Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea/transferul valorii nominale a tichetelor de masa, dupa caz. Nu se considera zile lucrate perioadele in care salariatii:

- isi efectueaza concediul de odihna;
- beneficiaza de zile libere platite, in cazul unor evenimente familiale deosebite;


- potrivit dispozitiilor legale, sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie de delegare sau de detasare;
- se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca, sunt absenti de la locul de munca ori se afla in alte situatii stabilite de angajator impreuna cu organizatiile sindicale ori, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor.

Nu beneficiaza de tichete de masa, salariatii care, potrivit unor dispozitii legale, au dreptul la masa gratuita, la diurna, la indemnizatie sau la alocatie de hrana.

Salariatii beneficiaza lunar de un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate, iar acest numar nu poate depasi numarul de zile lucratoare din luna pentru care se acorda tichetele.

In cazul salariatilor angajati in baza unui contract individual de munca cu timp partial, precum si in cazul cumulului de functii, biletele de valoare, cu exceptia tichetelor cadou si tichetelor culturale pot fi acordate numai de catre angajatorii unde salariatii in cauza isi au functia de baza, potrivit legii. In cazul in care nu se poate stabili functia de baza, beneficiarul biletelor de valoare alege, in scris, angajatorul care ii va acorda biletele de valoare, avand obligatia de a transmite, in termen de maximum 10 zile lucratoare, si catre ceilalti angajatori, optiunea realizata.

In cazul salariatilor a caror durata zilnica a timpului de munca este mai mare de 8 ore - in regim de tura, numarul de zile pentru care se acorda tichete de masa se determina prin impartirea numarului de ore in care salariatul a fost prezent la lucru la durata normala a timpului de munca de 8 ore. Fractiile rezultate din calcul se considera zi de prezenta la lucru, cu conditia ca totalul zilelor rezultat sa nu depaseasca numarul de zile lucratoare din luna pentru care se acorda tichetele.
 

Tichetele cadou

Conform proiectului, tichetele cadou se vor utiliza, ca si in prezent, de catre angajatori pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, in limita sumelor destinate acoperirii valorii nominale a acestor tichete, prevazute in bugetele proprii, aprobate potrivit legii, in pozitii distincte de cheltuieli. Angajatii pot beneficia de tichete cadou acordate de angajatorii lor, numai pentru destinatiile sau evenimentele care se incadreaza in cheltuielile sociale.

Tichetele cadou si tichetele culturale pot fi acordate si in afara functiei de baza.
 

Tichetele de cresa

Tichetele de cresa pot fi utilizate de catre angajati numai la cresele sau entitatile asimilate acestora si cu care unitatile emitente au incheiate contracte de prestari de servicii. Prin entitati asimilate se intelege  alte unitati de educatie timpurie anteprescolara, publice sau private, organizate in conditiile legii,  precum si persoanele care exercita profesia de bona in conditiile  Legii nr. 167/2014 privind exercitarea profesiei de bona.

Astfel, conform proiectului, se vor include in lista entitatilor asimilitate creselor si persoanele care exercita profesia de bona in conditiile Legii nr. 167/2014 privind exercitarea profesiei de bona.
 

    2. Clarificari privind regimul fiscal aplicabil biletelor de valoare

Proiectul propune urmatoarele clarificari:

    • regimul fiscal aplicabil tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou, tichetelor de cresa, respectiv tichetelor culturale este, atat pentru beneficiari, cat si pentru angajatori/platitori de venituri, cel prevazut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
    • regimul fiscal aplicabil tichetelor culturale este urmatorul:

a) pentru angajator reprezinta cheltuieli cu deductibilitate limitata, conform prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b) pct. 3 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,

b) pentru beneficiar reprezinta avantaje in natura la stabilirea impozitului pe venit, conform art. 76 alin. (3) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.


Proiectul prevede obligatia angajatorilor de a organiza o evidenta proprie pentru biletele de valoare, atat pentru cele pe suport hartie cat si pentru biletele de valoare pe suport electronic.


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

NOUTATILE momentului sunt aici:


 E-FACTURA - de la 1 iunie se dau deja amenzi!
- Legislatia explicata + Intrebari si Raspunsuri

E-TRANSPORT - intra in totalitate in vigoare - atentie, amenzi!
- CE s-a schimbat si CUM trebuie sa aplicam noua lege

E-TVA - ultimele noutati, OUG nr. 70

Impozite, Salarii, TVA, Contabilitate, Procedura fiscala, case de marcat - noutati

Dezbatem NOUTATILE la Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - transmisa LIVE in 6 august 2024

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod fiscaltichete de masadiurna


Data aparitiei: 06 Decembrie 2018

Votati articolul "De la 01 ianuarie 2019 tichetele sunt inlocuite de bilete de valoare. Iata ce prevede proiectul!":
Rating:

Nota: 4.19 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X