Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Justinian Cucu: Obligatia de furnizare a documentelor necesare intocmirii dosarului preturilor de transfer

preturi de transferdosarul preturilor de transfercodul fiscalgrup firmedocumente dosar preturi transfer

Supunem atentiei dumneavoastra urmatoarea speta:

O societate a fost preluata in luna ianuarie 2015 de la o companie straina (firma-mama) care avea in Romania un grup de firme (dintre care si firma X). Atunci cand s-a facut preluarea nu s-a solicitat dosarul preturilor de transfer din anii in care X facea parte din grupul de firme si existau multe tranzactii intre aceste firme. S-a constatat ca acest dosar nu se afla in posesia societatii. In cazul unui eventual control firma X nu are ce prezenta.

Se poate solicita in mod legal fostei companii-mama sa puna la dispozitie acest dosar sau trebuie facut in baza documentelor de acum 4-5 ani?

Iata raspunsul oferit de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale:

Firma la care lucrez a fost preluata in ian. 2015 de la o companie straina(firma mama), care avea in Romania un grup de firme (dintre care si firma noastra). Atunci cand s-a facut preluarea nu s-au solicitat dosarul preturilor de transfer din anii in care faceam parte din grupul de firme si existau multe tranzactii intre aceste firme si s-a constatat ca acest dosar nu se afla in posesia noastra.In cazul unui eventual control nu am ce sa prezint. As putea solicita in mod legal (pentru ca nu sunt foarte prietenosi) fostei companii mama sa-mi puna la dispozitie acest dosar sau trebuie sa-l fac bazandu-ma pe documentele de acum 4-5 ani.

Consideram ca nu exista temei legal pentru a solicita unei alte persoane juridice furnizarea de documente care sa justifice operatiunile la care societatea a fost parte, in conditiile in care prevederile art. 11 din Codul fiscal instituie obligatii in sarcina subiectului supus legislatiei romane. Legalitatea operatiunilor din punct de vedere fiscal ca si consecintele altor operatiuni la care societatea romana a fost parte reprezinta o componenta importanta ce trebuie analizata la dobandirea participatiilor pe intreaga perioada a prescriptiei raspunderii (5 ani pentru obligatii fiscale si 3 ani pentru celelalte obligatii).

In aceste conditii in cazul in care organul fiscal solicita intocmirea dosarului preturilor de transfer in conditiile prevazute de OPANAF nr. 442/2016 obligatia de prezentare si consecintele neindeplinirii acesteia priveste exclusiv societatea din Romania. Urmeaza ca intr-o astfel de situatie sa se utilizeze toate docuemtele disponibile urmand ca organul de inspectie fiscala sa aprecieze daca probele furnizate pentru a demonstra respectarea principiului valorii de piata sunt suficiente pentru a nu interveni in sesnsul ajustarii tranzactiilor efectuate de societate cu persoanele afiliate.

Desigur ca, in temeiul procedurilor de schimburi de informatii dintre administratiile fiscale societatea mama va putea face obiectul inspectiei insa la initiativa administratiei fiscale din statul de resedinta.

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
preturi de transferdosarul preturilor de transfercodul fiscalgrup firmedocumente dosar preturi transfer

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Martie 2016


Votati articolul "Justinian Cucu: Obligatia de furnizare a documentelor necesare intocmirii dosarului preturilor de transfer":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit anual

Intrebare: Buna ziua,
As dori sa stiu daca exista posibilitatea stergerii penalizarilor la impozitul anual pe terenuri si cladiri cel de la primarie.
Parca in CF si in CPF exista un articol in care se mentiona ca exista posibilitatea scutiri de la plata impozitului si incetarea penalizarii acestuia in caz de neplata.

Multumesc!

Raspuns: Am uitat sa precizez ca persoana are venit minim.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Martie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decontarea transportului. Care sunt documentele justificative?

    • Multe societati au nelamuriri in ceea de priveste decontarea transportului efectuat de salariati cu masina proprie pentru deplasarea la si de la locul de munca. Expertul nostru ne va ajuta sa aflam care sunt documentele justificative ce stau la baza decontului lunar si cat este deductibil din punct de vedere fiscal la calculul impozitului pe profit.   Documentele justificative pentru decontarea transportului: raspunsul specialistului...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Schimbare MARE in sistemul ajutoarelor sociale. De cand intra in vigoare?

    • Ordonanta de urgenta nr. 96/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 963 din 14 noiembrie 2018. Prin Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificarile ulterioare, a fost instituit un nou beneficiu de asistenta sociala prin consolidarea ajutorului social, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuint...» citeste mai departe aici

  • Stii cum se aplica noua cota de TVA? Toate dificultatile majore explicate pentru contabili

    • Incepand cu data de 1 noiembrie, se aplica cota de 5% pentru servicii de cazare, restaurant si catering si utilizarea facilitatilor sportive prin O.U.G. nr. 89/2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 854 din 9 octombrie 2018. Nici nu a intrat bine in vigoare legea ca contabilii deja au inceput sa se confrunte cu primele capcane ale ei. Una dintre cele mai mari dificultati are legatura cu modul in care se aplica TVA-ul pentru preparatele servite la restaurant si cel...» citeste mai departe aici

  • Proiect de lege privind emiterea de moneda electronica, in dezbatere la MFP

    • MFP (Ministrul Finantelor Publice) a publicat marti, in dezbatere publica, un proiect de lege privind emiterea de moneda electronica. Activitatea de emitere de moneda electronica este reglementata la nivelul Uniunii Europene prin Directiva 2009/110/CE privind accesul la activitate, desfasurarea si supravegherea prudentia...» citeste mai departe aici

  • Compact S, casa de marcat de dimensiunea unui telefon mobil

    • Daca aveti o afacere si inca nu ati schimbat vechea casa de marcat cu noul model cu jurnal electronic, ar trebui sa va grabiti pentru ca amenzile pentru nerespectarea noilor reglementari sunt intre 8.000 si 10.000 lei. Cele mai multe companii cauta un dispozitiv fiscal portabil care sa nu ocupe prea mult spatiu, dar sa aiba dotari tehnice de ultima ora. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016