Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Noi criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

criterii tvaOANAF 2393/2016cazierul fiscalOANAF 3840/2015formularul 088criteriile de evaluare

Prin OANAF 2393/2016 publicat in Monitorul Oficial nr. 629 din 17/08/2016 au fost aprobate noile criterii pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990 care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA inainte de inceperea activitatilor, la depasirea plafonului de scutire ori carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat nu justificau intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica.

Criteriile in functie de care se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a acestor persoane impozabile sunt:

a) persoana impozabila nu se afla in situatia de a nu desfasura activitati economice in spatiul destinat sediului social si/sau sediilor secundare si nici in afara acestora.

Pentru evaluarea acestui criteriu persoana impozabila trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte daca desfasoara sau nu activitati economice la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora.

b) administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, inregistrati fiscal in Romania, si nici persoana impozabila insasi in cazul persoanei care solicita inregistrarea dupa infiintare nu are inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea nr. 327/2015;

Acest criteriu se refera la:
a) administratori, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) asociati majoritari sau, dupa caz, asociatul unic si/sau administratori, in cazul altor societati decat cele mentionate la lit. a), infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin asociat majoritar se intelege persoana fizica sau juridica ce detine parti sociale in procent de minimum 50% din capitalul social al societatii.

Astfel, conditia privind faptele inscrise in cazierul fiscal se aplica asociatilor majoritari (ce detin minim 50% din capitalul social), spre deosebire de criteriile aprobate prin OANAF 3840/2015 care vizau asociatii societatii, indiferent de ponderea detinuta in capitalul social.

In cazul in care administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile nu sunt inregistrati fiscal in Romania, acestia trebuie sa prezinte o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au comis/au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2015.

c) evaluarea, pe baza analizei efectuate de organele fiscale, a intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum si operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate daca taxa ar fi deductibila in cazul in care aceste operatiuni ar avea locul in Romania.


Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



Pentru evaluarea acestui criteriu persoana impozabila trebuie sa depuna Formularul 088.


Ca urmare evaluarii persoanele impozabile sunt incadrate in trei grupe de risc:
- ridicat,
- mediu si
- scazut.

Analiza are ca scop evaluarea intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum si operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate daca taxa ar fi deductibila in cazul in care aceste operatiuni ar avea loc in Romania.

Dupa efectuarea analizei, daca persoana impozabila:
a) indeplineste criteriile de evaluare este incadrata la risc scazut - compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA, pe baza caruia compartimentul de specialitate emite decizia prin care se aproba solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA;
b) nu indeplineste criteriile de evaluare este incadrata la risc ridicat - compartimentul de evaluare intocmeste un referat care cuprinde propunerea de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA, precum si motivele de fapt si de drept care stau la baza acestei propuneri. Pe baza acestui referat, compartimentul de specialitate emite decizia prin care se respinge solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA;
c) indeplineste partial criteriile de evaluare este incadrata la risc mediu - compartimentul de evaluare invita la sediul sau reprezentantul legal al persoanei impozabile, potrivit art. 56 din Codul de procedura fiscala.

Criteriile nu se aplica in cazul sucursalelor din Romania ale persoanelor impozabile care au sediul activitatii economice in afara Romaniei, care au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in Romania.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
criterii tvaOANAF 2393/2016cazierul fiscalOANAF 3840/2015formularul 088criteriile de evaluare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 August 2016


Votati articolul "Noi criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Registru de incasari si plati obligatoriu pentru norma de venit?

Intrebare: Buna ziua! Am un pfa infiintat in luna mai 2014 cu caen 1061 si am depus la finante declaratia 220 in termen de 15 zile de la infiintare,dar nu mi au spus ca trebuie sa depun si registrul de incasari si plati si registrul inventar pentru parafat.Daca merg acum sa le depun primesc amenda?Am inteles ca nu sunt obligatorii daca am optat pentru impozitare la norma de venit.Daca sunt obligatorii cum le completez? Utilajele si cladirea(sediu) sunt luate in comodat cu titlu gratuit.sunt legalizate la notar.nu se emite nici o factura(cheltuiala) pe pfa.As mai avea o intrebare ce declaratii trebuie depuse la anaf pentru anul in curs?sunt si angajata cu norma intreaga.Doamna de acolo mi a spus ca trebuie doar o adeverinta precum ca lucrez cu norma intreaga si atat(ca nu trebuie sa mai depun nici declaratia 220 nici 200) si ca o sa primesc prin posta(data trecuta mi a dat pe loc) decizia de impunere 260.Este ok cum zice ea? Multumesc mult pentru timpul acordat!

Raspuns: Depuneti ce v-a spus functionarul, dar tot acesta va emite si amenda pentru nedepunere.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA prin optiune. In ce cazuri poti beneficia de facilitati fiscale?

    • Dezbatem in randurile urmatoare cazul unei societati care doreste sa aplice mecanismul de plata defalcata a TVA prin optiune. Vom afla ce se intampla in cazul in care se depune cererea in decursul lunii mai 2018. Intrebarile sunt urmatoarele: - se va beneficia incepand cu trimestrul II de reducerea de 5% din impozit? - cum se calculeaza perioada in care aplica sistemul, avand in vedere ca societatea aplica sistemul de plata anticipata a impozitului ...» citeste mai departe aici

  • Venitul obtinut din anularea provizionului se scade sau nu?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In partea a doua a seminarului, participantii au avut optiunea de a adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR. Iata mai jos una dintre intrebarile...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile