Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Ce pasi urmam pentru a suspenda activitatea de PFA in 2017? Procedura si documente

documente suspendare PFAactivitate suspendatapfadeclaratia 220

Explicam, prin cele ce urmeaza, cu sprijinul unui special, cum poate proceda un PFA in sistem real, neplatitor de TVA si fara salariati, care vrea sa isi interupa activitatea incepand din luna februarie 2017. Cauza este lipsa clientilor. Vom vedea ce ar trebui sa faca in acest sens si care sunt declaratiile de depus.

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a modificarilor sau a radierii persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale:

- Cererea de inregistrare, bifata in dreptul pct. 7.6. „intrerupere temporara de activitate”;
- Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste ca pe perioada intreruperii temporare de activitate nu se desfasoara activitate
- Certificatul constatator eliberat in temeiul art. 171 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004 care atesta ca s-a inregistrat declaratia-tip pe propria raspundere conform careia firma indeplineste conditiile de functionare, specifice pentru fiecare autoritate publica, respectiv cele prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile declarate, in original.

- Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.

Potrivit art. 121 alin. (10) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole impuse in sistem real, silvicultura si piscicultura si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, insotita de documente justificative, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.

Solicitarea privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale se face de catre contribuabil sau de catre imputernicitul acestuia, desemnat potrivit legii, pe baza formularului 220 "Declaratia privind venitul estimat/norma de venit", aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.622/2015 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice.
In formularul 220 se bifeaza casuta "Recalcularea platilor anticipate" si casuta "Cu titlu de impozit" si/sau casuta "Cu titlu de contributii sociale", dupa caz. Formularul va fi insotit de documente justificative din care rezulta situatia contribuabilului:

a) in cazul recalcularii platilor anticipate cu titlu de impozit si cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate: documente din care sa rezulte rezilierea contractelor de inchiriere (acordul de reziliere a contractului incheiat intre parti, declaratia pe propria raspundere etc.), documente care atesta incetarea activitatii si/sau suspendarea temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, documente care atesta intreruperea temporara a activitatii sau alte documente care atesta situatia contribuabilului si care justifica solicitarea privind recalcularea platilor anticipate;


Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii




b) in cazul recalcularii platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale, documente care atesta incetarea activitatii si/sau suspendarea temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, adeverinta eliberata de institutia in a carei evidenta contribuabilul figureaza ca are calitatea de asigurat sau orice alt document care atesta calitatea de persoana asigurata in sisteme proprii de asigurari sociale, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, respectiv decizia de pensionare - in cazul persoanelor care au calitatea de pensionar.

Deci pentru intreruperea activitatii efectuati demersurile la registrul comertului si apoi depuneti la ANAF declaratia 220 pentru recalcularea platilor anticipate. In anul urmator, depuneti declaratia 200 pentru regularizare.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Ianuarie 2017


Votati articolul "Ce pasi urmam pentru a suspenda activitatea de PFA in 2017? Procedura si documente":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrari contabile pentru I.I.

Intrebare: Am infiintat o intreprindere individuala. Sunt neplatitor de tva. Daca se poate ajutati-ma sa incep inregistrarile contabile in urmatoarele registre:
- registru jurnal de incasari si plati
- nnota de receptie fara tva
- raport de gestiune zilnic
- registru inventar
- bon de consum (colectiv)
Acum, am inchiriat spatiul de la o persoana fizica, si ii platesc chiria cu dispozitie de plata, e bine? Totodata trebuie sa o inregistrez si in reg jurnal de incasari si plati
- curentul si gazele vin tot pe numele acelei persoane fizice, sa ma inregistrez tot cu dispozitie de plata, sau introduc facturile?
- am cumparat un elevator( domeniu de activitate service auto), ma inregistrez cu el in nota de receptie, sau in registru inventar?
- Mai achizitionez din cand in cand piese pentru reparatiile vehiculelor. Le trec in registru de incasari si plati cu total suma factura, si registru inventar?
- pentru clenti am achizitionat: apa, suc; iar pentru service diverse (lavete, hartie igienica, matura, mop...), le trec in bon de consum si registru jurnal de incasari si plati?
Eu asa am dedus ca ar trebui, dar v-as multumi daca ma puteti ajuta si pe mine cu cateva sfaturi pentru inceput.
Va multumesc din suflet.

Raspuns: Orice plata care are la baza activitatea economica a I.I. o treceti in registrul de incasari si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • PFA-urile platesc impozit specific in 2017?

    • Tema sesiunii ANAF de asistenta online de saptamana aceasta a fost IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit,...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Operatiuni in numerar pe teritoriul Romaniei

    • Potrivit Legii nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, persoanele care desfasoara acte si fapte de comert au obligatia sa realizeze operatiunile de incasari si plati in lei sau in valuta numai prin instrumente de plata fara numerar. In mod specific, aceste persoane sunt: persoanele...» citeste mai departe aici

  • Anunt ANAF! Avantajele derularii unei esalonari la plata

    • Va informam puteti beneficia de facilitatile la plata obligatiilor fiscale restante in conformitate cu prevederile art.184-208 din Codul de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015. Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organele fiscale subordonate ANAF se regasesc in O.P.A.N.A.F. nr. 90/2016. Esalonarile la plata a obligatiilor fiscale se solicita de catre debitor in baza unei cereri depuse la...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si servici...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Proiectul de lege pentru aplicarea impozitului specific

    • Pe site-ul Ministerului FInantelor publice a fost publicat, in sectiunea Transparenta decizionala, un Proiect de ordin pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati. Proiectul cuprinde precizari si exemple pentr...» citeste mai departe aici

  • Premierul Grindeanu a semnat decizia de demitere a sefului Antifrauda

    • Premierul Sorin Grindeanu a semnat miercurea aceasta eliberarea din functia de sef al Directiei Generale Antifrauda Fiscala a lui Petre-Dragos Voinescu si numirea lui Marin-Marius Florea, decizia fiind publicata in Monitorul Oficial. Totodata, de la Ministerul Tineretului si Sportului, va ocupa functia de secretar general ANAF,  Ion Cristinel Rujan:  "Decizie privind aplicarea mobilitatii lui Ion Cristinel Rujan din functia publica de secretar general adjunc...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X