email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Suspendarea activitate PFA in 2017 - Procedura si documente

documente suspendare PFAactivitate suspendatapfadeclaratia 220

Explicam, prin cele ce urmeaza, cu sprijinul unui special, cum poate proceda un PFA in sistem real, neplatitor de TVA si fara salariati, care vrea sa isi interupa activitatea incepand din luna februarie 2017. Cauza este lipsa clientilor. Vom vedea ce ar trebui sa faca in acest sens si care sunt declaratiile de depus.

Vezi aici detalii despre contabilitate pfa, taxele si impozitele aferente

Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a modificarilor sau a radierii persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale:
 
- Cererea de inregistrare, bifata in dreptul pct. 7.6. „intrerupere temporara de activitate”;
- Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste ca pe perioada intreruperii temporare de activitate nu se desfasoara activitate
- Certificatul constatator eliberat in temeiul art. 171 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004 care atesta ca s-a inregistrat declaratia-tip pe propria raspundere conform careia firma indeplineste  conditiile de functionare, specifice pentru fiecare autoritate publica, respectiv cele prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile declarate, in original.

- Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
 
Potrivit art. 121 alin. (10) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole impuse in sistem real, silvicultura si piscicultura si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, insotita de documente justificative, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.

Solicitarea privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale se face de catre contribuabil sau de catre imputernicitul acestuia, desemnat potrivit legii, pe baza formularului 220 "Declaratia privind venitul estimat/norma de venit", aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.622/2015 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice.


In formularul 220 se bifeaza casuta "Recalcularea platilor anticipate" si casuta "Cu titlu de impozit" si/sau casuta "Cu titlu de contributii sociale", dupa caz. Formularul va fi insotit de documente justificative din care rezulta situatia contribuabilului:

a) in cazul recalcularii platilor anticipate cu titlu de impozit si cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate: documente din care sa rezulte rezilierea contractelor de inchiriere (acordul de reziliere a contractului incheiat intre parti, declaratia pe propria raspundere etc.), documente care atesta incetarea activitatii si/sau suspendarea temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, documente care atesta intreruperea temporara a activitatii sau alte documente care atesta situatia contribuabilului si care justifica solicitarea privind recalcularea platilor anticipate;
 
b) in cazul recalcularii platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale, documente care atesta incetarea activitatii si/sau suspendarea temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, adeverinta eliberata de institutia in a carei evidenta contribuabilul figureaza ca are calitatea de asigurat sau orice alt document care atesta calitatea de persoana asigurata in sisteme proprii de asigurari sociale, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, respectiv decizia de pensionare - in cazul persoanelor care au calitatea de pensionar.
 
Deci pentru intreruperea activitatii efectuati demersurile la registrul comertului si apoi depuneti la ANAF declaratia 220 pentru recalcularea platilor anticipate. In anul urmator, depuneti declaratia 200 pentru regularizare.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu -  Economist

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Cunoasteti noile modificari si explicatii aferente Mijloacelor FIXE?


1 Dificultati la incadrarea unui obiect in categoria corecta - mijloc fix sau obiect de inventar?
2 Dubii in alegerea tratamentul fiscal-contabil corect aplicabil acestuia?
3 Ezitari la aplicarea noilor reguli de impozitare a profitului reinvestit?
4 Nu stiti cum sa evitati inregistrarile eronate aducatoare de amenzi consistente?

Consultati acum lucrarea actualizata: Mijloace fixe. Manual actualizat. Legislatie explicata. Studii de caz.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente suspendare PFAactivitate suspendatapfadeclaratia 220


Data aparitiei: 01 Septembrie 2017

Votati articolul "Suspendarea activitate PFA in 2017 - Procedura si documente":
Rating:

Nota: 4.36 din 5 din 32 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X