ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a sustinut pe miercuri, 7 martie, pe pagina de Facebook o sesiune de asistenta online cu tema "Depunerea electronica a declaratiilor fiscale".
Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit asistenta in ceea ce priveste acest subiect.
Cititi in randurile urmatoare care sunt cele mai controversate intrebari ale momentului legate de depunerea online a declaratiilor fiscale si ce raspunsuri a oferit ANAF contribuabililor.
Depunerea online a declaratiilor fiscale, lamurita de ANAF
Asadar, iata ce ne spun specialistii ANAF despre depunerea online a declaratiilor fiscale!
1. Intrebare: Cum se depune declaratia 700 pentru modificarea vectorului fiscal? O descarc, dar nu gasesc rubrica cu semnatura electronica. Se depune fara semnatura electronica?
Raspuns ANAF
Mentionam ca pentru modificarea vectorului fiscal in prezent se depune, ca si pan acum, formularul 010. Formularul 700 "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal" se va depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Internetului, astfel ca va fi necesar sa fie semnat electronic cu un certificat digital calificat. Colegii nostri lucreaza la realizarea formularului in format PDF inteligent, urmand ca acesta sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Cartea verde a contabilitatii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
2. Intrebare: Situatiile financiare la 31.12.2017 pentru o asociatie fara activitate economica se pot depune la ghiseu sau trebuie sa facem semnatura electronica?
Raspuns ANAF
Conform Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 470/2018 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile, situatiile financiare anuale ale persoanelor juridice fara scop patrimonial, care nu desfasoara activitati economice, se pot depune la unitatile fiscale in format hartie insotite de formatul electronic al acestora sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
3. Intrebare: Firma fara activitate, dar cu obligativitatea de a depune declaratia 100 la trimestru. De ce nu poate depune la ghiseu aceasta declaratie?
Raspuns ANAF
Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat (formularul 100) se completeaza numai cu ajutorul programului de asistenta si se transmite DOAR prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Semnarea declaratiei se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001.
4. Intrebare: Ce se va intampla cu pfa care au pamant in arenda si trebuie sa depuna o declaratie pe an? Nu se poate sa obtina o derogare?
Raspuns ANAF
In prezent pentru persoanele fizice nu exista obligatia depunerii electronice a declaratiilor, aceasta fiind doar o metoda alternativa. Declaratiile se pot depune si prin SPV fara semnatura electronica. Pentru mai multe informatii privind inrolarea in SPV accesati urmatorul link: https://www.anaf.ro/.../serv.../Inregistrare_persoane_fizice
5. Intrebare: Am depus declaratia 220 in 17.01 pentru anul 2018. Nu am primit si nu exista decizia de impunere. Cum procedez?
Raspuns ANAF
In limita informatiilor furnizate, in situatia in care in anul 2017 ati obtinut venituri din activitati independente sau din cedarea folosintei bunurilor, aveti obligatia efectuarii platilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru trim.IV al anului 2017, puteti efectua plata fara a avea decizie de impunere.
5.Intrebare: Cand va fi disponibil formularul 700 pentru modificarea online a vectorului fiscal?
Raspuns ANAF
Formatul PDF inteligent al Declaratiei pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal este in lucru, urmand sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa https://www.anaf.ro/.../declaratii.../descarcare_declaratii.
6. Intrebare: Ce se mai intampla cu "Declaratiile electronice se depun la etajul 2?"
Raspuns ANAF
Dorim sa va informam ca in prezent este in curs de implementare un concept de ”self service” in administratiile fiscale. Acest concept presupune existenta unor calculatoare in incinta administratiilor, puse la dispozitia contribuabililor, prin intermediul carora persoanele inrolate in SPV vor putea transmite declaratiile sub indrumarea directa a functionarilor, sau daca nu sunt inrolati in SPV, pot fi ajutati sa se inroleze atunci, pe loc. Aceasta metoda va veni in ajutorul acelor contribuabili care fie nu au acces la internet, fie nu detin un calculator personal, fie nu detin informatiile necesare accesarii serviciilor electronice puse la dispozitie de ANAF. Avand in vedere cele mentionate este posibil ca ”declaratiile electronice sa se depuna la etajul 2”, in functie de locatia unde va fi instalat terminalul ”self service”, desi noi speram sa fie doar la parter. Astfel, va rugam ca, in momentul in care va veti deplasa la unitatea fiscala, va rugam sa intrebati colegii nostri daca in unitatea fiscala respectiva, exista posibilitatea utilizarii acestor calculatoare.