email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea online a declaratiilor fiscale: 6 raspunsuri ANAF pe care trebuie sa le stiti in 2018

Depunerea online a declaratiilor fiscale: 6 raspunsuri ANAF pe care trebuie sa le stiti in 2018
declaratii onlinedeclaratia 700anafvector fiscal 2018

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a sustinut pe miercuri, 7 martie, pe pagina de Facebook o sesiune de asistenta online cu tema "Depunerea electronica a declaratiilor fiscale".


Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit asistenta  in ceea ce priveste acest subiect.

Cititi in randurile urmatoare care sunt cele mai controversate intrebari ale momentului legate de depunerea online a declaratiilor fiscale si ce raspunsuri a oferit ANAF contribuabililor.


Depunerea online a declaratiilor fiscale, lamurita de ANAF

Asadar, iata ce ne spun specialistii ANAF despre depunerea online a declaratiilor fiscale!
 

1. Intrebare: Cum se depune declaratia 700 pentru modificarea vectorului fiscal? O descarc, dar nu gasesc rubrica cu semnatura electronica. Se depune fara semnatura electronica?
 

Raspuns ANAF

Mentionam ca pentru modificarea vectorului fiscal in prezent se depune, ca si pan acum, formularul 010. Formularul 700 "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal" se va depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Internetului, astfel ca va fi necesar sa fie semnat electronic cu un certificat digital calificat. Colegii nostri lucreaza la realizarea formularului in format PDF inteligent, urmand ca acesta sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa 

https://www.anaf.ro/.../declaratii.../descarcare_declaratii.
 


2. Intrebare: Situatiile financiare la 31.12.2017 pentru o asociatie fara activitate economica se pot depune la ghiseu sau trebuie sa facem semnatura electronica?
 

Raspuns ANAF

Conform Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 470/2018 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile, situatiile financiare anuale ale persoanelor juridice fara scop patrimonial, care nu desfasoara activitati economice, se pot depune la unitatile fiscale in format hartie insotite de formatul electronic al acestora sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.


3. Intrebare: Firma fara activitate, dar cu obligativitatea de a depune declaratia 100 la trimestru. De ce nu poate depune la ghiseu aceasta declaratie?
 

Raspuns ANAF

Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat (formularul 100) se completeaza numai cu ajutorul programului de asistenta si se transmite DOAR prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Semnarea declaratiei se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001.

 

4. Intrebare: Ce se va intampla cu pfa care au pamant in arenda si trebuie sa depuna o declaratie pe an? Nu se poate sa obtina o derogare?
 

Raspuns ANAF

In prezent pentru persoanele fizice nu exista obligatia depunerii electronice a declaratiilor, aceasta fiind doar o metoda alternativa. Declaratiile se pot depune si prin SPV fara semnatura electronica. Pentru mai multe informatii privind inrolarea in SPV accesati urmatorul link: https://www.anaf.ro/.../serv.../Inregistrare_persoane_fizice


5. Intrebare: Am depus declaratia 220 in 17.01 pentru anul 2018. Nu am primit si nu exista decizia de impunere. Cum procedez?
 

Raspuns ANAF

In limita informatiilor furnizate, in situatia in care in anul 2017 ati obtinut venituri din activitati independente sau din cedarea folosintei bunurilor, aveti obligatia efectuarii platilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru trim.IV al anului 2017, puteti efectua plata fara a avea decizie de impunere.

 

5.Intrebare: Cand va fi disponibil formularul 700 pentru modificarea online a vectorului fiscal?
 

Raspuns ANAF

Formatul PDF inteligent al Declaratiei pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal este in lucru, urmand sa fie publicat pe pagina Internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa https://www.anaf.ro/.../declaratii.../descarcare_declaratii.
 

6. Intrebare: Ce se mai intampla cu "Declaratiile electronice se depun la etajul 2?"
 

Raspuns ANAF

Dorim sa va informam ca in prezent este in curs de implementare un concept de ”self service” in administratiile fiscale. Acest concept presupune existenta unor calculatoare in incinta administratiilor, puse la dispozitia contribuabililor, prin intermediul carora persoanele inrolate in SPV vor putea transmite declaratiile sub indrumarea directa a functionarilor, sau daca nu sunt inrolati in SPV, pot fi ajutati sa se inroleze atunci, pe loc. Aceasta metoda va veni in ajutorul acelor contribuabili care fie nu au acces la internet, fie nu detin un calculator personal, fie nu detin informatiile necesare accesarii serviciilor electronice puse la dispozitie de ANAF. Avand in vedere cele mentionate este posibil ca ”declaratiile electronice sa se depuna la etajul 2”, in functie de locatia unde va fi instalat terminalul ”self service”, desi noi speram sa fie doar la parter. Astfel, va rugam ca, in momentul in care va veti deplasa la unitatea fiscala, va rugam sa intrebati colegii nostri daca in unitatea fiscala respectiva, exista posibilitatea utilizarii acestor calculatoare.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratii onlinedeclaratia 700anafvector fiscal 2018


Data aparitiei: 09 Martie 2018

Votati articolul "Depunerea online a declaratiilor fiscale: 6 raspunsuri ANAF pe care trebuie sa le stiti in 2018":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X