Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

MFP: Noul proiect privind avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice in 2018. MODEL CERERE AVIZ TEHNIC

MFP: Noul proiect privind avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice in 2018. MODEL CERERE AVIZ TEHNIC
case de marcat electroniceavizare tehnicaaviz tehnic case de marcatmodel aviz tehnicmodel cerere
Ministerul de Finante a publicat proiectul de ordin privind aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
 
Avand in vedere prevederile art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 6 alin. (6) din  Hotararea Guvernului nr.36/2017 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, 
 
ministrul finantelor publice si ministrul comunicatiilor si societatii informationale emit urmatorul ordin:
 
ART. 1
Se aproba Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
 
 ART. 2
           Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii


 
 
 MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE               MINISTRUL COMUNICAtIILOR ªI      SOCIETATII INFORMATIONALE
 
             IONUT MISA                                                                            LUCIAN SOVA
 
 
ANEXA
 
Procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
 
Art. 1 
Operatorii economici care solicita emiterea avizului tehnic prevazut la art. 78 alin. (1) lit. b) din  Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare norme metodologice, depun la Institutul National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti  urmatoarele:   
 
a) cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic, al carei model este prevazut in  Anexa 1 la prezenta procedura;
b) un aparat, ca model de referinta, pentru efectuarea testelor si o memorie fiscala goala, accesibila;
c) prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, traduse in limba romana, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
d) declaratia producatorului  privind rezistenta la conditiile de mediu, in conformitate cu prevederile art. 81 alin. (2) din normele metodologice, tradusa in limba romana, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
e) declaratia producatorului cu privire la modulul criptografic, din care sa reiasa certificarea acestuia in conformitate cu standardul FIPS 140-2 Level 2 sau minimum Common Criteria EAL3, prin indicarea numarului de certificat;
f) copia aprobarii de model evidentiata prin Declaratia de conformitate CE, referitoare la compatibilitate electromagnetica, echipamente electrice de joasa tensiune, echipamente terminale de radio si telecomunicatii dupa caz, precum si  Certificatul de Conformitate examinare CE de tip in cazul taximetrelor;
g) documentatia tehnica de implementare a jurnalului electronic, precum si dispozitivele si/sau programele de citire a memoriei fiscale si programele de citire si de verificare a integritatii fisierelor jurnal electronice, traduse in limba romana, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
h) declaratia producatorului cu privire la asigurarea stocarii datelor si functionarea ceasului de timp real minimum 1440 de ore in absenta tensiunii de alimentare de catre modulul fiscal; 
i) o memorie fiscala la limita de umplere si un dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, in conformitate cu art. 33 pct. C lit. a) din normele metodologice.
 
 
Art. 2
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti verifica si/sau testeaza:
a) indeplinirea functiilor si conditiilor tehnice prevazute in Sectiunea a 2-a din normele metodologice, cu exceptia celor prevazute la art. 23 lit. b), c) si e) si la art. 33 pct. A lit. f),  pentru care verificarea se asigura de organismul notificat care a eliberat Certificatul de Conformitate examinare CE de tip;
b) indeplinirea cerintelor generale prevazute la art. 81 din normele metodologice;
c) programarea aparatului de marcat electronic fiscal;
d) functiile obligatorii;
e) imposibilitatea accesului la functiile interzise, cu exceptia celei prevazute la art. 35 lit. a) pentru care verificarea se asigura de organismul notificat care a eliberat Certificatul de Conformitate examinare CE de tip;  
f) memoria fiscala si jurnalul electronic;
g) functionarea in cadrul unui sistem de gestiune, daca este cazul;
h) imposibilitatea accesarii componentelor aparatului de marcat electronic fiscal si programului de operare;
i) posibilitatea iesirii din situatiile de pana.

Art. 3
Testarea programarii aparatului de marcat electronic fiscal consta in programarea parametrilor si in listarea documentelor, in conditiile  prevazute de normele metodologice.

 Art. 4 
Testarea functiilor obligatorii se efectueaza prin apelarea functiilor obligatorii prevazute la art. 33 din normele metodologice si prin verificarea rezultatelor obtinute.

Art. 5
Programul aparatului de marcat electronic fiscal corespunde cerintelor, daca indeplineste conditiile prevazute la art. 24 – 29 din normele metodologice si nu permite accesul la functiile interzise prevazute in Sectiunea a 3-a din normele metodologice.

 Art. 6 
(1) Testarea memoriei fiscale consta in activarea acesteia si in efectuarea programului de inregistrare, pe baza instructiunilor de folosire a aparatului de marcat electronic fiscal.
(2) Se verifica rezultatele inregistrarilor si se fac incercari de schimbare a inregistrarilor din memoria fiscala sau de stergere a acestora.
(3) Memoria fiscala corespunde numai daca satisface prevederile referitoare la securitatea datelor inregistrate.
            
 
Art. 7 
(1) Testarea jurnalului electronic pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ºi completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta consta in:
a) initializarea si programarea jurnalului electronic;
b) calculul valorii SHA-2 a fisierului jurnal electronic;
c) inregistrarea valorii SHA-2 in memoria fiscala si in fisierul jurnal electronic;
d) verificarea integritatii inscrierilor valorilor SHA-2 cu ajutorul programelor externe de verificare;
e) tiparirea de rapoarte si memorarea fisierelor jurnal electronice pe un dispozitiv de salvare extern.
(2) Jurnalul electronic corespunde numai daca satisface prevederile referitoare la securitatea datelor inregistrate.

Art. 8
(1) Testarea operarii in cadrul unui sistem de gestiune se efectueaza prin simularea functionarii terminalului aparatului de marcat electronic fiscal intr-o configuratie identica cu cea prevazuta pentru utilizarea tipului respectiv, prin verificarea programului de operare a sistemului care trebuie sa corespunda cerintelor unei case de marcat electronice fiscale si prin listarea documentelor in concordanta cu prevederile din ordonanta de urgenta.
(2) Modulul fiscal al terminalului aparatului de marcat electronic fiscal trebuie sa fie instalat astfel incat sa nu permita accesul la el fara inlaturarea sigiliului.
(3) Setul integral de comenzi al interfetelor de comunicatie trebuie specificat detaliat. El nu trebuie sa permita comenzi care ar necesita cooperarea cu modulul fiscal fara a coopera cu acesta si afectarea datelor inregistrate in modulul fiscal in alt mod decat prin procedurile normale de lucru. Trebuie asigurata autonomia de functionare a terminalului aparatului de marcat electronic fiscal pentru realizarea functiilor obligatorii.

Art. 9 
Verificarea posibilitatilor de inlaturare a situatiilor de pana consta in provocarea unor situatii de intrerupere a functionarii aparatului de marcat electronic fiscal si de blocare a operarii acestuia, conform prevederilor art. 38 din normele metodologice precum si in urmarirea comportarii aparatului, in sensul neafectarii datelor stocate si asigurarii continuitatii inregistrarilor.

 Art.10
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica – ICI Bucuresti verifica si/sau testeaza cerintele prevazute de normele metodologice referitoare la comunicatia  aparatelor de marcat electronice fiscale in modul de lucru online, incepand cu data implementarii Sistemului informatic national de supraveghere ºi monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prevazut de ordonanta de urgenta.
 

Art.11
(1) Dupa efectuarea testelor si a verificarilor, daca aparatul de marcat electronic fiscal corespunde tuturor cerintelor, se elibereaza avizul tehnic privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal, al carui model este prevazut in Anexa 2 la prezenta procedura.
(2) Avizul tehnic favorabil prevazut la alin. (1) este emis in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data finalizarii testelor care atesta indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta procedura.
(3) O copie a avizului tehnic, certificata pentru conformitate de catre Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica – ICI Bucuresti, este transmisa prin grija acestuia comisiei prevazuta la art.5 alin. (1) din ordonanta de urgenta, in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii avizului tehnic.
(4) Modelul aparatului de marcat electronic fiscal avizat tehnic este inseriat de catre Institutul National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica – ICI Bucuresti, care emite avizul tehnic si aplica o eticheta ce cuprinde numarul acestuia. Eticheta va fi aplicata astfel incat sa nu poata fi inlocuita si sa nu permita accesul in echipamentul avizat.
 
 
Anexa 1
la procedura
 
(cerere in 2 exemplare originale)
ANTET FIRMA SOLICITANTA
 
Catre Institutul National de Cercetare Dezvoltare in
 Informatica - ICI  Bucuresti
 
 
Prin prezenta, ..............................................................................................................
(date firma : denumire, adresa, tel, fax, e-mail, cod fiscal,  nr.inreg. la Reg Comert, nr. cont,  Banca, capital social)
 
va solicita emiterea avizului tehnic privind caracteristicile tehnice ale aparatului de marcat electronic fiscal tip...........................model......................denumire comerciala.........................produs de firma.............................................(nume, tara)
 
Aparatul de marcat electronic fiscal supus testarii are urmatoarea configuratie ..............................................................................si are ca destinatie ................................................................................................................1
 
Ne asumam raspunderea ca aparatul de marcat electronic fiscal supus avizarii respecta prevederile O.U.G. nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si ca toate aparatele comercializate vor fi identice cu cel avizat.
 
imputernicim pe .......................................................................... (date personale, telefon ) ca persoana competenta tehnic sa ne reprezinte interesele in procedura de avizare.
 
Data                                                                                      Semnatura autorizata
...................                                                                               .........................
 

 
Anexa 2 la procedura
ANTET ICI BUCUREsTI
 
 
AVIZ TEHNIC FAVORABIL
 
Nr. ............ din ...............
 
privind caracteristicile modelului aparatului de marcat electronic fiscal
 
in conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost verificat din punct de vedere tehnic aparatul de marcat electronic fiscal tip.................................................,model .............................................................................................................., denumirea comerciala .................................., configuratie .................................care  are ca  destinatie (2)...................................,
pentru Societatea..............................................................................................., adresa ....................................................................................................................., Codul fiscal /Codul Unic de inregistrare............................................................., telefon/fax ......................................................................................
 
Aparatul verificat se avizeaza/nu se avizeaza din punct de vedere tehnic, intrucat corespunde/nu corespunde conditiilor impuse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si de normele metodologice de aplicare a acesteia.
 
 
Director General,
 (semnatura si stampila)
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Decembrie 2017


Votati articolul "MFP: Noul proiect privind avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice in 2018. MODEL CERERE AVIZ TEHNIC":
Rating:

Nota: 3.17 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intracomunitara marfa second hand

Intrebare: Buna ziua!
Va rog sa ma lamuriti intr-o speta:
- SRL-D neplatitor TVA, platitor imp micro 1% (2 angajati)
- obiect activitate comert produse second hand
Achizitioneaza din Germania haine si mobilier second hand de la diverse persoane fizice, pe baza borderoului de achizitie. Le aduce in tara, le receptioneaza/eticheteaza/vinde pe casa de marcat la pers fizice diverse.
Intrebare:
- intra sub incidenta art 312 din cod fiscal si trebuie sa colecteze TVA la vanzare pentru marja de profit iar implicit sa-l plateasca la stat ?
- sau daca nu depaseste intr-un an achizitii de 34.000 lei (plafon) intra sub incidenta art 268.4.b prin care e scutita de aceasta taxa?
Va multumesc!

Raspuns: Achizitionarea de marfuri de la persoane fizice din spatiul comunitar nu se poate face cu taxare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari procedurale pentru contribuabilii mijlocii de la 01 aprilie 2018

    • Prin Legea nr. 30/2018 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 49 din 18/01/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. La acest articol se introduce un nou alineat care prevede ca administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizează de organul fiscal de la nivel judeţean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz. Aceste pr...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de amanare a termenului pentru declaratia 600. Iata ce motive invoca Guvernul!

    • Ministerul Finantelor a facut public proiectul de ordonanta de urgenta referitor la amanarea termenului de depunere a controversatei declaratii 600. Conform informatiilor prezentate in acest document, noul termen de depunere a declaratiei 600 va fi 1 martie 2018, nu 31 ianuarie, asa cum este in prezent. Conform unui articol anterior despre ...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Ne gandim sa nu mai fie necesara depunerea Declaratiei 600 ai plata sa se faca pe baza de CNP

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a declarat marti la Senat, ca regimul declararii veniturilor din activitati independente ar putea fi modificat astfel incat sa nu mai fie necesara depunerea Declaratiei 600, iar plata contributiilor sociale aferente sa se faca pe baza de CNP. „Ne gandim la posibilitatea ca persoanele vizate sa nu mai depuna Declaratia 600 si plata sa se faca pe baza de CNP (n.n.- Cod Numeric Personal)”, a declarat Ionut Misa la intrebarile legat...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venitul obtinut din tranzactii imobiliare. Cum se procedeaza?

    • In analiza de astazi dezbatem cazul unei persoane fizice inregistrata drept platitoare de TVA pentru tranzactii imobiliare. Intrebarea este daca aceasta plateste 3% impozit tranzactii, retinut de notar sau 10% impozit pe venit.   Iata raspunsul specialistului! Se face apel la dispozitiile art. 67 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, potrivit carora veniturile din activitati independ...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 15-19 ianuarie 2018

    • ANAF a publicat lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala in perioada 15-19 ianuarie 2018, publicate in Monitorul Oficial. Mai jos puteti sa studiati cuprinsul numarului 4 (170) din 2018. 1. Legea nr.29/2018 privind anularea unor obligatii fiscale (M.Of. nr.52 din 18 ianuarie 2018);   2. Legea nr.30/2018 pentru completarea art.30 din Legea nr.207/2015 privind Codu...» citeste mai departe aici

  • ABC-ul investitiei la Bursa

    • Cu siguranta si voi ati ajuns la concluzia ca in prezent cel mai rau lucru care ti se poate intampla este sa fii neinformat. Cu atatea resurse in jurul nostru, nu poti sa-ti permiti sa spui „n-am stiut, n-am inteles, n-am aflat.” Stii acum cate ceva despre educatia financiara, despre imprumuturile in franci elvetieni, despre criza, Robor, despre imprumuturile online (krediti online), despre biroul de credit. Da...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X