In caz ca mai aveati vreo indoiala legata de dotarea cu noile aparate de marcat, Ministerul Finantelor Publice clarifica situatia. Casele de marcat cu jurnal electronic sunt obligatorii si termenele nu se vor modifica din nou, desi deputatul Varujan Vosganian, purtatorul de cuvant al partidului ALDE, a cerut recent Guvernului inca o amanare a termenului de inlocuire pana la care firmele mici si mijlocii aveau obligativitatea sa fie pregatite. "Solicitam Guvernului Romaniei sa prelungeasca termenul prin care s-a instituit obligativitatea pentru intreprinderile mici si mijlocii sa inlocuiasca casele de marcat cu aparatele de marcat cu un jurnal electronic pana la data la care Ministerul Economiei si Finantelor, prin ANAF, va fi dotat tehnic si logistic cu toata aparatura electronica necesara. Este un ragaz pe care il socotim corect pentru administrarea acestei legi si care este, in acelasi timp, un ragaz si pentru intreprinderile mici si mijlocii", a declarat recent, la Palatul Parlamentului, deputatul Varujan Vosganian.
Va reamintim ca, prin OUG nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au fost create premisele inlocuirii aparatelor de marcat cu rola jurnal pe suport hartie cu aparate de marcat cu jurnal electronic
Noile aparate de marcat pot fi achizitionate numai de la operatorii economici care au obtinut autorizatie de distributie de la Ministerul Finantelor Publice.
Stadiul implementarii la zi a aparatelor de marcat noi este urmatorul:
✓ 120.916 inregistrate in sistemul informativ al ANAF,
✓ 84.943 cu identificator fiscal atribuit,
✓ 55.041 in functiune la contribuabili.
ATENTIE!
Cartea verde a contabilitatii
Examen Consultant Fiscal 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
MFP anunta pe site-ul institutiei ca termenele de dotare cu noile aparate de marcat NU se vor modifica. Dar in perioada de implementare a proceselor care se afla in plina desfasurare, organele de control vor desfasura doar actiuni de tip preventiv si nu de sanctionare de la prima abatere.
Nu uitati faptul ca avertismentul pentru nerespectarea termenelor se aplica de organul de control o singura data.
MFP solicita tuturor celor implicati in acest proces sa intensifice eforturile pentru finalizarea operatiunilor de avizare tehnica, autorizare, fiscalizare, instalare si punere in functiune a noilor aparate de marcat.
In plus, Ministerul de finante precizeaza ca lista distribuitorilor autorizati pentru aparate de marcat cu jurnal electronic trebuie sa cuprinda date editabile, actualele fisiere (format pdf scanat, cu erori majore de scanare, sub forma orientarii eronate in pagina, etc.), vor fi inlocuite cu plain text sau format deschis de date.
DE RETINUT!
Dupa cum am mentionat in randurile de mai sus, in perioada de implementare, organele de control vor desfasura doar actiuni de tip preventiv si nu de sanctionare de la prima abatere, acestea urmand sa analizeze situatia de fapt a fiecarui contribuabil in parte, iar daca acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, sa aplice avertismentul si sa stabileasca, in functie de constatari, un termen de dotare mai scurt sau mai lung, catre maximul prevazut de Legea prevenirii ( 90 zile).
Citeste si cate formulare trebuie sa depui la ANAF daca detii o casa de marcat electronica!