Suna clopotelul pentru termenul limita indicat pentru dotarea firmelor mici cu noile case de marcat cu jurnal electronic. Intrebarea este cati dintre contribuabilii persoane juridice sunt pregatiti sa primeasca cu fruntea sus controalele Fiscului dupa data de 1 noiembrie? Rezultatul este dezamagitor…
Finantele au estimat ca in jur de 800.000 de aparate ar trebui inlocuite pana la data de 1 noiembrie 2018, insa in prezent in puse in functiune aproximativ 120.000 de aparate de marcat noi, potrivit unor informatii prezentate de MFP (Ministerul Finantelor Publice). Procesul greoi de desfasurare si dezinformarea contribuabililor au contribuit semnificativ la acest rezultat.
Dotarea cu noile case de marcat a crescut semnificativ in ultimele luni, iar pana la sfarsitul anului se estimeaza ca majoritatea operatorilor economici vor fi dotati cu noile aparate cu jurnal electronic.
MFP-ul reaminteste constant ca dotarea cu aparate de marcat cu jurnal electronic este obligatorie. Prin OUG nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale au fost create premisele inlocuirii aparatelor de marcat cu rola jurnal pe suport hartie cu aparate de marcat cu jurnal electronic
Noile aparate de marcat pot fi achizitionate numai de la operatorii economici care au obtinut autorizatie de distributie de la Ministerul Finantelor Publice. Lista acestora poate fi consultata AICI.
Stadiul implementarii la zi a aparatelor de marcat noi este urmatorul:
✓ 257531 inregistrate in sistemul informativ al ANAF,
✓ 183020 cu identificator fiscal atribuit,
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
✓ 119777 in functiune la contribuabili.
In perioada de implementare, organele de control vor desfasura doar actiuni de tip preventiv si nu de sanctionare de la prima abatere.
Avertismentul pentru nerespectarea termenelor se aplica de organul de control o singura data.
Procesele de implementare a noilor aparatelor de marcat sunt in plina desfasurare.
“Solicitam tuturor celor implicati in acest proces sa intensifice eforturile pentru finalizarea operatiunilor de avizare tehnica, autorizare, fiscalizare, instalare si punere in functiune a noilor aparate de marcat.”, insista MFP-ul.
Vestea buna este ca, in cazul unui control, se aplica Legea prevenirii, adica firma va fi sanctionata doar cu avertisment si va primi si un plan de remediere. In plus, Finantele asigura contribuabilii ca firmele nu vor primi sanctiuni nici dupa 1 noiembrie daca nu exista elemente de vinovatie din partea lor. Mai multe informatii puteti sa cititi AICI.