Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Anularea codului de TVA 2018: cum rezolvati problemele aparute?

Anularea codului de TVA 2018: cum rezolvati problemele aparute?
cod de tvacasa de marcatbon fiscal 2018

In activitatea economica pe care o are un contribuabil apar situatii in care isi poate pierde codul de TVA. In acest caz este important ca fiecare contribuabil sa stie care sunt implicatiile fiscale si ce obstacole pot sa apara pe parcurs. Va prezentam mai jos doua spete ce au ca tema principala codul de TVA anulat si rezolvarea acestora conform legislatiei in vigoare.


Anularea codului de TVA: sfatul expertului


1. Tema: Cod de TVA anulat. Continut bon fiscal

Speta:

In perioada de inactivitate, firma are obligatia de a modifica informatiile de pe casa de marcat - informatiile referitoare la RO si TVA-ul care apare pe bonul fiscal (vanzari cu amanuntul catre populatie)?

Raspuns:

Conform art. 318 din Codul fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 316 si 317, are prefixul RO, conform Standardului international ISO 3166 - alpha 2. Persoanele inregistrate conform art. 316 vor comunica codul de inregistrare in scopuri de TVA tuturor furnizorilor/prestatorilor sau clientilor.

Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA societatea nu mai utilizeaza codul de inregistrare in scopuri de TVA cu atributul “RO”. Pe facturi/bonuri fiscale emise codul fiscal se va inscrie fara atributul “RO”. Pe bonul fiscal se poate inscrie valoarea bunurilor si separat mentiunea "din care TVA …..lei".


2. Tema: Cod de TVA anulat. Determinarea TVA


Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere
Penalitati, dobanzi si majorari de intarziere

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


Speta:

TVA-ul penalizator datorat in perioada de inactivitate. Este corect calculat astfel: daca se incaseaza 100 lei de la client pe casa de marcat, se datoreaza TVA?

Raspuns:

Pe toata perioada in care are codul de TVA anulat societatea este obligata sa colecteze TVA pentru livrarile de bunuri taxabile efectuate (pentru care nu se aplica nicio scutire prevazuta de Codul fiscal) in conformitate cu prevederile art. 11 alin. (6) din Codul fiscal.

Potrivit acestuia:

“(6) Contribuabilii, persoane impozabile stabilite in Romania, declarati inactivi conform Codului de procedura fiscala, care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de prezentul cod, dar, in perioada respectiva, nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate. In cazul inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12), persoana impozabila isi exercita dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, chiar daca factura nu cuprinde codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile. Dupa inregistrarea in scopuri de taxa conform art. 316 alin. (12), pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, contribuabilii emit facturi in care inscriu distinct taxa pe valoarea adaugata colectata in perioada respectiva, care nu se inregistreaza in decontul de taxa depus conform art. 323. In situatia in care inactivitatea si reactivarea, potrivit Codului de procedura fiscala, sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, incepand cu trimestrul reactivarii. In cazul in care inactivitatea, respectiv reactivarea sunt declarate in ani fiscali diferiti, cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul/anii precedent/precedenti celui in care se inregistreaza sunt luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea si depunerea unei declaratii rectificative in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala, iar cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul reactivarii vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, incepand cu trimestrul reactivarii.”

Conform pct. 36 din Titlul VII al Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile, respectiv cele care sunt supuse cotei standard de TVA sau cotelor reduse de TVA, prevazute de art. 291 din Codul fiscal, taxa colectata se determina dupa cum urmeaza:

a) se aplica cota legala de TVA la contravaloarea livrarii/prestarii, in cazul in care rezulta ca partile au convenit ca TVA nu este inclusa in contravaloarea livrarii, sau in cazul in care contrapartida nu este stabilita de parti, ci este stabilita prin lege, prin licitatie, printr-o hotarare a instantei, sau alte situatii similare, si nu include taxa;
b) contrapartida unei livrari de bunuri/prestari de servicii trebuie considerata ca incluzand deja taxa pe valoarea adaugata, taxa determinandu-se prin aplicarea procedeului sutei marite, respectiv 20 x 100/120 in cazul cotei standard si 19 x 100/119 incepand cu data de 1 ianuarie 2017, 9 x 100/109 sau 5 x 100/105 in cazul cotelor reduse, in urmatoarele situatii:

1. atunci cand partile au convenit ca TVA este inclusa in contravaloarea livrarii/prestarii;
2. in cazul livrarilor de bunuri si/sau prestarilor de servicii direct catre populatie pentru care nu este necesara potrivit legii emiterea unei facturi;
3. in orice situatie in care contrapartida nu este stabilita de parti, ci este stabilita prin lege, prin licitatie, printr-o hotarare a instantei, sau alte situatii similare, si include taxa sau nu exista nicio mentiune cu privire la taxa pe valoarea adaugata;
4. atunci cand pretul unui bun/serviciu a fost stabilit de parti fara nicio mentiune cu privire la taxa pe valoarea adaugata, iar furnizorul/prestatorul bunului/serviciului respectiv este persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata colectate pentru operatiunea supusa taxei, si furnizorul/prestatorul nu are posibilitatea de a recupera de la beneficiar taxa pe valoarea adaugata care ar fi trebuit colectata pentru operatiunea respectiva. Poate fi acceptata ca mijloc de proba a faptului ca furnizorul/prestatorul nu are posibilitatea de a recupera de la beneficiar taxa pe valoarea adaugata, inclusiv o declaratie pe propria raspundere a furnizorului

Asadar, pentru vanzarile prin casa de marcat, daca pretul de vanzare este 100 lei TVA se determina prin aplicarea procedeului sutei marite: 100x19/119 – pentru cota standard.


Raspunsurile au fost oferite in direct de consultantul fiscal Adrian Benta in cadrul webinarului live cu tema "Modificarile din Codul Fiscal in 2018", organizat pe data de 23 ianuarie 2018, ora 12:00.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod de tvacasa de marcatbon fiscal 2018

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Aprilie 2018


Votati articolul "Anularea codului de TVA 2018: cum rezolvati problemele aparute?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este calculul corect de majorare salariu

Intrebare: Buna dimineata !

Astazi discutand despre majorarea salariilor, cativa colegi,
de la contabilitate si de la Resurse Umane,
au avut pareri diferite in ceea ce priveste modul de calcul
pentru majorare salariu.

Speta este urmatoarea:

Incepand cu 01.07.2015, salariile bugetarilor au fost majorate cu 12%.
Astfel, au fost majorate cu 12% salariul de baza si sporurile.

Va rog mult sa imi spuneti:
- daca sporul de vechime ramane la fel, la salariul avut anterior majorarii
sau daca se calculeaza la salariul majorat ?

De exemplu, daca salariul de baza este de 1322 lei,
majorat cu 12 % acesta va fi de 1481 lei.
Inainte, de exemplu, daca sporul de vechime de 15% era aplicat la 1322 lei si era de 198 lei.
In urma majorarii cu 12% a salariului de baza,
sporul de vechime de 15 % nu se aplica la salariul nou de baza, adica la 1481 lei ?
Adica, sporul de vechime nu este de 222 lei, in loc de 198 lei
sau ramane tot 198 lei ?

Raspuns: Un coleg mi-a spus ca trebuie avut in vedere art 1al(2) din OUG 83/2014 (2) n anul 2015, cuantumul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X