Noile case de marcat electronice au starnit valva in ultimele luni, pe masura ce se apropia termenul limita: 1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru contribuabilii mici. Au iesit la suprafata o multime de dileme greu de rezolvat fara indrumarea unui expert in domeniu.
Spre exemplu, in cazul in care o firma nu mai desfasoara activitate economica, poate fi sanctionata pentru ca nu achizitioneaza si nu fiscalizeaza casa de marcat cu jurnal electronic pana la data de 1.11.2018. Cum se va proceda daca se doreste anularea si defiscalizarea casei de marcat aflata in gestiunea firmei dupa 1 noiembrie 2018 intrucat nu se mai desfasoara activitate pe firma? Daca exista vreun risc de sanctiune, vom afla de la specialistul nostru.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Iata raspunsul specialistului!
Incepand cu 1 august 2018 contribuabilii mici au obligatia de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic.
Din speta prezentata se intelege ca societatea nu mai desfasoara activitate de comercializare catre persoane de cateva luni, ceea ce impunea ca societatea sa inscrie la ONRC mentiunea cu privire la inchiderea punctului de lucru , dupa care predarea memoriei fiscale la organul fiscal competent, finalizandu-se cu anularea numarului de ordine alocat de DGFP.
Pentru ca veti solicita organului fiscal defiscalizarea casei de marcat dupa data de 1 august 2018 va trebui sa dovediti ca nu ati avut obligatia achizitionarii unei case de marcat cu jurnal electronic, respectiv sa indepliniti procedura de incriere a mentiunii la ONRC prin depunerea documentelor care atesta acest fapt: hotararea AGA prin care inchideti punctul de lucru anterior datei de 1 august 2018, cu toate celelalte documente doveditoare.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
In acest caz, in opinia mea, organul fiscal competent nu va considera ca aveati obligatia achizitionarii si obtinerii inregistrarii unei case de marcat cu jurnal electronic.
De asemenea, va atentionez ca ar fi bine sa procedati la defiscalizarea casei vechi de marcat cat mai urgent (si nu dupa data de 1 noiembrie 2018) avand in vedere ca in perioada de implementare a noii proceduri nu se sanctioneaza societatea la prima abatere, organul fiscal aplicand avertisment pentru nerespectarea termenului de achizitionare a unei case de marcat cu jurnal electronic, sanctiunea prevazuta la art.11 alin.(1) lit.f) din OUG 28/1999 aplicandu-se incepand cu data de 1 noiembrie 2018, conform art.1 din OUG 44/2018.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil.