Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

MFP: A fost stabilit un nou mecanism de crestere a competitivitatii companiilor de stat

MFP: A fost stabilit un nou mecanism de crestere a competitivitatii companiilor de stat
mfpachizitie publicaoperatori economici

Guvernul a decis pe data de 15 martie, printr-un Memorandum, stabilirea unui mecanism de crestere a competitivitatii companiilor detinute majoritar sau integral de stat prin intermediul procedurilor de achizitie publica, potrivit unui comunicat de presa publicat pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice).

Astfel, mecanismul instituit cuprinde un set de masuri in vederea promovarii concurentei intre operatorii economici si asigurarii unei competitii deschise pe piata achizitiilor publice, in concordanta cu legislatia in vigoare, printre care cele mai importante vizeaza:

◦ Intocmirea de catre autoritatile publice tutelare, in termen de 30 de zile de la aprobarea prezentului memorandum, a listei complete cu operatori economici cu capital majoritar sau integral de stat pe domenii, subdomenii si activitati autorizate prin statut, aflati in subordonarea, coordonarea, sub autoritatea sau in portofoliul acestora;

◦ Impunerea prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP) a obligativitatii transmiterii de catre autoritatile/entitatile contractante, dupa publicarea anuntului de participare, a unei invitatii catre fiecare dintre companiile din lista, in concordanta cu domeniul contractului de achizitie publica/sectorial;

◦ Mandatarea de catre autoritatile publice tutelare a reprezentantilor statului in AGA/CA sa stabileasca obligativitatea operatorilor economici sa depuna oferte si sa participe la procedurile de achizitie publica/sectoriala organizate de autoritatile/entitatile contractante de la care au primit invitatie.

Concret, autoritatea/entitatea contractanta poate adopta, dupa publicarea in SEAP a unui anunt de participare si alte masuri complementare pentru asigurarea publicitatii atribuirii contractului de achizitie publica/sectoriale, cum ar fi transmiterea de invitatii in scris catre operatorii economici interesati in vederea informarii punctuale cu privire la desfasurarea procedurii de atribuire.

Selectarea operatorilor economici carora autoritatea/entitatea contractanta le transmite invitatie la procedura, este strict decizia acesteia. Selectarea poate fi realizata cu prioritate spre companiile cu capital majoritar de stat, in functie de obiectul contractului de achizitie publica ce urmeaza a fi atribuit, precum si de domeniul de activitate al companiei detinuta majoritar sau integral de stat.

Masura a fost necesara intrucat s-a constatat o scadere a competitiei in sfera procedurilor de achizitie de produse, servicii si lucrari finantate din fonduri publice, nivelul de participare al companiilor detinute majoritar sau integral de stat fiind unul in permanenta scadere, conform datelor monitorizate prin intermediul SEAP.


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii



Sursa: MFP

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpachizitie publicaoperatori economici

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Martie 2018


Votati articolul "MFP: A fost stabilit un nou mecanism de crestere a competitivitatii companiilor de stat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Act care sa confirme plata sumei datorata ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa imi dati un sfat cum ar trebui sa procedeze institutia
in urmatorul caz:

- institutia a data in judecata un fost salariat
- salariatul a avut de restituit o suma de bani
reprezentand drepturi salariale primite in plus
- salariatul a depus la sediul institutiei noastre un Angajament de plata
prin care si-a luat angajamentul ca plateste
acea suma de bani in mai multe rate
- salariatul a achitat toata suma

Acum, fostul salariat cere un Act
din care sa rezulte ca a achitat intreaga suma datorata.

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - ce Act va trebui sa intocmeasca institutia ?
2. - cine va trebui sa faca acel Act
prin care sa se confirme ca fostul salariat
a achitat intreaga suma ? - juristul sau contabilul institutiei ?
3. - daca instanta a obligat ca salariatul sa achite
suma actualizata cu indicii de inflatie
incepand cu data introducerii actiunii in instanta
pana la data platii efectiive,
cine va trebui sa calculeze suma totala ?

Raspuns: Salariatul nu mai este angajatul institutiei din anul 2015. Daca i se intocmeste Nota de lichidare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X