Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ce se va intampla cu contribuabilii mijlocii de la 1 aprilie? Procesul este in desfasurare!

Ce se va intampla cu contribuabilii mijlocii de la 1 aprilie? Procesul este in desfasurare!
anafmonitorul oficialcontribuabili mijlociicifra afaceri

Contribuabilii mijlocii se vor intoarce de la 1 aprilie 2018 la administratiile fiscale judetene. Procesul de transfer se afla in desfasurare in prezent. Aceasta mutarea a fost decisa de Parlament la sfarsitul lunii decembrie 2017 si  publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 49 din 18 ianuarie 2018. Astfel, a fost publicata Legea nr. 30/2018 pentru completarea art. 30 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, conform careia administrarea obligatiilor fiscale datorate de catre contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizeaza de organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti, in functie de situatie.

In prezent, firmele mijlocii sunt administrate la nivel regional, cele mari - de catre Directia marilor contribuabili, iar firmele mici sunt supravegheate la nivel judetean.


Asadar, se elimina competenta regionala in favoarea competentei judetene. Va reamintim ca administrarea contribuabililor mijlocii de catre organul fiscal regional a fost introdusa la 1 februarie 2016. 


Care sunt caracteristicile contribuabililor mijlocii?


Cifra de afaceri neta: 35 de milioane de lei

Numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Totalul activelor: 17,5 milioane de lei


Procedura de administrare a contribuabililor mijlocii

Potrivit Ordinului ANAF nr. 560/2016, organele fiscale centrale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii si a sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor infiintate de contribuabilii mijlocii sunt administratiile pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice sau Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa caz, pentru:


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii



    • contribuabilii persoane juridice care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii sau a municipiului Bucuresti, dupa caz;
    • sediile secundare infiintate de contribuabilii mijlocii care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, chiar daca locul de desfasurare a activitatii sediilor secundare se afla pe raza teritoriala a altor regiuni/municipiului Bucuresti;
    • grupul fiscal unic al carui reprezentant isi are domiciliul fiscal pe raza teritoriala a regiunii sau a municipiului Bucuresti, dupa caz;
    • contribuabilii nerezidenti pentru care contribuabilii mijlocii au calitatea de reprezentanti sau reprezentanti fiscali.


Elementele principale care constituie procedura de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii

    • Procedura de inregistrare fiscala;
    • Administrarea grupului fiscal unic;
    • Obligatii declarative;
    • Solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare;
    • Solicitarea documentelor de catre contribuabilii mijlocii;
    • Comunicarea documentelor solicitate de contribuabilii mijlocii;
    • Procedura de plata a obligatiilor fiscale la contribuabilii mijlocii;
    • Procedura de control fiscal la contribuabilii mijlocii;
    • Activitatea de solutionare a contestatiilor;
    • Procedura de indrumare si asistenta pentru contribuabilii mijlocii;
    • Procedura de urmarire a respectarii inlesnirilor la plata aflate in derulare acordate contribuabililor mijlocii;
    • Procedura de compensare si de restituire a obligatiilor bugetare;
    • Procedura de executare silita a contribuabililor mijlocii;
    • Procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii;
    • Procedura de reprezentare in fata instantelor si de asistenta legala pentru activitatea administratiilor pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice si Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii;
    • Inspectia economico-financiara la contribuabili mijlocii.
 

Ce efecte va avea aceasta procedura?

Dupa cum am mentionat mai sus, legea nr. 30/2018 introduce de la 1 aprilie 2018 revenirea administrarii contribuabililor mijlocii in sarcina organelor fiscale judetene, respectiv al municipiului Bucuresti. Ce inseamna acest lucru? ANAF de judet va avea noi competente, in timp ce contribuabilii mijlocii vor suporta mai putine costuri in raport cu organul fiscal ce ii monitorizeaza.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafmonitorul oficialcontribuabili mijlociicifra afaceri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Martie 2018


Votati articolul "Ce se va intampla cu contribuabilii mijlocii de la 1 aprilie? Procesul este in desfasurare!":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine poate fi desemnat pt. viza CFP ? Ce spor se acorda ?

Intrebare: Buna seara !

Va rog sa ma ajutati in legatura cu urmatoarele probleme:

1.- Ce salariat al unei institutii publice
poate fi desemnat sa puna pe documente
viza de control financiar preventiv ( viza CFP ):
- un economist,
- un consilier juridic
sau
- un referent Resurse Umane licentiat in drept ?
- Un economist care face parte din Compartimentul de achizitii publice
poate fi desemnat sa puna pe documente
viza CFP ?

2. - Care va fi procentul cu care i se va majora salariul, ca si spor CFP,
persoanei desemnate sa puna vizaCFP ?

3. - Pe timpul cat persoana desemnata sa puna viza CFP
lipseste motivat de la serviciu
( este in concediu de odihna sau are o zi libera ),
inlocuitorul va primi spor CFP ? Chiar si pentru 1 zi ?

4. - Inlocuitorul va primi si el un spor permanent ?
sau va primi spor CFP doar cat persoana desemnata
lipseste motivat de la serviciu ?

5. - Cum va fi calculat la salariu
acest spor CFP
in cazul inlocuitorului ?

Raspuns: Buna dimineata ! Va rog sa imi spuneti daca persoana care ii preia temporar atributiile va primi un...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
As dori să tratați atât din punct de vedere contabil, cât și fiscal, urmatoarea speță: Societatea X ( plătitoare de impozit micro ) a avut profit nerepartizaț in balanta anii 2009, 2010, și 2011. In anii 2012, 2013, a avut pierdere, pe care a recuperat-o din profitul nerepartizaț al anului 2009 ( este corect/legal?). In anul 2014, a avut profit pe care l-a repartizat la dividende. Totodată a repartizat și profitul anilor 2010 și 2011, tot la dividende. In luna ianuarie 2016 a achitat impozitul pe venitul din dividende, cf. prev. legale, chiar daca dividendele nu au fost plătite asociatului unic până în prezent. In luna ianuarie anul 2016, s-a depus declarația.100 pt. Dec. 2015, in care s-a declarat acel impozit, iar in luna februarie. s-a depus și decl. 205 cu impozitul reținut și virat ( este corect/legal? ). In anii 2015, 2016 și 2017, societatea a înregistrat pierderi și vrea să știe dacă poate renunța la repartizarea profitului anilor 2010, 2011 și 2014, la dividende, printr-o hotărâre a asociatului unic și dacă este corect /legal ca ulterior sa modifice atât decl. 100 - dec. 2014, cât și decl.205 - an 2015. După efectuarea acestor operațiuni, dorește acoperirea pierderilor anilor 2015, 2016, și 2017, din profitul anilor 2010, 2011 și 2014 ( este corect/legal?)
Data adaugarii: 17-Mar-2018
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile