email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

D395 - modelul de declaratie pe care firmele de curierat au obligatia sa o depuna in fiecare luna

D395 - modelul de declaratie pe care firmele de curierat au obligatia sa o depuna in fiecare luna
firma de curieratplata rambursanafOUG 67/2022

ANAF a publicat in Monitor declaratia 395 pe care firmele de curierat sunt obligate prin lege sa o depuna lunar pentru a raporta informatii referitoare la persoanele care au achitat ramburs (la livrare) produsele comandate online.

Prevederile Ordinului 1644/2022 privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national si pentru aprobarea modelului, continutului si a modalitatilor de depunere pentru declaratia informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national se aplica incepand cu luna urmatoare de la implinirea unui termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare. Actul normativ a aparut in Monitorul Oficial nr. 926 din 21 septembrie 2022.

Masura este introdusa prin OUG 67/2022 care prevede ca “furnizorul de servicii postale de trimitere contra ramburs este obligat sa furnizeze periodic organului fiscal central informatii referitoare la trimiterile postale care au ca si particularitate achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate.” Furnizarea acestor date se face prin completarea unei declaratii pe propria raspundere. 

Fiscul doreste astfel sa previna principalele riscuri asociate comertului electronic: neinregistrarea fiscala si nedeclararea veniturilor, anonimitatea (comerciantii pot construi un site sau un cont pe o platforma de vanzari fara sa fie obligati sa furnizeze foarte multe informatii despre ei insisi), avantaje concurentiale incorecte, vanzarea de produse ilegale/contrafacute si/sau introducerea in circuitul comercial a unor produse care nu au provenienta legala (nu exista documente justificative sau exista documente care nu atesta provenienta reala). 

Citeste si: Activitatea unei firme de curierat: cadru legislativ, cod CAEN si cerinte speciale

Un specific al activitatii de comert online din Romania este acela ca majoritatea cetatenilor care efectueaza achizitii online inca prefera ca mijloc de plata sistemul ramburs cu numerar. Mai mult decat atat, comerciantii online, in special cei din zona gri, prefera remiterea rambursurilor incasate de operatorii de servicii de curierat de la clientii finali tot cu numerar. 

Astfel, intrucat operatorii de servicii de curierat reprezinta un intermediar intre clientul final si operatorul magazinului online, acestia colecteaza si pot furniza informatii esentiale pentru ANAF in vederea identificarii beneficiarilor reali ai incasarilor aferente tranzactiilor online. 

Informatiile referitoare la trimiterile postale se refera la: 

a) numarul de inregistrare si data trimiterii postale; 
b) datele de identificare a expeditorului; 


c) numele si prenumele in cazul persoanelor fizice si denumirea in cazul persoanelor juridice destinatare;
d) adresele de expeditie, respectiv livrare;
 e) contravaloarea bunului livrat. 

Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculata de la data primirii de catre organul fiscal central, urmand ca datele sa fie sterse automat dupa implinirea acestui termen.

Furnizorul de servicii postale informeaza persoanele ale caror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora catre organul fiscal central. 

Declaratia 395 pentru platile ramburs: instructiuni de completare

Instructiuni de completare si depunere a formularului 395 "Declaratie informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national" 

Formularul se completeaza si se depune de catre persoanele autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor postale definite la art. 2 punctul 20 din Ordonanta de urgenta nr.13/2013 privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.187/2013 cu modificarile si completarile ulterioare, pentru trimiterile postale contra ramburs efectuate pe teritoriul national. 

Nu fac obiectul prezentei declaratii trimiterile de corespondenta, asa cum sunt definite la art. 2 punctul 11 din Ordonanta de urgenta nr.13/2013 privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.187/2013, cu modificarile si completarile ulterioare. 

1. Termen de depunere Declaratia 395 pentru platile ramburs

1.1. Pentru trimiterile postale contra ramburs efectuate pe teritoriul national, persoanele autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor postale definite la art. 2 punctul 20 din Ordonanta de urgenta nr.13/2013 privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.187/2013 cu modificarile si completarile ulterioare au obligatia transmiterii informatiilor prevazute in Anexa nr. 1 lunar, pana in ultima zi calendaristica a lunii urmatoare perioadei de raportare.

1.2. In situatia in care furnizorul de servicii postale constata anumite erori in declaratia depusa initial, acesta poate rectifica informatiile referitoare la documentul de transport.

2. Declaratia 395 - modul de depunere

2.1 Declaratia se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, cu fisier xml atasat, semnat electronic, al carei model este prevazut in anexa nr. 1 la ordin.

Programele de asistenta si specificatiile tehnice sunt disponibile pe portalul ANAF.

2.2. Declaratia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-guvernare. Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 

3. Completarea declaratiei 395 pentru platile ramburs

3.1. Campul referitor la perioada de raportare se completeaza cu:

a) anul la care se refera declaratia: se inscrie anul calendaristic cu 4 caractere (de exemplu, 2022); 

b) luna - se inscrie cu cifre arabe numarul aferent perioadei de raportare (03 pentru luna martie, etc); 

3.2. In situatia in care nu au fost inregistrate operatiuni in perioada de raportare, se depune declaratia completata doar cu campurile date de identificare ale furnizorului de servicii postale si ale reprezentantului legal/fiscal sau ale imputernicitului, dupa caz.

A. Date de identificare ale furnizorului de servicii postale 

1. Cod de identificare fiscala - se inscrie codul de identificare fiscala.

2. Denumire - se inscrie denumirea furnizorului de servicii postale.

3. Domiciliul fiscal - se inscrie adresa domiciliului fiscal al furnizorului de servicii postale, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala.

4. Numar de telefon – se inscrie numarul de telefon de contact al furnizorului de servicii postale.

5. Adresa de e-mail – se inscrie adresa de e-mail a furnizorului de servicii postale.

B. Date de identificare reprezentant fiscal/legal/imputernicit

1. Cod de identificare fiscala/CNP - se inscrie codul de identificare fiscala sau codul numeric personal al reprezentantului fiscal/legal ori al imputernicitului.

2. Denumire/nume si prenume - se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele persoanei impozabile care a fost desemnata ca reprezentant fiscal/legal sau imputernicit.

3. Domiciliul fiscal - se inscrie adresa domiciliului fiscal al reprezentantului fiscal/legal sau al imputernicitului, dupa caz.

4. Numar de telefon – se inscrie numarul de telefon de contact al al reprezentantului fiscal/legal sau al imputernicitului, dupa caz.

5. Adresa de e-mail – se inscrie adresa de e-mail a al reprezentantului fiscal/legal sau al imputernicitului, dupa caz.

C. Lista livrarilor efectuate pe teritoriul national

Livrarile cuprinse in declaratia informativa sunt cele care au fost livrate efectiv destinatarului in perioada de raportare si nu cele pentru care au fost emise documente de transport in perioada de raportare.

1. Coloana ”Numar document de transport” - se inscrie numarul de inregistrare al documentului de transport.

2. Coloana ”Data document de transport” - se inscrie data documentului de transport.

3. Coloana ”Valoare ramburs” - se inscrie contravaloarea in lei a bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate si pentru care expeditorul a solicitat achitarea de catre destinatar prin intermediul retelei postale.

4. Coloana ”Denumire/Nume si prenume expeditor” - se inscrie denumirea persoanei juridice expeditoare sau nume si prenume expeditor persoana fizica care sunt inscrise pe documentul de transport.

5. Coloana ”CIF expeditor” - se inscrie codul de identificare fiscala al expeditorului. In situatia in care expeditorul este nerezident si nu detine CIF, campul nu se completeaza.

6. Coloana ”Judetul de preluare a trimiterii / oficiului” - se inscrie judetul de preluare a trimiterii postale in vederea expedierii sau judetul in care este situat sediul/punctul de lucru/ oficiul furnizorului de servicii postale la care este adusa trimiterea de expeditor in vederea expedierii.

7. Coloana ”Adresa de preluare a trimiterii” - aceasta coloana este completata doar in situatia in care coletul a fost ridicat de furnizorul de servicii postale de la adresa indicata de expeditor. Astfel, in aceasta situatie, se inscrie adresa completa de preluare a trimiterii postale in vederea expedierii.

8. Coloana ”Adresa oficiu” - in situatia in care trimiterea postala este adusa la sediul/punctul de lucru/ oficiul furnizorului de servicii postale de catre expeditor sau de catre un tert, se inscrie adresa unde este situat respectivul oficiu, in situatia in care locul de ridicare al trimiterii postale este pe teritoriul national.

9. Coloana ”Modalitate virare ramburs catre expeditor” – se inscrie modalitatea prin care este remis rambursul catre expeditor, respectiv: a) „Cont colector” – in situatia in care expeditorul a optat ca valoarea rambursului sa fie virata intrun cont bancar indicat de catre expeditor; b) „Numerar” - in situatia in care expeditorul a optat ca valoarea rambursului sa fie returnata in numerar expeditorului sau altei persoane.

10. Coloana ”IBAN cont colector” - in situatia in care modalitatea de virare este Cont colector, se inscrie codul IBAN al contului bancar indicat de catre expeditor pentru remiterea rambursului.

11. Coloana ”Nume si prenume persoana fizica care a receptionat rambursul pentru expeditor” - in situatia in care modalitatea de virare a rambursului catre expeditor este numerar, se inscriu numele si prenumele persoanei fizice care a receptionat rambursul in numerar.

12. Coloana ”Denumire/Nume si prenume destinatar” - se inscrie denumirea persoanei juridice destinatare sau numele si prenumele destinatarului persoana fizica.

13. Coloana ”Rectificare / Stergere” - In situatia in care furnizorul de servicii postale constata anumite erori in declaratia depusa initial, acesta poate rectifica informatiile referitoare la documentul de transport. Campul va fi completat pentru fiecare trimitere declarata eronat sau nedeclarata astfel:

a) cu valoarea ”R” in situatia in care o trimitere care a fost raportata anterior este odificata;

b) cu valoarea ”S” in situatia in care o trimitere a fost raportata eronat prin declaratia initiala si este eliminata.


Iata modelul Declaratiei 395 pentru platile ramburs:

Sursa foto: Pixabay.com


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
firma de curieratplata rambursanafOUG 67/2022


Data aparitiei: 23 August 2022
Ultima actualizare: 22 Septembrie 2022

Votati articolul "D395 - modelul de declaratie pe care firmele de curierat au obligatia sa o depuna in fiecare luna":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X