email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rolul profesiei contabile in procedura insolventei: Legea insolventei format nou

Legea insolventeiformat nouAdrian Bentainsolventaadministratorul judiciarexpert contabilprocedura insolventei


Noul format pentru Legea insolventei a fost publicat recent. Intr-o analiza intocmita pentru a clarifica noile aspecte, sunt aduse lamuriri cu privire la rolul profesiei contabile in procedura insolventei.


Consultantul fiscal Adrian Benta a adus astfel o serie de informatii cu privire la forma finala a Legii Insolventei, intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro.


Astfel, noile prevederi stabilesc ca la intocmirea proiectului de concordat preventiv, situatia patrimoniului debitorului trebuie certificata de un expert contabil sau auditata de un auditor financiar.


Acelasi proiect trebuie sa prezinte o estimare a evolutiei financiar contabile pentru urmatoarele 24 de luni. Consultantul fiscal aminteste ca in cadrul procedurii insolventei, se va aplica procedura simplificata a insolventei, daca evidenta contabila nu poate fi gasita.

<a href=Insolventa format nou" src="https://contabilul.manager.ro/dbimg/images/insolventa-format-nou.jpg" style="width: 520px; height: 343px; border-width: 0px; border-style: solid; margin: 10px;" title="Insolventa format nou" />

De asemenea, retinem ca administratorul judiciar poate delega anumite atributii catre persoane de specialitate, precum avocati, experti contabili, evaluatori.


La cererea administratorului judiciar sau a lichidatorului judiciar, persoanele vinovate pentru conducerea unei contabilitati fictive sau pentru netinerea corecta a contabilitatii, vor suporta proportional cu prejudiciul paguba produsa persoanei in insolventa, paguba in legatura cu cauza respectiva.


Totodata, aminteste acesta, retinem faptul ca si salariatii pot solicita deschiderea procedurii insolventei pentru neplata salariilor de catre angajator.


Valoarea creantei detinute de salariati asupra angajatorului, de la care se poate solicita deschiderea insolventei este suma de 6 salarii medii brute pe economie pentru fiecare angajat.


Adrian Benta incheie concluzionand ca ar fi benefic sa fie eliminati din economie, in urma actualului cadru normativ, operatorii care isi cresc veniturile de pe urma creantelor creditorilor, profitand de procedurile insolventei si falimentului intr-un mod rau intentionat.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea insolventeiformat nouAdrian Bentainsolventaadministratorul judiciarexpert contabilprocedura insolventei


Data aparitiei: 27 Iunie 2014

Votati articolul "Rolul profesiei contabile in procedura insolventei: Legea insolventei format nou":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X