Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Reguli mai aspre privind procedura de insolventa. Datoriile fiscale pot deveni actiuni de stat

Data aparitiei: 04 Octombrie 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reguli mai aspre privind procedura de insolventa. Datoriile fiscale pot deveni actiuni de stat
legea insolventeidatorii la statcreantefaliment

Guvernul a adus modificari noi si mai aspre in ceea ce priveste Legea insolventei prin  Ordonanta de urgenta nr. 88/2018, care a fost publicata in Monitorul oficial nr. 840 din 2 octombrie. Printre acestea se regasesc doua masuri extrem de importante pentru firmele aflate in insolventa, ce au rolul de a preveni intrarea in faliment.
 

MFP vrea ca societatile sa intre in insolventa abia dupa ce ating pragul de 50% datorii la stat. In plus, conform noilor modificari, statul ar urma sa detina actiuni la firmele respective in contul acelor datorii fiscale. Practic, se va face conversia datoriilor bugetare in actiuni si se va trece si la reducerea de pana la 50% a creantelor bugetare negarantate. Acestea situatii nu erau prevazute pana acum in Legea insolventei, asa ca peste 6000 de firme nu au putut beneficia de aceste conditii.


De asemenea, este important de mentionat ca societatile care au 5 ani de insolventa ar urma sa intre in faliment. Eugen Teodorivici precizeaza ca aceste modificari sunt necesare pentru ca statul recuprezeaza foarte greu banii de la anumite firme.
 

In ceea ce priveste Cesiunea creantelor bugetare, au fost introduse dispozitii noi:
 

● conditiile in care creditorul bugetar poate cesiona creantele bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei. Pretul cesiunii este cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare, asigurandu-se recuperarea integrala a creantelor bugetare inscrise in tabelul definitiv de creante; plata pretului cesiunii si recuperarea creantelor bugetare se realizeaza intr-o perioada de maximum 3 ani de la data incheierii contractului de cesiune; cesionarul justifica un interes public in vederea cesionarii creantei.

● preluarea, de catre cesionarul creantei bugetare, ca urmare a cesiunii de creanta, a tuturor drepturile creditorului bugetar;



● dobanzile datorate in situatia in care plata pretului cesiunii se face intr-o perioada mai mare de 30 de zile de la data incheierii contractului de cesiune;

● titlul executoriu reprezentat de contractul de cesiune, pentru creditorul bugetar, daca cesionarul nu plateste creditorului bugetar, la termenele prevazute in contract, pretul cesiunii, creanta acestuia urmand sa devina o creanta bugetara ce poate fi recuperata potrivit Codului de procedura fiscala;

● posibilitatea ca, in situatia in care exista mai multi ofertanti pentru conversia datoriilor  organizatiilor la care statul este actionar majoritar sau integral, cesiunea de creanta sa se realizeze ca urmare a unei proceduri competitiveorganizate de catre creditorul bugetar bazate pe criteriul celui mai mare pret al cesiunii oferit si pe al celui mai scurt termen de plata a pretului cesiunii.

 

DE RETINUT!

"Titularul unei creante curente, certe, lichide si exigibile ce a fost recunoscuta de catre administratorul judiciar ori cu privire la care acesta a omis sa se pronunte in termen de 10 zile de la depunerea cererii de plata sau recunoscuta de judecatorul- sindic potrivit alin. (3), in cazul in care cuantumul creantei depaseste valoarea-prag, poate solicita pe parcursul duratei perioadei de observatie deschiderea procedurii de faliment al debitorului daca aceste creante nu sunt achitate in termen de 60 de zile de la data luarii masurii administratorului judiciar de admitere sau omitere a pronuntarii asupra cererii de plata ori a hotararii instantei de judecata. Prevederile art. 143 alin. (2) si (3) se vor aplica in mod corespunzator.”


"Titularul unei creante curente, certa, lichida si exigibila mai veche de 60 de zile si un cuantum peste valoarea-prag, poate solicita, oricand in timpul planului de reorganizare sau dupa indeplinirea obligatiilor de plata asumate in plan, trecerea la faliment. Cererea se judeca de urgenta si cu precadere, in termen de 30 de zile de la inregistrarea acesteia la dosarul cauzei. Cererea sa va fi respinsa de catre judecatorul-sindic in situatia in care creanta nu este datorata, este achitata sau debitoarea incheie o conventie de plata cu acest creditor.” 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X