Administratorul judiciar sau, dupa caz, lichidatorul judiciar este obligat sa elibereze salariatilor un document care sa ateste activitatea desfasurata de acestia, potrivit Legii 138/2021.
Dupa cum reiese din actul normativ publicat in Monitorul Oficial nr. 501 din 13 mai 2021, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar mai are si obligatia sa inceteze si sa transmita in registrul general de evidenta a salariatilor incetarea contractelor individuale de munca.
Legea 138/2021 completeaza art. 34 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, dupa cum urmeaza:
Articol unic. — La articolul 34 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 18 mai 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu urmatorul cuprins:
„(6^1) In cazul in care angajatorul se afla in procedura de insolventa, faliment sau lichidare conform prevederilor legale in vigoare, administratorul judiciar sau, dupa caz, lichidatorul judiciar este obligat sa elibereze salariatilor un document care sa ateste activitatea desfasurata de acestia, conform prevederilor alin. (5), sa inceteze si sa transmita in registrul general de evidenta a salariatilor incetarea contractelor individuale de munca.”
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Articolul 34 din Codul Muncii inainte de Legea 138/2021:
1) Fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor.
(2) Registrul general de evidenta a salariatilor se va inregistra in prealabil la autoritatea publica competenta, potrivit legii, in a carei raza teritoriala se afla domiciliul, respectiv sediul angajatorului, data de la care devine document oficial.
(3) Registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, perioada detasarii si data incetarii contractului individual de munca.
(4) Registrul general de evidenta a salariatilor este pastrat la domiciliul, respectiv sediul angajatorului, urmand sa fie pus la dispozitie inspectorului de munca sau oricarei alte autoritati care il solicita, in conditiile legii.
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate (a se vedea recurs in interesul legii – Decizia nr. 2 din 7 aprilie 2016).
(6) In cazul incetarii activitatii angajatorului, registrul general de evidenta a salariatilor se depune la autoritatea publica competenta, potrivit legii, in a carei raza teritoriala se afla sediul sau domiciliul angajatorului, dupa caz.
(7) Metodologia de intocmire a registrului general de evidenta a salariatilor, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Codul muncii a mai fost recent modificat prin doua ordonante: OUG 36/2021 (semnatura electronica pentru actele de munca) si OUG 37/2021 (mai putine sarcini administrative pentru microintreprinderile cu pana la 9 angajati).