email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Trei ordonante care modifica bugetul asigurarilor sociale pentru anul 2014

OUG 73/2014OUG 74/2014OUG 75/2014rectificarea bugetuluireducerea CASangajator

Ordonantele privind masurile derogatorii de la Legea 500/2002 si legea responsabilitatii fiscal-bugetare sunt reprezentate de OUG 73/2014 din 3 decembrie 2014, OUG nr. 74 din 3 Decembrie 2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014 şi unele masuri bugetare si OUG 75/2015 pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2014.


    Cele trei acte normative analizate astazi creeaza cadrul normativ si adopta modificari pentru rectificarea bugetului de stat si rectificarea bugetului asigurarilor sociale pentru anul 2014.

   Sa analizam punctual cateva dintre prevederile acestor acte normative.

Consultati aici OUG nr. 73/2014!

     Prin OUG nr. 73/2014, se creeaza cadrul normativ pentru adoptarea unor rectificari bugetare in luna decembrie. Ordonanta introduce doua exceptii:
a) prin derogare de la legea finantelor publice, in anul 2014, se pot adopta rectificari ale legii bugetului de stat si dupa data de 30 noiembrie. in lipsa acestei derogari, conform legii finantelor publice, nu se pot efectua modificari ale legii bugetului de stat in luna decembrie.
b) a doua derogare este adusa fata de prevederile Legii nr. 69/2010 privind responsabilitatea fiscal-bugetara. Conform exceptiei, in anul 2014, se pot adopta mai mult de doua rectificari bugetare. in lipsa acestei derogari, intr-un an fiscal nu pot fi adoptate decat doua rectificari bugetare.

      Acest act normativ creeaza prezumtia de legalitate pentru urmatoarele doua acte normative, ce le analizam:
 a) OUG nr. 74/2014 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2014;
 b) OUG nr. 75/2014 privind rectificarea bugetului asigurarilor sociale pe anul 2014.

Consultati aici  OUG nr. 74/2014!

     Prin OUG nr. 74/2014 se aduce o modificare semnificativa a bugetului de stat, reducandu-se veniturile bugetate cu suma de 2.065,9 milioane lei si cu suma de 154,1 milioane lei pentru cheltuieli. in acelasi timp, se majoreaza deficitul cu suma de 2.220 milioane lei.

     Pe ansamblu, este o rectificare negativa, deoarece se diminueaza veniturile bugetare. insa, analizata in amanunt este o veste optimista din punctul de vedere al bugetului general consolidat, respectiv observam ca diferenta intre prognozele bugetare privind veniturile realizate si cele efectiv realizate, este in suma mai mica de 500 milioane euro, lucru absolut remarcabil in contextul bugetelor din ultimii 10 ani.

     Practic, observam ca in luna decembrie, va fi alocata o suma foarte mare catre diverse activitati, cel putin egala cu deficitul bugetar majorat.

     Legiuitorul a decis sa aloce fonduri bugetare pentru cel putin 20 de programe bugetare, iar noi vom trece in revista cateva dintre aceste situatii, sugerand persoanelor interesate sa analizeze mai in detaliu aceasta ordonanta, daca se afla in situatia de a fi in sfera acestor alocatii bugetare.

      Guvernul aloca fonduri suplimentare pentru:
- participarea la fondurile cu finantare externa nerambursabile;
- achizitia de autoutilitare si autovehicule de catre institutii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;
- alocarea de sume pentru bugetul local;
- alocarea de sume pentru plata drepturilor salariale stabilite de instantele de judecata in favoarea personalului din unitatile de invatamant.

     Desigur, alocarea unor plati de natura salariala va conduce la impozitarea sumelor cu impozitele datorate pe venitul din salarii si asigurari sociale, lucru de altfel bine cunoscut.

     De retinut este situatia in care plata impozitelor si taxelor aferente acestor venituri se va face pana in data de 19 decembrie 2014 inclusiv, situatie ce conduce la opinia ca aceasta zi va fi data ultimei zile bugetare in care se pot face plati catre buget in anul 2014.

Consultati aici OUG nr. 75/2014!

     OUG nr. 75/2014 aduce o modificare foarte interesanta in structura bugetului asigurarilor sociale. Bugetul asigurarilor sociale pentru pensii se majoreaza cu suma de 48.593 mii lei. insa, aceasta majorare este data de majorarea veniturilor curente cu suma de 688.963 mii lei, concomitenta cu diminuarea subventiei incasate din bugetul de stat cu suma de 640.370 mii lei.

      Ce retinem? Tendinta este foarte importanta, respectiv se constata o majorare a incasarilor de la operatorii economici a contributiei la pensii, concomitent cu reducerea finantarii bugetului de pensii din bugetul de stat.

     In acest sens, daca tendinta se pastreaza si in anul 2015, reducerea CAS datorata de angajator cu 5 puncte procentuale, aplicabila de la 01 octombrie 2014, nu mai este chiar atat de nesustenabila si nu ar genera alte impozite pentru suplinire. Urmeaza sa vedem o situatie concreta dupa primele 6 luni ale anului 2015. Pentru bugetul asigurarilor de somaj, dar si pentru fondul pentru garantarea creantelor salariale, se observa tendinte similare.

     In termen de 5 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a acestei ordonante, ordonatorii principali de credite vor comunica Ministerului Finantelor influentele modificarilor generate de aceste acte normative preluate in bugetele proprii.



Autor: Adrian Benta



de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 73/2014OUG 74/2014OUG 75/2014rectificarea bugetuluireducerea CASangajator


Data aparitiei: 16 Decembrie 2014

Votati articolul "Trei ordonante care modifica bugetul asigurarilor sociale pentru anul 2014":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X