Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Lichidare societate. Ce inregistrari contabile sunt obligatorii?

Data aparitiei: 18 Iunie 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
lichidare societatebilantul: anafinregistrari contabilesumeradiere

In randurile urmatoare, subiectul il reprezinta o societate infiintata in 1994 care avut activitatea suspendata in ultimii 6 ani. Asociatul unic a decis sa o radieze si in acest scop se doreste intocmirea bilantului de lichidare.

1. Cum procedam cu formularul pentru bilantul de lichidare;?

2. Care sunt inregistrarile contabile pentru balanta pe 0, avand urmatoarele solduri:
a) Sold creditor ct. 1012 : 200 RON;
b) Sold creditor ct. 1068: 652.21 RON;
c) Sold debitor ct.121 : 195.67 RON;
d) Sold debitor 5121 : 476.17 RON;
e) Sold debitor 5311: 180.37 RON

Din cauza faptului ca firma nu a mai folosit contul bancar de mai bine de 14 ani, acest cont nu mai exista. Banca a furnizat o hartie oficiala prin care precizeaza ca acest cont nu mai exista. Cum se poate inchide suma din balanta, suma ce reflecta o suma inexistenta?

Ce declaratii ar trebui depuse la Finante inainte de bilantul de lichidare, tinand cont ca suspendarea a luat sfarsit in mai si procedurile de radiere au inceput la mijlocul lui iunie?


    Bilantul de lichidare se intocmeste folosind pdf-ul pus la dispozitie de ANAF , cod S1039 pe care il puteti descarca de la adresa : https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/1039_2014.html


    Suma din contul bancar , pana la inchiderea contului, a acoperit probabil cheltuieli generate de comisioane administrare cont si alte comisioane bancare. Daca ati fi obtinut extrasele de cont si le-ati fi inregistrat suma nu ar mai fi existat. De aceea veti inregistra ca pe o corectare a unei erori contabile dintr-un exercitiu precedent :

117 = 5121476.17 lei
 
Distribuiti capitalul social si rezervele asociatilor :
%=456852.21
1012200
1068652.21

Asociatii suporta pierderea curenta si pe cea reportata :

456=%671.84
117476.17
121195.67

Se plateste din caserie diferenta (852.21 – 671.84 = 180.37) asociatilor :
456 = 5311180.37

Incepand de la finalizarea suspendarii si pana la radierea firmei se vor depune toate declaratiile din vectorul fiscal.
In plus , la inceperea lichidarii, dupa ce ati depus prima cerere la ONRC depuneti 010 in care bifati cartusul F
"Randul 1. Dizolvare cu lichidare
Se marcheaza cu "X" in cazul in care se declara inceperea procedurii de lichidare, respectiv
incheierea acesteia si radierea societatii din registrul comerțului.

Dupa publicarea in Monitorul oficial a radierii firmei depuneti 010 marcand cartusul F
"Randul 3.Incetarea activatii

Se marcheaza cu "X" si se inscrie data incetarii activitatii." (desi aceasta informatie este transmisa ANAF de catre ONRC).
Fac mentiunea ca la fiecare Administratie financiara aceasta regula se aplica altfel si este posibil sa nu fie necesara depunerea acestor mentiuni in 010. Dar Normele de completare si depunere ale 010 asa prevad.

Dupa intocmirea Bilantului de lichidare trebuie sa il vizati si la ANAF de unde trebuie sa obtineti certificatul care atesta ca nu aveti datorii catre buget (fara de care nu puteti obtine lichidarea si radierea firmei),

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil

 

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X