In randurile urmatoare, subiectul il reprezinta o societate infiintata in 1994 care avut activitatea suspendata in ultimii 6 ani. Asociatul unic a decis sa o radieze si in acest scop se doreste intocmirea bilantului de lichidare.
1. Cum procedam cu formularul pentru bilantul de lichidare;?
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
2. Care sunt inregistrarile contabile pentru balanta pe 0, avand urmatoarele solduri:
a) Sold creditor ct. 1012 : 200 RON;
b) Sold creditor ct. 1068: 652.21 RON;
c) Sold debitor ct.121 : 195.67 RON;
d) Sold debitor 5121 : 476.17 RON;
e) Sold debitor 5311: 180.37 RON
Din cauza faptului ca firma nu a mai folosit contul bancar de mai bine de 14 ani, acest cont nu mai exista. Banca a furnizat o hartie oficiala prin care precizeaza ca acest cont nu mai exista. Cum se poate inchide suma din balanta, suma ce reflecta o suma inexistenta?
Ce declaratii ar trebui depuse la Finante inainte de bilantul de lichidare, tinand cont ca suspendarea a luat sfarsit in mai si procedurile de radiere au inceput la mijlocul lui iunie?
Bilantul de lichidare se intocmeste folosind pdf-ul pus la dispozitie de ANAF , cod S1039 pe care il puteti descarca de la adresa : https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/1039_2014.html
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a contabilitatii
Examen Consultant Fiscal 2024
Suma din contul bancar , pana la inchiderea contului, a acoperit probabil cheltuieli generate de comisioane administrare cont si alte comisioane bancare. Daca ati fi obtinut extrasele de cont si le-ati fi inregistrat suma nu ar mai fi existat. De aceea veti inregistra ca pe o corectare a unei erori contabile dintr-un exercitiu precedent :
117 = 5121476.17 lei
Distribuiti capitalul social si rezervele asociatilor :
%=456852.21
1012200
1068652.21
Asociatii suporta pierderea curenta si pe cea reportata :
456=%671.84
117476.17
121195.67
Se plateste din caserie diferenta (852.21 – 671.84 = 180.37) asociatilor :
456 = 5311180.37
Incepand de la finalizarea suspendarii si pana la radierea firmei se vor depune toate declaratiile din vectorul fiscal.
In plus , la inceperea lichidarii, dupa ce ati depus prima cerere la ONRC depuneti 010 in care bifati cartusul F
"Randul 1. Dizolvare cu lichidare
Se marcheaza cu "X" in cazul in care se declara inceperea procedurii de lichidare, respectiv
incheierea acesteia si radierea societatii din registrul comerțului.
Dupa publicarea in Monitorul oficial a radierii firmei depuneti 010 marcand cartusul F
"Randul 3.Incetarea activatii
Se marcheaza cu "X" si se inscrie data incetarii activitatii." (desi aceasta informatie este transmisa ANAF de catre ONRC).
Fac mentiunea ca la fiecare Administratie financiara aceasta regula se aplica altfel si este posibil sa nu fie necesara depunerea acestor mentiuni in 010. Dar Normele de completare si depunere ale 010 asa prevad.
Dupa intocmirea Bilantului de lichidare trebuie sa il vizati si la ANAF de unde trebuie sa obtineti certificatul care atesta ca nu aveti datorii catre buget (fara de care nu puteti obtine lichidarea si radierea firmei),
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil