ANAF a publicat recent cele 20 de criterii noi de crae tine cont la inregistrarea unei firme in scopuri de TVA. Ordinul aprobat recent adopta noile prevderi care conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA.
Totodata, este reglemnatat si formularul 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
De retinut ca formularul 088 se depune de catre societatile nou-infiintate ce se inregistreaza in scopuri de TVA inca de la infiintare si au dreptul sa solicite sa fie inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, asa cum aminteste consultantul fiscal Adrian Benta, intr-o analiza intocmita pentru HotNews.ro.
Totodata, formularul se depune si de catre societatile infiintate anterior si care vor sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.
Acelasi formular, aminteste consultantul fiscal, se va depune si de catre firmele care au fost anterior inregistrate in scopuri de TVA si carora ulterior li s-a invalidat codul de TVA de catre autoritatea fiscala iar acestea doresc sa se reinregistreze in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal.
"Prevederea de la art. 3 din acest ordin permite autoritatilor fiscale sa solicite acelasi formular si in cazul in care societatea a depasit plafonul de 220.000 lei si trebuie sa fie obligatoriu inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal", a explicat acesta, precizand ca se creeaza din nou situatia in care "o companie depaseste plafonul cifrei de afaceri de la care are obligatia legala sa se inregistreze in scopuri de TVA iar prin aplicarea criteriilor de conditionare se va ajunge la situatia ca nu poate justifica desfasurarea activitatii economice si calitatea de platitor de TVA".
Iata care sunt cele 20 noi de criterii care vor trebui completate ca in ordinul pe care il puteti consulta integral mai jos.
1. 1. Spatiul cu destinatie de sediu social
a) Spatiul cu destinatie de sediu social in proprietate sau in cadrul unui contract de leasing financiar;
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
b) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de 1 an;
c) Spatiul cu destinatie de sediu social inchiriat, subinchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala cu sau mai mare de 1 an;
d) Spatiul cu destinatie de sediu social stabilit temporar la sediul profesional al avocatului;
e) Alte situatii.
Se va anexa copia documentului care atesta detinerea cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social.
2. Domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social?
3. Detineti spatii cu destinatia de sedii secundare declarate?
4. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte ca desfasurati activitati la sediul social/profesional si/sau la sediile secundare (puncte de lucru)?
5. Ati depus la oficiul registrului comertului declaratia pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) sau art. 15 alin. (2), dupa caz, din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, din care sa rezulte faptul ca:
a)desfasurati activitati exclusiv in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)?
b)desfasurati activitati la sediul social si/sau sedii secundare, precum si in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)?
6. Asociatii si/sau administratorii* societatii comerciale pentru care se depune prezenta declaratie au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator1) in cadrul altor persoane impozabile2), aflate in situatiile prezentate mai jos?
a) lichidate;
b) la care a fost declansata procedura insolventei;
c) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului;
d) declarate contribuabili inactivi in conformitate cu prevederile art. 781 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) la care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (9) lit. c)-f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare?
7. a) Exista asociati si/sau administratori* care detin calitatea de asociat si/sau administrator1) la persoane impozabile2) care inregistreaza obligatii fiscale restante3) la bugetul general consolidat al statului?
8. Exista asociati si/sau administratori* care au inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventionala sau persoane impozabile1) la care acestia detin calitatea de asociati si/sau administratori*2) care au inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventionala?
9. Specificati pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator tipul de viza detinuta in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
10. Cu acordul acestora, puteti specifica datele de contact a 3 persoane din Romania care, la solicitarea organului fiscal, pot da relatii despre administratorul/administratorii persoanei impozabile?
Click aici pentru celelalte 10 criterii si optiunile pe care va trebui sa le completati!