email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

irina dumitrescucase de marcatlegea 267/2015aparate de marcat electronice fiscale

Lista activitatilor pentru care nu este obligatorie utilizarea aparatelor de marcat electronice s-a marit, astfel ca, recent - in data de 10 noiembrie 2015, cu aplicare de la data de 13 noiembrie 2015, a fost publicata Legea 267/2015, care prevede ca sunt exceptate de la utilizarea caselor de marcat electronice fiscale si activitatile privind asigurarea utilitatilor, respectiv furnizarea energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei si canalizarii, a serviciilor de telefonie, internet, posta, curier, salubritate.

Anterior aparitiei acestei reglementari erau exceptate incasarile la domiciliul clientilor aferente acestor servicii, iar prevederea legala era urmatoarea:

“k) incasarea la domiciliul clientului a contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;”

Litera k a fost modificata,  a fost eliminata sintagma “la domiciulul clientului”, fiind rescrisa astfel:
 
 “  1. La articolul I punctul 2, litera k) a articolului 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    " k) incasarea contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei si canalizarii, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet;".

Astfel, Legea 267/2015 aproba Ordonanta 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si reglementeaza practic asa cum este corect modul de incasare a serviciilor privind utilitatile publice.

Prin urmare, la incasare cu numerar a contravalorii serviciilor de utilitati din categoria celor enumerate mai sus, agentii economici au obligatia emiterii chitantelor si nu a bonurilor fiscale.

Evident, nu este interzisa utilizarea caselor de marcat fiscale, mai ales ca de la inceputul acestui an, agentii economici care presteaza servicii in domeniul utilitatilor de natura celor de mai sus, au fost obligati prin OUG 91/2014 sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale si practic au investit in logistica necesara (aparate, costuri de adaptare a softurilor de facturare/incasare), investitii care au fost semnificative. Mentionam ca, pana anul trecut, incasarea contravalorii  acestor servicii  erau exceptate de la utilizarea caselor de marcat.

Reamintim mai jos activitatile pentru care nu este obligatorie utilizarea caselor de marcat, asa cum sunt prevazute la art.2 din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare:

a) comertul ocazional cu produse agricole din productie proprie efectuat de catre producatorii agricoli individuali, autorizati in conditiile legii, in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate;


b) vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;

c) transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;

d) activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;

e) activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii;

f) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;

g) vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;

h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;

i) serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;

j) vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;

k) incasarea contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei si canalizarii, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet;


l) efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;

m) serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii;

n) activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

o) serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

p) livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;

q) comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile.

 

 


Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

 


de Irina Dumitrescu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
irina dumitrescucase de marcatlegea 267/2015aparate de marcat electronice fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 13 Noiembrie 2015


Votati articolul "Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 3.73 din 5 din 26 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Este corect sau nu este corect cum s-a procedat ?

Intrebare: - este corect sau nu este corect cum s-a procedat ?
Buna ziua ! Va prezint mai jos situatia:
Un coleg a pierdut la Curtea de Apel un litigiu de munca cu institutia noastra
si a fost de acord sa i se retina, in fiecare luna, pe Statul de plata,
sporul ce i se acordase in anul 2019, in baza hotararii date de catre instanta de Fond ? Tribunal.
Ultima luna in care i s-a retinut sporul a fost luna iunie 2020.
In luna septembrie 2020, colegul a avut 2 zile de Concediu de odihna.
Concediul de odihna al colegului s-a calculat
luandu-se in calcul:
- salariul de baza /iunie 2020 minus sporul
- salariul de baza /iulie 2020
- salariul de baza /august 2020, .....
Astfel, colegului s-a acordat o indemnizatie de concediu
mai mica decat salariul de baza avut, de obicei, in fiecare luna.

Colegul contabil spune ca i s-a calculat corect Concediul.
Colegul jurist spune ca nu este corect sa i se dea un salariu de baza mai mic
decat are, de obicei, in fiecare luna, angajatul respectiv,
pentru ca se incalca art.150 din Codul muncii.

Vazand ca a luat salariu mai mic, colegul a cerut in scris explicatii
si a spus ca va da in judecata......

Va rugam frumos sa ne ajutati cu cateva sfaturi:
1. - este corect ca angajatului i s-a dat un salariu de baza mai mic ?
sau
2. - trebuia sa i se dea acelasi salariu de baza avut, de obicei, in fiecare luna ?
sa i se calculeze Concediul, asa ca mai sus,
si, fiindca i-a iesit un salariu mai mic,
trebuia sa i se dea diferente ? adica o suma in plus
pana la salariu de baza avut, de obicei, in fiecare luna,
astfel incat sa i se acorde salariul intreg,
ca sa se respecte art.150 din Codul muncii ?





Raspuns: Calculul salarial are salariul de baza, indemnizatii si sporuri. Daca hotararea judecatoreasca este...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Noiembrie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 + 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
O fundatie care are ca obiect realizarea de cursuri diverse, pentru tineri, este obligată sa aibă casa de marcat? Sau este suficientă chitanța fiscală si factura fiscală? Multumesc
Data adaugarii: 18-Nov-2015
Postat de: user
Buna ziua. Daca ai un club sportiv non-profit (persoana juridica de drept privat fara scop lucrativ), incasari pentru abonament activitati sportive, trebuie emisa chitanta sau bon fiscal? Pentru aceste servicii nu am vazut nicaieri raspunsul. Astept raspunsul de la un specialist. Multumesc anticipat.
Data adaugarii: 16-Nov-2015


Subiectele saptamanii

  • Achizitie autoturism in leasing. Principalele aspecte legate de ajustarea TVA

    • Studiul de caz prezentat in continuare are ca principal subiect o societate comerciala care a incheiat un contract de leasing la data de 1 februarie 2020 pentru achizitia unui autoturism in valoare de 55.000 lei. La data achizitiei, firma era neplatitoare de TVA. Incepand cu data de 1 iulie 2021, societatea devine platitoare de TVA ca urmare a depasirii plafonului. Expertul nostru prezinta mai jos care sunt principalele aspecte legate de ajustarea TVA. Mai m...» citeste mai departe aici

  • Cheltuiala cu impozitul neretinut la sursa, deductibila sau nu? Ce spune Codul fiscal

    • O societate acorda premii in bunuri, in cadrul campaniilor promotionale organizate pentru persoanele fizice rezidente in Romania. Pentru produsele a caror valoare depaseste suma de 600 lei, compania calculeaza, declara si plateste impozit. Asadar, cheltuiala cu impozitul neretinut la sursa, este deductibila sau nu? Societatea ofera premii in bunuri, in cadrul campaniilor promotionale care se adreseaza persoanelor fizice, nerezidenti in Ro. Aceste sunt venituri ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarile la distanta si importul bunurilor cu valoare scazuta

    • In conformitate cu normele TVA aplicabile pana la 1 iulie 2021, nu trebuie platit TVA la import pentru bunurile comerciale cu o valoare de pana la 10/22 EUR importate in UE. Aceasta scutire este eliminata de la 1 iulie 2021. Astfel, de la 1 iulie 2021, toate bunurile comerciale importate in UE dintr-o tara terta sau teritoriu tert vor fi supuse TVA, indiferent de valoarea lor. Este introdus un nou concept pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din t...» citeste mai departe aici

  • Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal, explicata de reprezentantii ANAF

    • AJFP Teleorman informeaza ca prin Legea nr. 296/2020 au fost aduse completari Codului fiscal, fiind stabilite reguli privind consolidarea fiscala in domeniul impozitului pe profit iar prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1191/2021 a fost aprobata Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit. Noile reglementari stabilesc conditii privind constituirea si impozitarea grupului fiscal in domeniul impozitului pe p...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X