Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Exceptari noi de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

Data aparitiei: 13 Noiembrie 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
irina dumitrescucase de marcatlegea 267/2015aparate de marcat electronice fiscale

Lista activitatilor pentru care nu este obligatorie utilizarea aparatelor de marcat electronice s-a marit, astfel ca, recent - in data de 10 noiembrie 2015, cu aplicare de la data de 13 noiembrie 2015, a fost publicata Legea 267/2015, care prevede ca sunt exceptate de la utilizarea caselor de marcat electronice fiscale si activitatile privind asigurarea utilitatilor, respectiv furnizarea energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei si canalizarii, a serviciilor de telefonie, internet, posta, curier, salubritate.

Anterior aparitiei acestei reglementari erau exceptate incasarile la domiciliul clientilor aferente acestor servicii, iar prevederea legala era urmatoarea:

“k) incasarea la domiciliul clientului a contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;”

Litera k a fost modificata,  a fost eliminata sintagma “la domiciulul clientului”, fiind rescrisa astfel:
 
 “  1. La articolul I punctul 2, litera k) a articolului 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    " k) incasarea contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei si canalizarii, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet;".

Astfel, Legea 267/2015 aproba Ordonanta 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si reglementeaza practic asa cum este corect modul de incasare a serviciilor privind utilitatile publice.

Prin urmare, la incasare cu numerar a contravalorii serviciilor de utilitati din categoria celor enumerate mai sus, agentii economici au obligatia emiterii chitantelor si nu a bonurilor fiscale.

Evident, nu este interzisa utilizarea caselor de marcat fiscale, mai ales ca de la inceputul acestui an, agentii economici care presteaza servicii in domeniul utilitatilor de natura celor de mai sus, au fost obligati prin OUG 91/2014 sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale si practic au investit in logistica necesara (aparate, costuri de adaptare a softurilor de facturare/incasare), investitii care au fost semnificative. Mentionam ca, pana anul trecut, incasarea contravalorii  acestor servicii  erau exceptate de la utilizarea caselor de marcat.

Reamintim mai jos activitatile pentru care nu este obligatorie utilizarea caselor de marcat, asa cum sunt prevazute la art.2 din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare:

a) comertul ocazional cu produse agricole din productie proprie efectuat de catre producatorii agricoli individuali, autorizati in conditiile legii, in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate;


b) vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;

c) transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;

d) activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;

e) activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii;

f) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;

g) vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;

h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;

i) serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;

j) vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;

k) incasarea contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei si canalizarii, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet;


l) efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;

m) serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii;

n) activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

o) serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

p) livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;

q) comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile.

 

 


Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X