email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?

factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura

In cazul de mai jos, avem ca exemplu o societate platitoare de impozit pe microintreprindere care incheie un acord de colaborare cu un centru de examinare acreditat in vederea colaborarii pentru promovarea si organizarea de cursuri, seminare si examene in numele acestui centru. In acord se specifica faptul ca societatea incaseaza taxe de examen in numele si pentru centrul de examinare avand obligatia sa transfere sumele incasate in contul centrului de examinare.

Sumele incasate sunt de la participanti persoane fizice. Societatea nu percepe niciun fel de taxe suplimentare (comisioane) pentru aceste servicii. Vom stabili daca este obligatorie emiterea facturii, precum si in ce fel inregistram aceste taxe in evidenta contabila a unitatii.

Deoarece microintreprinderea incaseaza taxele in numele si pentru centrul de examinare, daca acesta emite la, randul sau, propriile facturi catre cursanti, atunci se poate recurge doar la intocmi unei facturi de decontare, pentru decontarea sumelor incasate de la terti (cursanti) cu centrul de examinare care emite facturile, dupa cum se expliciteaza la pct. 31 alin. 3 si alin. 7 lit. b din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 din Codul fiscal.

In mod specific, se poate recurge si la emiterea facturii de catre microintreprindere in numele centrului de examinare, prin aplicarea procedurii de externalizare conform art. 319 alin. 19 din Codul fiscal. In acest sens, pct. 96 alin. 4 din Normele metodologice de aplicare prevede ca factura poate fi emisa de un tert (in acest caz, de microintreprindere) in urmatoarele conditii: centrul de examinare, in calitate de prestator sa notifice prin scrisoare recomandata organului fiscal competent faptul ca emiterea de facturi va fi realizata de un tert, cu cel putin o luna calendaristica inainte de a initia aceasta procedura, si sa anexeze la scrisoare numele, adresa si, dupa caz, codul de inregistrare in scopuri de TVA ale tertului, factura sa fie emisa de catre tert in numele si in contul furnizorului/prestatorului, cu toate elementele necesare si facturile sa fie puse la dispozitia organelor fiscale competente fara nicio intarziere, ori de cate ori se solicita acest lucru.

Cu alte cuvinte, daca centrul de examinare indeplineste procedura de externalizare, microintreprinderea va putea emite facturile catre cursanti in numele centrului si incasa sumele aferente acestor facturi, urmand sa le deconteze catre centru cu factura de decontare.

In privinta contabilizarii, se vor avea in vedere prevederile pct. 432 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 conform carora sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al TVA persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori. In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite.

In cazul prezentat, sumele incasate vor fi contabilizate astfel:
4111 "Clienti" = 462 "Creditori diversi" - la emiterea facturilor
5311 "Casa in lei" = 4111 "Clienti" - la incasarea sumelor de la cursanti
462 "Creditori diversi" = 5121 "Conturi la banci in lei" - la plata sumelor catre centru.
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 11 Aprilie 2016


Votati articolul "Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 11 Aprilie 2016 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X