email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?

factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura

In cazul de mai jos, avem ca exemplu o societate platitoare de impozit pe microintreprindere care incheie un acord de colaborare cu un centru de examinare acreditat in vederea colaborarii pentru promovarea si organizarea de cursuri, seminare si examene in numele acestui centru. In acord se specifica faptul ca societatea incaseaza taxe de examen in numele si pentru centrul de examinare avand obligatia sa transfere sumele incasate in contul centrului de examinare.

Sumele incasate sunt de la participanti persoane fizice. Societatea nu percepe niciun fel de taxe suplimentare (comisioane) pentru aceste servicii. Vom stabili daca este obligatorie emiterea facturii, precum si in ce fel inregistram aceste taxe in evidenta contabila a unitatii.

Deoarece microintreprinderea incaseaza taxele in numele si pentru centrul de examinare, daca acesta emite la, randul sau, propriile facturi catre cursanti, atunci se poate recurge doar la intocmi unei facturi de decontare, pentru decontarea sumelor incasate de la terti (cursanti) cu centrul de examinare care emite facturile, dupa cum se expliciteaza la pct. 31 alin. 3 si alin. 7 lit. b din Normele metodologice date in aplicarea art. 286 din Codul fiscal.

In mod specific, se poate recurge si la emiterea facturii de catre microintreprindere in numele centrului de examinare, prin aplicarea procedurii de externalizare conform art. 319 alin. 19 din Codul fiscal. In acest sens, pct. 96 alin. 4 din Normele metodologice de aplicare prevede ca factura poate fi emisa de un tert (in acest caz, de microintreprindere) in urmatoarele conditii: centrul de examinare, in calitate de prestator sa notifice prin scrisoare recomandata organului fiscal competent faptul ca emiterea de facturi va fi realizata de un tert, cu cel putin o luna calendaristica inainte de a initia aceasta procedura, si sa anexeze la scrisoare numele, adresa si, dupa caz, codul de inregistrare in scopuri de TVA ale tertului, factura sa fie emisa de catre tert in numele si in contul furnizorului/prestatorului, cu toate elementele necesare si facturile sa fie puse la dispozitia organelor fiscale competente fara nicio intarziere, ori de cate ori se solicita acest lucru.

Cu alte cuvinte, daca centrul de examinare indeplineste procedura de externalizare, microintreprinderea va putea emite facturile catre cursanti in numele centrului si incasa sumele aferente acestor facturi, urmand sa le deconteze catre centru cu factura de decontare.

In privinta contabilizarii, se vor avea in vedere prevederile pct. 432 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 conform carora sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al TVA persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori. In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite.

In cazul prezentat, sumele incasate vor fi contabilizate astfel:
4111 "Clienti" = 462 "Creditori diversi" - la emiterea facturilor
5311 "Casa in lei" = 4111 "Clienti" - la incasarea sumelor de la cursanti
462 "Creditori diversi" = 5121 "Conturi la banci in lei" - la plata sumelor catre centru.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
factura decontaremicrointreprindereorganizare cursuricodul fiscalfactura


Data aparitiei: 11 Aprilie 2016

Votati articolul "Microintreprindere si incasare sume in contul partenerului. Factura de decontare. Cum facem contabilizarea operatiunii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X