email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?

scoatere evidenta clientidebitori neincasatiprocedura de falimentinregistrari contabile

Tinem cont, prin cele ce urmeaza, de faptul ca, potrivit art. 25 alin. (4) lit. h), cheltuiala cu scoaterea din evidenta a debitorilor neincasati pentru partea acoperita de provizion este deductibila daca procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. Asadar, vom identifica documentul in baza caruia se pot scoate din evidenta acesti debitori. Vom vedea daca aceasta este hotararea judecatoreasca sau daca este suficienta informatia disponibila online pe site-ul Registrului Comertului.

Conform prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, daca nici un plan de reorganizare nu este confirmat, iar termenul pentru propunerea unui plan a expirat, judecatorul sindic propune inceperea de indata a procedurii falimentului.

Judecatorul-sindic poate decide, prin sentinta sau, dupa caz, prin incheiere, intrarea in faliment in urmatoarele cazuri:
a) debitorul si-a declarat intentia de a intra in procedura simplificata;
b) debitorul nu si-a declarat intentia de reorganizare;
c) niciunul dintre celelalte subiecte de drept indreptatite nu a propus un plan de reorganizare  sau niciunul dintre planurile propuse nu a fost acceptat si confirmat.

O procedura de faliment va fi inchisa atunci cand judecatorul-sindic a aprobat raportul final, cand toate fondurile sau bunurile din averea debitorului au fost distribuite si cand fondurile nereclamate au fost depuse la banca.

Sentinta de inchidere a procedurii este notificata de judecatorul-sindic organelor fiscale teritoriale si oficiului registrului comertului ori, dupa caz, altor registre unde debitorul este inmatriculat.

Din informatiile prezentate retinem ca societatea a inregistrat in exercitiile anterioare cheltuieli cu provizioanele deductibile in procent de 30% din valoarea creantelor.

Pe baza documentelor din care rezulta inchiderea procedurii falimentului, clientul poate fi scos din evidenta:


            491                 =                     7814
"Ajustari pentru deprecierea         "Venituri din ajustari pentru
creantelor - clienti"                         deprecierea activelor circulante"

654                 =                     4118
"Pierderi din creante                      "Clienti incerti
si debitori diversi"                            sau in litigiu"

Venitul inregistrat in ct. 7814 "Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante" este venit neimpozabil, conform prevederilor art. 23, lit. d) din Legea nr. 227/2015 deoarece au rezultat din anularea sumelor cu deprecierea creantelor care au fost nedeductibile initial.

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (4), lit. h) din Legea nr. 227/2015 sumele reprezentand pierderile din creante sunt recunoscute ca fiind cheltuieli deductibile in cazul in care sunt inregistrate deprecieri (provizioane) contabile pentru aceste creante, procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti sau au fost incheiate contracte de asigurare.

In speta prezentata, daca in anul 2015 societatea detinea hotararea de deschidere a falimentului, putea inregistra contabil deprecierea creantelor in cota de 100% si deducea cheltuielile respective 100% conform prevederilor art. 22, alin. (1) lit. j) din Codul fiscal.

Urmeaza ca atunci cand procedura de faliment a debitorului este inchisa pe baza hotararii judecatoresti si societatea este radiata din registrul in care a fost inmatriculata, dupa caz, creanta sa fie scoasa din evidenta.

Orice document eliberat de registrul comertului cu privire la radierea societatii poate justifica scoaterea din evidenta.

Potrivit prevederilor Legii nr. 152/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul inregistrarii in registrul comertului, hotararile de dizolvare si radiere publicate pe pagina de internet a Oficiului National al Registrului Comertului sau pe portalul de servicii on-line al acestuia pot fi vizualizate cu titlu gratuit. Printati pagina in care apare radierea in baza hotararii judecatoresti.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoatere evidenta clientidebitori neincasatiprocedura de falimentinregistrari contabile


Data aparitiei: 18 Iulie 2016

Votati articolul "Scoatere evidenta clienti pentru care a fost inchisa procedura de faliment. Care sunt documentele de care aveti nevoie?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X