email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controlul privind modul de eliberare a certificatelor de concediu medical

certificate concediu medicalasigurari sanatateconventieOUG nr. 158/2005 privind concediile

Angajatorii pot sesiza Casa de asigurari de sanatate referitor la eliberarea certificatelor de concediu medical pentru angajatii proprii conform Metodologiei de control privind modul de eliberare a certificatelor de concediu medical in conditiile OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 627/2010, publicat in Monitorul Oficial nr. 512 din 22 iulie 2010.

Metodologia a fost modificata recent prin Ordinul nr. 417/2016 publicat in Monitorul Oficial nr 591 din 03.08.2016.
Sesizarea se adreseaza casei de asigurari de sanatate cu care medicul are incheiata conventie pentru eliberarea certificatelor de concediu medical si va cuprinde obligatoriu:
- denumirea angajatorului;
- datele de identificare ale acestuia;
- descrierea punctuala a cazurilor;
- copie a certificatelor de concediu medical care urmeaza a fi controlate;
- istoricul acordarii de concedii medicale angajatului in cauza;
- mentionarea realizarii stagiului de cotizare.

Scopul controlului este identificarea urmatoarelor aspecte:


- existenta si valabilitatea conventiei de eliberare de certificate de concediu medical;
- documentul de achizitionare a carnetelor de certificate de concediu medical, dovada modului de gestionare si evidenta a acestora; pentru unitatile sanitare care au mai multi medici angajati, dovada pentru distribuirea si arhivarea certificatelor se face  prin prezentarea tabelului centralizator nominal care contine urmatoarele rubrici obligatorii: numele medicului, data repartizarii carnetului/carnetelor; seria si numarul carnetului/carnetelor repartizate, semnatura de primire, parafa medicului;
- inregistrarile primare si concordanta dintre:datele mentionate in fila de certificat medical supusa verificarii si consemnarile din registrul de consultatii,  respectiv fisa  medicala/fisa de  observatie clinica  generala, implicit cu continutul din documentele-anexa care sustin diagnosticul;
- recomandarile medicului inregistrate in documentele medico-legale, cu privire la perioada de concediu, datele la care pacientul trebuie sa revina la control, recomandarile de tratament pe care trebuie sa le urmeze, precum si alte indicatii care tin de programul de recuperare, dupa caz;
- data acordarii certificatului de concediu medical si data eliberarii acestuia, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
numarul de zile de concediu medical acordate de medicii curanti cu respectarea prevederilor OUG nr. 158/2005;
recomandarile comunicate de medic bolnavului si consemnate in documentele medicale (fisa de consultatie, foaie de observatie, biletul de externare, scrisoare medicala etc.).

Sesizarea nu poate avea ca obiect diagnosticul medical.
Daca vor fi constatate nereguli de catre organele de control, vor fi sesizate comisiile de disciplina din cadrul colegiului medicilor.
Dincolo de controlul modului de eliberare a certificatelor medicale, nu se mai poate realiza insa si verificarea prezentei salariatilor in concediu medical la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata.

Astfel, potrivit OUG nr. 158/2005, pentru a beneficia de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, salariatii trebuiau sa indeplineasca o serie de conditii, intre care aceea de a fi prezenti la domiciliu sau la adresa indicata, dupa caz, in vederea exercitarii verificarii de catre reprezentantii platitorilor de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.

Verificarea prezentei asiguratilor aflati in incapacitate temporara de munca la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata se efectua de catre platitorii de indemnizatii, insotiti eventual de un reprezentant al politiei, avandu-se in vedere programul individual de recuperare recomandat de catre medicul specialist. Refuzul verificarii prezentei la domiciliu atragea incetarea platii indemnizatiei de concediu medical. Aceeasi sanctiune se aplica in cazul in care persoana verificata nu era gasita la domiciliu.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
certificate concediu medicalasigurari sanatateconventieOUG nr. 158/2005 privind concediile


Data aparitiei: 08 August 2016

Votati articolul "Controlul privind modul de eliberare a certificatelor de concediu medical":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X