email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de modificare a Codului fiscal. Schimbari preconizate in ceea ce priveste CASS

cassproiectpersoane fara venituriplata contributieiasigurari sanatatecontributia de sanatate

Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta Decizionala a fost publicat un Proiect de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015.

Proiectul Ordonantei de urgenta reglementeaza conditiile privind modul de declarare si de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) de catre persoanele care nu realizeaza venituri, pentru a putea beneficia de serviciile oferite de sistemul de asigurari sociale de sanatate.

Proiectul propune urmatoarele schimbari:

-  excluderea din categoria contribuabililor la la sistemul de asigurari sociale de sanatate a persoanelor fizice, indiferent de cetatenie, care au domiciliul ori Resedinta intr-un stat cu care Romania nu are incheiate acorduri privind sistemele de securitate sociala sau care nu intra sub incidenta legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale daca acestea nu se afla in Romania pentru o perioada mai mare de 90 de zile consecutive, pe parcursul unui an calendaristic.

- introducerea in categoria contribuabililor la sistemul de asigurari sociale de sanatate a unitatilor trimitatoare care au obligatia platii contributiilor pentru personalul roman militar si civil trimis in misiune permanenta in strainatate.

- exceptarea de la plata contributiilor sociale a contribuabililor care realizeaza venituri din alte surse si din investitii sub nivelul salariului minim brut pe tara. In prezent, art. 178 alin. (4) din Codul fiscal stabileste ca, pentru anul 2016, in caul persoanelor fizice care realizeaza venituri din investitii si din alte surse baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara, daca venitul pentru care se calculeaza contributia este singurul realizat. Proiectul propune modificarea acestor prevederi astfel incat, in cazul veniturilor din investitii si din alte surse, realizate in anul 2016, ale caror baze lunare de calcul se situeaza sub nivelul valorii salariului de baza minim brut pe tara, sa nu se datoreze contributia de asigurari sociale de sanatate iar pentru veniturile ale caror baze lunare de calcul sunt mai mari sau egale cu valoarea salariului de baza minim brut pe tara, contributia datorata lunar sa se calculeze asupra acestor baze de calcul.

- introducerea posibilitatii ca persoanele fizice care nu realizeaza venituri si nu se incadreaza in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei sau in categoriile de persoane pentru care plata contributiei se suporta din alte surse, precum si in cazul persoanelor care realizeaza venituri lunare exclusiv din investitii si/sau din alte surse ale caror baze lunare de calcul se situeaza sub nivelul valorii salariului de baza minim brut pe tara, sa opteze pentru plata contributiei de asigurari sociale de sanatate astfel:

a) lunar, prin aplicarea cotei individuale de contributie asupra bazei de calcul reprezentand valoarea salariului minim brut pe tara si au obligatia sa plateasca contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) pe o perioadade cel putin 12 luni consecutive, incepand cu luna in care se depune declaratia de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate, sau

b) la data la care acceseaza serviciile acordate de sistemul public de asigurari sociale de sanatate potrivit legii, prin depunerea declaratiei, aplicand cota individuala de contributie asupra bazei de calcul reprezentand valoarea a de 7 ori salariul minim brut pe tara.

Proiectul prevede si dispozitii tranzitorii privind persoanele fizice care nu realizeaza venituri si nu se incadreaza in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei sau in  categoriile de persoane pentru care plata contributiei se suporta din alte surse. In cazul acestor persoane  pentru care pana la data intrarii in vigoare a noilor prevederi au fost emise deciziile de impunere, ar putea depune la organul fiscal competent o cerere pentru desfiintarea deciziei incepand cu luna urmatoare celei in care se depune cererea.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cassproiectpersoane fara venituriplata contributieiasigurari sanatatecontributia de sanatate


Data aparitiei: 22 Martie 2016

Votati articolul "Proiect de modificare a Codului fiscal. Schimbari preconizate in ceea ce priveste CASS":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X