Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Societate in insolventa. Ce procedura aplica practicianul in insolventa?

monografie contabilamonografie contabilatvadobandaoug 86/2006

In analiza de mai jos, stabilim care sunt pasii pe care trebuie sa ii parcurga practicianul in insolventa din punct de vedere fiscal si contabil pentru societatile care intra in insolventa. De asemenea, vom vedea cum se preia evidenta contabila a societatilor intrate in insolventa si care sunt inregistrarile contabile care se realizeaza efectiv.

Insolventa este acea stare a patrimoniului ce se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti necesare pentru plata datoriilor certe, lichide si exigibile. Ea este reglementata de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei si OUG 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa si poate fi solicitata de catre administratorul societatii, sau de creditorii acesteia.
 
Exista doua tipuri de proceduri privind insolventa:
 
1. Procedura generala , prin care se parcurge etapa reorganizarii societatii.  In aces caz, firma va fi administrata de un administrator judiciar. Scopul planului de reorganizare este plata integrala sau partiala a datoriilor pana la termenul indicat. Daca acest plan esueaza, se intra in procedura de faliment, prin care se vor valorifica toate bunurile din patrimoniul societatii.
 
2. Procedura simplificata, ce se aplica societatilor aflate in anumite situatii (ex: nu au depus la termen actele solicitate, si-au declarat intentia de intrare in faliment, etc.), prin care se intra direct in procedura falimentului.
 
Presupunand faptul ca va aflati in prima situatie, trebuie sa cunoasteti urmatoarele aspecte:
- Nu se vor mai calcula dobanzi, majorari sau penalitati asupra datoriilor societatii dupa deschiderea procedurii de insolventa;
-  Nu se vor mai putea instraina partile sociale ale firmei;

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda


- Activitatea curenta a societatii isi va continua cursul normal, prin activitati precum onorarea comenzilor contractate conform obiectului de activitate, efectuarea incasarilor si platilor aferente acestora, etc;
-  Ridicarea dreptului de administrare, ce atrage dupa sine suspendarea mandatului administratorului, conducerea fiind preluata de administratorul judiciar;
 
Punerea in aplicare a planului de reorganizare (propus de societate, administratorul judiciar sau unul/ mai multi creditori) nu va putea depasi 3 ani si  va presupune parcurgerea urmatorilor pasi:
 
Ø  Alegerea modalitatii de reorganizare a activitatii: restructurarea si continuarea activitatii, lichidarea unor bunuri din patrimoniul firmei, sau o combinatie a celor doua variante de reorganizare;
 
Ø  Specificarea masurilor adecvate pentru punerea planului in aplicare: pastrarea in intregime/partiala a conducerii activitatii, obtinerea de resurse financiare, fuziunea societatii, lichidarea totala/partiala a bunurilor din firma sau distribuirea lor catre creditori, pentru stingerea datoriilor, prelungirea datei scadentei sau modificarea ratei dobanziilor/penalitatilor, modificarea actului constitutiv, etc.
 
Ø  Intocmirea unul plan de plata a creantelor, concretizat printr-un tabel ce contine cuantumul datoriilor pe care societatea se obliga sa le plateasca creditorilor si termele la care se vor efectua platile catre acestia;
 
Ø  Publicarea planului de reorganizare la grefa tribunalului si la oficiul Registrului Comertului;
 
Ø  Votarea si confirmarea planului de reorganizare de catre adunarea creditorilor , in termen de 20-25 de zile;
 
Din punct de vedere contabil, societatea are obligatia de a intocmi trimestrial un raport pentru comitetul creditorilor  privind situatia sa financiara . Acesta va contine si modul in care a fost respectat planul de reorganizare, eventualele abateri , precum si modul in care au fost efectuate plati catre creditori, cu respectarea Programului de Plata a Creantelor.
 
De asemenea, referitor la evidenta contabila a societatilor in insolventa, aceasta nu difera de cea a oricarei societati comerciale. Singurul aspect de care trebuie sa tineti seama este ca toate actele si corespondenta emisa de societate (inclusiv facturile fiscale) vor cuprinde in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza mentiunea “In insolventa"/"in reorganizare judiciara".
 
Mai mult decat atat, daca societatea nu a fost declarata inactiva sau nu i-a fost anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA, atunci poate emite facturi cu TVA, iar clientii isi pot deduce taxa pe valoare adaugata fara nicio restrictie.
 
In concluzie, in aceasta etapa a existentei societatii, aceasta poate desfasura activitati economice, cu respectarea cerintelor impuse de Legea 85/2006 privind procedura insolventei si de conditiile efective privind aplicarea acestei proceduri, cu aprobarea administratorului judiciar.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriel Apostolescu

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilamonografie contabilatvadobandaoug 86/2006

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 02 Noiembrie 2016


Votati articolul "Societate in insolventa. Ce procedura aplica practicianul in insolventa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Referitor CM postnatal, ajutor banesc salariat

Intrebare: Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati in urmatoarele probleme:
1)- in cazul unui concediu medical postnatal: in nota contabila din spatele statului de plata, avem urmatoarele inregistrari contabile:
4313 = 5121 647 (CM din CCI - salarii)
5121 = 4312 38 (CAS individuala - salariati)
Nelamurirea mea este urmatoarea:
In balanta imi apare in contul creditor 421, mai putin cu 609 lei (adica 647 - 38) fata de statul de plata, iar in contul creditor 4313 mai putin cu 647 lei fata de nota contabila din spatele statului de plata.
Total contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii, calculate la fond de salarii in valoare de 292 lei;
Total cuantum prestaţii de suportat din bugetul FNUASS pentru concedii şi indemnizaţii in valoare de 647 lei
Total sumă recuperată de angajator din contribuţia lunii curente in valoare de 292 lei
Total sumă rămasă de recuperat de la FNUASS pentru concedii şi indemnizaţii in valoare de 355 lei.
Spuneti-mi, va rog, daca este nevoie sa evidentiez aceste diferente prin note contabile.
2)In cazul unui ajutor banesc pentru o salariata cu ocazia casatoriei, va rog sa-mi spuneti daca urmatoarea inregistrare contabila este corecta: 6458 (Alte cheltuieli privind asigurarile si protectia sociala) = 423 (Personal ? ajutoare materiale datorate).

Raspuns: Va rog sa-mi spuneti daca valoarea CM -ului postnatal o pot evidentia in contul creditor 423. Dupa...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016