Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Achizitie mijloace fixe second-hand. Cum se stabileste durata de amortizare?

Data aparitiei: 06 Decembrie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
achizitie mijloace fixeachizitiibunuri second-handcatalogul mijloacelor fixeamortizare

In randurile de mai jos, avem ca exemplu o societate care a achizitionat mijloace fixe de la o alta societate din grup. Societatea vanzatoare a apelat la un evaluator pentru a stabili valoarea de piata a acestor bunuri intocmindu-se in acest sens un raport de evaluare in care pe langa valoarea de piata s-a estimat si durata pe perioada careia ar mai putea fi folosit bunul.

Vom vedea cum se va stabili durata de viata a bunului la firma cumparatoare si daca se folosesc duratele din catalogul mijloacelor fixe. De asemenea, vom vedea daca se pot folosi ca referinta duratele din raportul de evaluare.

Raspuns: La stabilirea amortizarii contabile a imobilizarilor corporale se vor avea in vedere duratele de utilizare economica si conditiile de utilizare a acestora. Duratele de utilizare economica pot fi duratele din raportul de evaluare.

La determinarea amortizarii contabile se au in vedere prevederile din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe aprobat prin Hotararea 2139/2004. Potrivit informatiilor cuprinse in Sectiunea III „Alte precizari”, punctul 3 din  acest catalog, in cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.

In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.
Astfel, daca mijloacele fixe achizitionate nu au durata de functionare expirata recuperarea valorii de intrare se va face pe durata normala de functionare ramasa, pe baza informatiilor oferite de societatea vanzatoare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa).

Daca mijloacele fixe achizitionate au durata de functionare expirata durata normala de functionare se va stabili pe baza datelor din raportul de evaluare.


Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu - Economist

 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X