email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Imbunatatiri si reparatii capitale la o cladire. Care va fi regimul fiscal?

reparatii cladiriinvestitiicatalogul mijloacelor fixeinregistrari contabile

In cazul urmator, societatea detine o cladire care a necesitat imbunatatiri si reparatii capitale. Stabilim cand sunt considerate reparatiile cheltuieli si cand se considera investitii care majoreaza valoarea mijlocului fix, precum si care sunt documentele justificative.

Iata raspunsul specialistului:

Potrivit pct. 7 lit d) din Normele metodologice de aplicare a Legii 15/1994, sunt asimilate mijloacelor fixe si se supun amortizarii investitiile efectuate la mijloacele fixe pentru imbunatatirea parametrilor tehnici initiali, in scopul modernizarii, si care majoreaza valoarea de intrarea a acestora.
 
Cheltuielile efectuate la mijloacele fixe in scopul modernizarii acestora trebuie sa aiba urmatoarele efecte:
 - sa imbunatateasca efectiv performantele mijloacelor fixe fata de parametrii functionali stabiliti initial;
 - sa asigure obtinerea de venituri suplimentare fata de cele realizate cu mijloacele fixe initiale.
 
La capitolul III. Alte precizari din HG 2139/2004, privind aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe se mentioneaza:
 Investitiile efectuate la mijloacele fixe sub forma cheltuielilor ulterioare trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare.
 
Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.


 
In cazul cladirilor, investitiile efectuate trebuie sa asigure protectia valorilor umane si materiale si imbunatatirea gradului de confort si ambient sau reabilitarea si modernizarea termica a acestora.
 
Amortizarea acestor investitii se face fie pe durata normala de utilizare ramasa, fie prin majorarea duratei normale de utilizare cu pana la 10% sau in cazul institutiilor publice pana la 20%. Daca cheltuielile ulterioare se fac dupa expirarea duratei normale, se va stabili o noua durata normala de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.
 
Cheltuielile care se fac la mijloacele fixe ce au ca scop restabilirea starii initiale sunt considerate cheltuieli de reparatii. Acestea se inregistreaza pe seama contului 611"Cheltuieli cu reparatiile" in anul curent.

La pct. 229 si 230 si 242 alin. (2) din OMFP 1802/2014 privind reglementarile contabile, se prevede ca:

"229 (1) Componentele unor elemente de imobilizari corporale pot necesita inlocuirea la intervale regulate de timp.

(2)Entitatea recunoaste in valoarea contabila a unui element de imobilizari corporale costul partii inlocuite a unui astfel de element cand acel cost este suportat de entitate, daca sunt indeplinite criteriile de recunoastere pentru imobilizarile corporale. Cu aceasta ocazie sunt avute in vedere prevederile pct. 242 alin. (2). 

230. (1) In cazul inspectiilor sau reviziilor generale regulate, efectuate de entitate pentru depistarea defectiunilor, la momentul efectuarii fiecarei inspectii generale, costul acesteia poate fi recunoscut drept cheltuiala sau in valoarea contabila a elementului de imobilizari corporale ca o inlocuire, daca sunt respectate criteriile de recunoastere. In cazul recunoasterii costului inspectiei ca o componenta a activului, valoarea componentei se amortizeaza pe perioada dintre doua inspectii planificate.
(2)Prevederile referitoare la posibilitatea recunoasterii costurilor cu revizii si inspectii drept componente ale imobilizarilor corporale se aplica in cazul imobilizarilor corporale ale caror costuri de inspectie si revizie sunt semnificative, cum ar fi avioane, nave maritime si fluviale, echipamente complexe, conform politicilor contabile aprobate.
242.
(2) Daca o entitate recunoaste in valoarea contabila a unei imobilizari corporale costul unei inlocuiri partiale (inlocuirea unei componente), atunci ea scoate din evidenta valoarea contabila a partii inlocuite, cu amortizarea aferenta, daca dispune de informatiile necesare".
 Recomandam ca, prin manualul de politici contabile proprii, sa stabiliti criterii de departajare intre cheltuielile curente, reparatii si modernizari.

Prin urmare, daca este vorba de inlocuirea unor componente (ex.hidroizolatie), veti proceda astfel:
1) se stabileste valorea fiscala initiala  a componentelor uzate si care trebuie schimbate - daca valoarea acesteia nu apare separat in factura de achizitie a intregului, atunci se poate stabili ca un procent din valoarea bunului (de exemplu, 10%) sau pe baza unor preturi de pe piata corespunzatoare componentelor respective;
 
2) se intocmeste Proces Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/ de declasare a unor bunuri materiale (cod 14-2-3/aA), aprobat de " OMFP 2634/2015
privind documentele financiar-contabile - pentru scoaterea din functiune a pieselor uzate (componente inlocuite) ;
 
3) se contabilizeaza scoaterea din evidenta a acesteia:
281x = 212x  - cu valoarea fiscala a componentei determinata la punctul 1);
 
4) se inregistreaza in valoarea mijlocului fix valoarea noii componente achizitionate:
231/212x = 404
 
5) Se amortizeaza pe perioada ramasa neamortizata.
Nu se atribuie un alt cod de clasificare pentru inlocuirea componentelor.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reparatii cladiriinvestitiicatalogul mijloacelor fixeinregistrari contabile


Data aparitiei: 28 Septembrie 2017
Ultima actualizare: 04 Octombrie 2017

Votati articolul "Imbunatatiri si reparatii capitale la o cladire. Care va fi regimul fiscal?":
Rating:

Nota: 4.29 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X