email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii

OMFP 840/2017legea contabilitatiiamenzicontrol financiarinspectie fiscala

Regasiti mai jos ordinul nr. 840/2017 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991.

Avand in vedere prevederile art. 42 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Constatarea contraventiei prevazute la art. 41 pct. 2 lit. f) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si aplicarea amenzii stabilite de art. 42 alin. (1) din acelasi act normativ se fac de persoanele cu atributii de inspectie fiscala si de persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara, asa cum este definit de art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012, precum si de personalul altor directii din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

Art. 2. - (1) Se imputernicesc persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara sa constate si sa aplice sanctiunea prevazuta la art. 1 autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, ai caror conducatori au calitatea de ordonator principal de credite, in baza sesizarilor transmise de Directia de metodologie contabila institutii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

(2) Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice si structurile teritoriale de inspectie economico-financiara din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor transmite Directiei de metodologie contabila institutii publice din cadrul Ministerului Finantelor Publice o copie a proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, precum si instiintari in cazul in care sunt formulate plangeri impotriva proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor transmise.

(3) In cazul in care, in termen de 3 zile lucratoare de la aplicarea sanctiunii, nu se depun situatiile financiare prevazute la art. 36 alin. (7)-(9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor lua urmatoarele masuri:

a) Directia de metodologie contabila institutii publice emite decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati ale autoritatilor publice, ministerelor si celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, ai caror conducatori au calitatea de ordonator principal de credite, care nu au depus situatiile financiare la termen;

b) Directia de metodologie contabila institutii publice transmite deciziile emise institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati Directiei generale control financiar-preventiv, Directiei generale de programare bugetara si Directiei generale trezorerie si contabilitate publica, dupa caz;


c) Directia generala control financiar-preventiv si Directia generala de programare bugetara restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite;

d) Directia de metodologie contabila institutii publice transmite lista autoritatilor si institutiilor publice pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati Directiei generale regionale a finantelor publice a municipiului Bucuresti - Activitatea de trezorerie si contabilitate publica la care acestea au deschise conturile;

e) Directia de metodologie contabila institutii publice emite decizii de deblocare a deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati dupa depunerea situatiilor financiare, decizii care se comunica institutiilor publice si directiilor prevazute la lit. b) si d).

Art. 3. - (1) Se imputernicesc persoanele din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara sa constate si sa aplice sanctiunea prevazuta la art. 1 unitatilor administrativ-teritoriale in baza sesizarilor transmise de serviciul/biroul Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti.


(2) Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice si structurile teritoriale de inspectie economico-financiara din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor transmite serviciului/biroului Sinteza si asistenta elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti, o copie a proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, precum si instiintari in cazul in care sunt formulate plangeri impotriva proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor transmise.

(3) In cazul in care, in termen de 3 zile lucratoare de la aplicarea sanctiunii, nu se depun situatiile financiare prevazute la art. 36 alin. (10) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor lua urmatoarele masuri:

a) directiile generale regionale ale finantelor publice si/sau administratiile judetene ale finantelor publice emit decizii de blocare a deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati ale unitatilor administrativ-teritoriale care nu au depus situatiile financiare la termen;

b) serviciul/biroul Sinteza si asistența elaborarii si executiei bugetelor locale, din cadrul activitatilor de trezorerie si contabilitate publica judetene si a municipiului Bucuresti, transmite deciziile emise pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite bugetare si a conturilor de disponibilitati atat unitatilor administrativ-teritoriale, cat si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile;

c) unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului restituie cererile pentru deschiderea de credite bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale pentru care s-a dispus masura blocarii deschiderilor de credite;

d) directiile generale regionale ale finantelor publice si/sau administratiile judetene ale finantelor publice emit decizii de deblocare a deschiderilor de credite si a conturilor de disponibilitati dupa depunerea situatiilor financiare, decizii care se comunica unitatilor administrativ-teritoriale si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care acestea au deschise conturile.

Art. 4. - (1) Pentru efectuarea de operatiuni de natura celor prevazute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ordonatorii de credite ai institutiilor publice pentru care a fost dispusa masura blocarii deschiderilor de credite bugetare sau a conturilor de disponibilitati, dupa caz, au obligatia de a anexa la cererile de deschidere de credite sau, in cazul conturilor de disponibilitati, la ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) care stau la baza acestor operatiuni o nota justificativa din care sa rezulte in mod explicit natura platilor care vor fi efectuate.

(2) Raspunderea privind intocmirea notelor justificative si a deschiderii de credite bugetare sau a efectuarii de plati din conturile de disponibilitati blocate, numai pentru operatiuni de natura celor prevazute la art. 42 alin. (9) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, revine ordonatorilor de credite.

Art. 5. - Directia generala de inspectie economico-financiara, Directia de metodologie contabila institutii publice, Directia generala de control financiar-preventiv, Directia generala de programare bugetara si Directia generala trezorerie si contabilitate publica din cadrul Ministerului Finantelor Publice, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si administratiile judetene ale finantelor publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 6. - Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.219/2008 privind stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventii si sa aplice amenzile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 582 din 1 august 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

Art. 7. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul finantelor publice,

Viorel Stefan

Bucuresti, 7 iunie 2017.

Nr. 840.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 840/2017legea contabilitatiiamenzicontrol financiarinspectie fiscala


Data aparitiei: 06 Iulie 2017
Ultima actualizare: 21 Iulie 2017

Votati articolul "OMFP 840/2017: Stabilirea personalului imputernicit sa constate contraventiile si sa aplice amenzile din Legea contabilitatii":
Rating:

Nota: 2.3 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X