Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Rezultatele sondajului CNIPMMR privind cresterea accizelor

Data aparitiei: 06 Septembrie 2017
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
accizecarburantiaccize benzinamotorina

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 23 - 28 august 2017 o consultare care a vizat proiectul de Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu prevederi privind cresterea accizelor, cu 22% pentru benzina si cu 14% pentru motorina, sub forma unui sondaj derulat prin intermediul site-ului www.cnipmmr.ro, la nivelul vizitatorilor acestuia si ai membrilor CNIPMMR. 

Respondentii, in numar de 296, sunt: 39,2% microintreprinderi, 25,7% intreprinderi mijlocii, 21,6% intreprinderi mici, 6,8% intreprinderi mari, 4,1% ONG si 2,6% alta forma juridica.

Intrebati daca sustin cresterea accizelor la benzina si motorina, 97,3% dintre respondenti au mentionat ca nu sustin aceasta modificare a Codului Fiscal.

De asemenea, 96% din respondenti au mentionat ca o crestere a accizelor la benzina si motorina va avea efecte negative asupra activitatii lor.

Printre cele mai importante efecte negative considerate de respondenti ca vor fi generate de cresterea accizelor, au fost mentionate:

La intrebarile “Sustineti eliminarea impozitului pe dividende, pentru dividendele platite de o persoana juridica romana catre o persoana juridica romana?"si “Sustineti eliminarea impozitului pe dividende, pentru dividendele platite de o persoana juridica romana catre persoanele fizice?",80% dintre respondenti au raspuns afirmativ, 18,7% raspunzand negativ.


Intrebati daca au fost consultati/informati de catre autoritati privind modificarile Codului fiscal, 88% dintre respondenti au raspuns negativ, doar 10,7% mentionandca au fost informati din diferite surse (mass-media, internet, etc.).


Aprobarea cresterii accizelor 

In sedinta Guvernului din data de 30.08.2017, a fost aprobata Ordonanta de modificare a Codului fiscal si majorarea accizelor pentru benzina si motorina gradual, in doua etapte, cu 0,16 lei/litru, incepand cu 15 septembrie 2017, si cu inca 0,16 lei/litru, incepand cu 1 octombrie 2017, niveluri valabile pana in anul 2022, inclusiv.

Pentru aceste modificari, Ministerul Finantelor a elaborat Testul IMM, insa la impactul asupra IMMurilor a mentionat: “nu prezinta impact specific asupra IMM-urilor", desi CNIPMMR a comunicat efectele negative asupra mediului de afaceri.


 

Pozitia CNIPMMR privind cresterea accizelor 

CNIPMMR nu sustine cresterea accizelor la benzina si motorina, care va avea efect negativ direct asupra IMM-urilor:

Vor creste costurile de transport ale tuturor IMM-urilor;

Vor creste preturile tuturor produselor si serviciilor;

Va afecta competitivitatea IMM-urilor la export, existand tari in UE cu tarife mai mici la benzina si motorina (in prezent pretul benzinei fara taxe in Romania este pe locul 15 in Uniunea Europeana, cu un cost al benzinei mult peste tari producatoare de petrol precum Marea Britanie si Olanda, dar si peste tari precum Austria, Polonia, Bulgaria, iar pentru pretul motorinei fara taxe, Romania se situeaza pe locul 17 in Uniunea Europeana ca pret, mult peste Olanda, Austria, Italia, Polonia, Bulgaria);

Va afecta cresterea economica si locurile de munca, in sectoare de activitate cele mai afectate de aceasta crestere a accizelor (exp. transporturi, comert, industria prelucratoare, agricultura, etc) activand foarte multe IMM-uri care vor fi afectate in mod semnificativ.

Potrivit executiei bugetului general consolidat in perioada 01.01-31.07.2017, publicata pe site-ul Ministerului Finantelor Publice http://www.mfinante.gov.ro/execbug.html?pagina=domenii, rezulta ca in primele 7 luni din 2017 comparativ cu perioada similara din 2016, au crescut cheltuielile:

- Cheltuieli de personal: cresc (20,3%);

- Cheltuieli curente: cresc (13,4%);

- Cheltuieli asistenta sociala: cresc (10,7%);

- Alte cheltuieli: cresc (35,0%);

concomitent cu scaderea veniturilor:

- Impozit pe profit: scade (-4,4%);

- incasarile din TVA scad cu 4,6%;

- incasarile din accize au fost cu 5,8% mai mici comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent;

- Sume primite de la UE in contul platilor efectuate si prefinantare: scad (-76,6%);

- Sume incasate in contul unic (bugetul de stat): scad (-191,1%);

- Alte sume primite de la UE pentru programele operationale finantate in cadrul obiectivului de convergenta (-291,6%)

Cresterea accizelor pentru benzina si motorina nu va rezolva problemele de deficit si de echilibrare a bugetul, in contextul intarzierii/nerealizarii:

Unor masuri de crestere a investitiilor publice si de sustinere a investitiilor private in vederea relansarii economice, astfel cum evidentiaza si Fondul Monetar International (FMI), in Raportul din 25 mai 2017:

In contextul unei posibile inrautatiri a situatiei fiscale, Comitetul director al FMI a recomandat autoritatilor romane sa evite politicile expansioniste, de exemplu majorarile excesive de salarii si pensii", subliniind necesitatea “reorientarii politicilor dinspre stimularea consumului spre sprijinirea investitiilor, pentru a proteja rezervele si a creste in mod sustenabil standardele de viata";

Unor proiecte ample de investitii, care sa rezolve problema infrastructurii insuficiente sau de calitate scazuta, ce reprezinta unul dintre factorii cei mai problematici pentru dezvoltarea unei afaceri in Romania, constituind o bariera in calea schimburilor comerciale si a dezvoltarii economice, Romania fiind in continuare pe ultimul loc intre tarile cu caracteristici similare din regiune in ceea ce priveste calitatea perceputa a infrastructurii de transport si comunicatii (Raportul de tara privind Romania al Comisiei pentru 2016);
Asigurarii unei absorbtii corespunzatoare a fondurilor europene, pentru a se asigura baza necesara cresterii veniturilor bugetare care sa sustina cresterile salariale si celelalte cheltuieli publice;
Cresterii volumului achizitiilor publice, facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achizitie produse, servicii si lucrari si respectarea termenului legal de plata de 30 de zile prevazut de dispozitiile Legii nr. 72/2013 privind masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata a unor sume de bani rezultand din contracte incheiate intre profesionisti si intre acestia si autoritati contractante si ale Directivei 2011/7/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 16 februarie 2011 privind combaterea intarzierii in efectuarea platilor in tranzactiile comerciale (potrivit executiei bugetului general consolidat in perioada 01.01-31.07.2017, cheltuielile bugetare pentru bunuri si servicii sunt doar de 2,6% din PIB, comparativ cu 2,7% din PIB in perioada similara din 2016, existand si arierate catre furnizorii comerciali cu o durata de peste 360 de zile).

Sursa: CNIPMMR
 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X