Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Modificare norme privind casele de marcat. Noutati HG 804/2017

Modificare norme privind casele de marcat. Noutati HG 804/2017
bonul fiscalcase de marcat electronicenorme case de marcat2018

Va reamintim ca in Monitorul Oficial, Partea I nr. 907 din 20 noiembrie 2017, a fost publicata Hotararea Guvernului Romaniei nr. 804/08.11.2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.

- Prin acest act normativ au fost corectate o serie de neconcordante dintre vechile norme si textul ordonantei (OUG 28/1999), astfel:

a) au fost corectate trimiterile eronate la ordonanta de urgenta;

b) au fost abrogate prevederile care au fost preluate in ordonanta de urgenta;

c) a fost corelata terminologia utilizata cu cea din ordonanta de urgenta;

Cititi aici ce ELEMENTE NOI trebuie sa includa bonul fiscal din 2018!

Actul normativ cuprinde urmatoarele reglementari principale:

a) au fost definite substitutele de numerar, prin aceasta sintagma intelegandu-se bonurile de valoare acordate potrivit legii, de tipul tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor cadou si tichetelor de cresa, tichetelor sociale, tichetului Rabla si altele asemenea;
b) a fost definita notiunea de comert ocazional prin aceasta intelegandu-se actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu;

c) au fost clarificate activitatile care se incadreaza in exceptiile de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta;

d) a fost introdusa in sarcina distribuitorului autorizat obligatia de a intocmi si actualiza lista unitatilor acreditate pentru comercializare si /sau service, pentru fiecare tip/model de aparat pentru care a obtinut aviz/autorizatie;

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

e) au fost descrise detaliat aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, ca fiind case de marcat ce au un hardware dedicat ce integreaza un modul fiscal controlat de un program de control si respectiv un program de aplicatie care asigura un set fix de functii de operare si permite lucrul cu o baza de date proprie si una sau mai multe interfete pentru comunicatie sau salvare externa;

f) au fost stabilite conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii;

Reamintim faptul ca etapizarea procesului de inlocuire a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie cu cele echipate cu jurnal electronic, se face astfel:

a) autorizarea de catre Comisie numai a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, incepand cu data de 1 aprilie 2018;
b) interzicerea comercializarii aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal incepand cu data de 1 august 2018;
c) obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, respectiv mijlocii incepand cu data de 1 iunie 2018;
d) obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, incepand cu data de 1 august 2018.

Sursa: AJFP Dambovita

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bonul fiscalcase de marcat electronicenorme case de marcat2018

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Noiembrie 2017


Votati articolul "Modificare norme privind casele de marcat. Noutati HG 804/2017":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decontare sau nu a taxelor de inscriere a juristului ?

Intrebare: decontare sau nu a taxelor de inscriere a juristului ?

Institutia noastra a angajat anul acesta un consilier juridic.
Colegul meu, consilier juridic a fost inscris in anul 2015 in Colegiul Consilierilor Juridici.
Taxa de inscriere i-a fost decontata de institutia noastra.
Cotizatia pe fiecare trimestru pe care in anul 2016
juristul va trebui sa o plateasca Colegiului
nu este decontata de institutia noastra.
Conform legii, institutia noastra poate deconta juristului
doar taxele profesionale.
Cotizatia anuala trebuie suportata de catre
jurist, el fiind cel inscris in C.C.J.
Cotizatia anuala nu intra in categoria taxelor profesionale ale juristului.
Institutia noastra nu are nici o obligatie de decontare a unei asemenea taxe.

Juristul mi-a spus ca:
- pentru a nu plati cotizatia in anul 2015,
a depus o Cerere de renuntare la calitatea de membru al Colegiul Consilierilor Juridic.
- apoi in anul 2016 vrea sa se inscrie din nou in CCJ si ca
institutia noastra va trebui sa ii plateasca acea taxa de inscriere.

1. - Contabilitatea vatrebui sa refuze decontarea ?
2. - Juristul se va putea inscrie in CCJ
de cate ori vrea ?
3. - De fiecare data, taxele de inscriere a juristului,
dupa retrageri, vor trebui decontate de institutia noastra
sau nu ?


Raspuns: Referatul pe care-l inregistreaza angajatul, de necesitate, poate fi suportata de institutie, dar in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016