Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Reprimire din oficiu a codului de TVA anulat. Conditii actuale

Reprimire din oficiu a codului de TVA anulat. Conditii actuale
reprimire codreinregistrare in scopuri de tvarisc fiscaldin oficiu

Va reamintim ca Legea nr.177/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 a modificat si completat Legea nr.227/ 2015 privind Codul fiscal. Au fost aduse completari procedurii de inregistrare in scopuri de TVA, in sensul in care agentii economici isi vor recapata codul de TVA dupa ce vor
indrepta situatia care a generat risc fiscal ridicat, fara sa mai treaca prin filtrul criteriilor stabilite de ANAF privind analiza de risc.

Astfel, inca de la 1 octombrie 2017, anul trecut, au fost reinregistrate din oficiu in scopuri de TVA, fara a mai fi verificate din perspectiva riscului fiscal, firmele care:

• au depus deconturi pe zero;
• nu au depus deconturi timp de 6 luni;
• asociatii/administratorii au cazier fiscal, daca inceteaza situatia care a condus la anulare.

Anularea din oficiu a codului de TVA se produce atat in momentul in care contribuabilul este declarat inactiv, in conformitate cu prevederile Codului de Procedura Fiscala, cat si in urmatoarele situatii:

• atunci cand asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au/au avut inscrise in cazierul fiscal anumite fapte de natura penala;

• in situatia in care firma nu a depus, pe parcursul a sase luni consecutive, niciun decont de TVA, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica si pentru doua trimestre consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic;

• atunci cand contribuabilul a depus deconturi pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala luna calendaristica, si pentru 2 trimestre consecutive, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, in care nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;

• in situatia in care persoana impozabila nu era obligata si nici nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA;

• atunci cand persoana impozabila infiintata in baza Legii nr.31/ 1990 privind societatile comerciale, republicata, cu sediul activitatii economice in Romania, prezinta risc fiscal ridicat.

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Potrivit prevederilor art.92 din Codul de Procedura Fiscala, o firma poate fi declarata inactiva in urmatoarele situatii:
- nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
- se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
- organul fiscal central constata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
- inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;
- durata de functionare a societatii este expirata;
- societatea nu mai are organe statutare;
- durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata (aceasta durata poate fi determinata de perioada de valabilitate inscrisa in contractul de inchiriere sau in contractul de comodat depus la Oficiul Registrului Comertului). 

Sursa: ANAF

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reprimire codreinregistrare in scopuri de tvarisc fiscaldin oficiu

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Ianuarie 2018


Votati articolul "Reprimire din oficiu a codului de TVA anulat. Conditii actuale":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Subventii de la AJOFM pentru angajatii uneu societati conform legii 76

Intrebare: s a omis depunerea declaratiei 112 pentru luna aprilie in termen, adica in loc de termenul limita de depunere 25.05.2015 s a depus pe data de 02.06.2015
societatea depune lunar documentele corespunzatoare pentru recuperare sume reprezentand salarii aferente angajatilor conform Legii 76, la AJOFM
documentele pentru luna aprilie s au depus las AJOFM la inceputul lunii mai, in afara de declaratia 112;
societatea a platit toate contributiile aferente salariilor lunii aprilie corect si la termen;
cand s a depus documentatia pentru luna mai , pe data de 2 iunie atunci s a observat lipsa declaratiei 112 aferente lunii aprilie;
reprezentantii AJOFM spun ca s au pierdut subventiile pe acea luna prin nedepunerea l;a termen a declaratiei 112 chiar daca pentru plata contributiilor, pentru depunerea restului de documente catre AJOFM s a respectat termenul
este corect?
multumesc pentru ajutor

Raspuns: Va trebui sa redepuneti formularele cu data declaratiei 112 sau dupa inregistrarea acesteia, cu o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016