Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cum se completeaza declaratia 112 pentru angajatii part time?

Cum se completeaza declaratia 112 pentru angajatii part time?
declaratia 112salariati part timesalariu minimcas si cass

In studiul de caz prezentat in randurile urmatoare vom analiza modul in care se completeaza declaratia 112 in cazul angajatilor part time si care este modalitatea in care angajatorul plateste in numele angajatului.

Subiectul il reprezinta o societatea care are salariati ce sunt angajati cu 4 ore/zi si ale caror venituri brute sunt sub nivelul salariului minim – 1900.
 

Iata raspunsul specialistului!

Incepand cu data de 01 ianuarie 2018, in cazul veniturilor din salarii sau asimilate salariilor obtinute in baza unui contract individual de munca cu timp partial, baza de calcul al contributiei de asigurari sociale si contributia la sistemul de sanatate nu poate fi mai mica decat nivelul contributiei de asigurari sociale calculate prin aplicarea cotei de 25% si 10% asupra salariului de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ.

Daca suma rezultata este mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara, contributia de asigurari sociale si contributia la sistemul de sanatate se calculeaza la salariul de baza minim brut pe tara.
 
 Contributia de asigurari sociale si contributia la sistemul de sanatate nu se calculeaza la salariul de baza minim brut pe tara, in cazul urmatoarelor persoane:

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor


- elevi sau studenti, cu varsta pana la 26 de ani, aflati intr-o forma de scolarizare;
- ucenici, potrivit legii, in varsta de pana la 18 de ani;
- persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane carora prin lege li se recunoaste posibilitatea de a lucra mai putin de 8 ore pe zi;
- pensionari pentru limita de varsta in sistemul public de pensii, cu exceptia pensionarilor pentru limita de varsta care beneficiaza de pensii de serviciu in baza unor legi/statute speciale, precum si a celor care cumuleaza pensia pentru limita de varsta din sistemul public de pensii cu pensia stabilita in unul dintre sistemele de pensii neintegrate sistemului public de pensii;
- realizeaza in cursul aceleiasi luni venituri din salarii sau asimilate salariilor in baza a doua sau mai multe contracte individuale de munca, iar baza lunara de calcul cumulata aferenta acestora este cel putin egala cu salariul de baza minim brut pe tara.

Declaratia 112  privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se completeaza potrivit Ordinului comun al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii si justitiei sociale si al ministrului sanatatii nr. 1209/999/180/2018).

In cazul persoanelor cu timp partial care realizeaza venituri din salarii mai mici de 1900 lei (salariul minim), acest formular aparut de curand se completeaza astfel:

- la sectiunea A, atat la contributia de asigurari sociale, cat si la contributia pentru asigurari sociale de sanatate se vor trece sumele totale calculate, inclusiv diferentele aparute intre calculele efectuate conform venitului realizat si cotele aplicate la salariul minim;
- la anexa 1.2 se completeaza pentru fiecare asigurat in parte tipul de contract de munca si timpul efectiv lucrat in luna respectiva;
- apoi se trece drept contributie de sanatate si de asigurari sociale, suma calculata la nivelul salariului minim, respectiv 190 lei pentru CASS si 475 lei pentru CAS.

Astfel in totalul creantei fiscale evidentiata in sectiunea A  apare totalul contributiei datorata de anagajator, atat pentru salariatii cu timp de lucru de 8 ore cat si pentru cei cu timp partial.
Plata sumei totale (CAS + CASS) se va face de catre angajator la bugetul de asigurari sociale, in acelasi cont in care s-a achitat si pana la data de 31.12.2017, fara sa se specifice numele angajatului, deoarece obligatia de plata revine angajatorului, potrivit legii.

Daca persoana salariata este exceptata de la calculul CAS si CASS la nivelul salariului minim, (de exemplu pensionar de limita de varsta) societatea completeaza drept baza de calcul pentru cele doua contributii, venitul efectiv realizat si astfel va plati la buget o suma mai mica (nu calculata la 1900 lei).

 

Raspuns a fost oferit pe portalcodulfiscal.ro de Mariana Prejbeanu – expert contabil.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 112salariati part timesalariu minimcas si cass

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Februarie 2018


Votati articolul "Cum se completeaza declaratia 112 pentru angajatii part time?":
Rating:

Nota: 3.23 din 5 din 11 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Dovada distributiei de reviste

Intrebare: Buna ziua !

Institutia noastra publica a incheiat un Acord de parteneriat cu o Fundatie culturala care se ocupa de editarea unei reviste de cultura, precum si un Contract de prestari servicii de tipografie
cu o societate care tipareste acea revista, şi un Contract de prestari servicii pentru distribuire cu o alta firma.
Revistele urmau sa se distribuie la profesorii din scoli si licee.
Slariatul institutiei noastre care a fost numit responsabil pentru aceasta actiune si care se ocupa de tot, a predat revistele la directorii de scoli si licee, pentru profesorii de limba romana,
in baza unui Proces verbal de predare primire.

Colega de la Achizitii mi-a spus ca nu trebuie platit distribuitorul
decat dupa ce se face dovada distribuirii revistelor,
iar pentru acest lucru colegul responsabil
ar fi trebuit sa prezinte institutiei noastre un PV
care sa indice nominal persoanele beneficiare
precum si semnatura acestora.

Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat
si sa imi spuneti:
- cum se poate face dovada distribuirii revistei ?
- odata ce s-a predat, de ex., toate numerele de 40 de reviste
la scoli, iar beneficiarii erau in mod clar profesorii de limba romana,
trebuia sa se faca neaparat tabelul nominal cu semnaturi
ale beneficiarilor ? Sau este suficient ca s-a precizat ca
directorii de scoli sa predea revistele la aceasta categorie de profesori ?



Raspuns: Din punct de vedere contabil se opereaza intrarea in gestiune si descarcarea in baza tabelului de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
completarea D 112 pe 2018 . Pentru activitatea ONG. este correct incadrat un pensioner limita de varsta la sectiunea B, tip asigurat 3.3,timp de munca P2,iar daca NU , unde trebuie incadrata ? Va multumesc.
Data adaugarii: 10-Mar-2018
Postat de: user
completarea D 112 pe 2018 . Pentru activitatea ONG. este correct incadrat un pensioner limita de varsta la sectiunea B, tip asigurat 3.3,timp de munca P2,iar daca NU , unde trebuie incadrata ? Va multumesc.
Data adaugarii: 10-Mar-2018

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016