Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Incepand cu 01 iulie plata impozitelor si contributiilor se face intr-un cont unic de trezorerie

Incepand cu 01 iulie plata impozitelor si contributiilor se face intr-un cont unic de trezorerie
cod procedura fiscalaanafcreanteimpozite

Conform art. 163 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central si organul fiscal local, debitorii efectueaza plata acestora intr-un cont unic, prin utilizarea unui ordin de plata pentru Trezoreria Statului pentru obligatiile fiscale datorate. Tipurile de obligatii fiscale supuse acestor prevederi se aproba prin ordin al presedintelui A.N.A.F., in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central si prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale, administratiei publice si fondurilor europene, in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal local.

Aceste prevederi trebuiau sa intre in vigoare de la data de 1 ianuarie 2018, insa termenul a fost prorogat pana la 01 iulie 2018.

Astfel, incepand cu 01 iulie 2018 plata impozitelor datorate la bugetul de stat si obligatiilor fiscale datorate bugetului asigurarilor sociale de stat se face intr-un cont unic de trezorerie 55.03.Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire”. Nomenclatorului acestor obligatii fiscale care se platesc in contul unic a fost aprobat prin OANAF nr. 1612/2018 publicat in M.Of. nr. 544 din 29 iunie 2018.


De asemenea, tot vineri 29 iunie a fost publicata si metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, prin OANAF 1613/2018. Prin acest act normativ s-au stabilit si masuri tranzitorii pentru eventualele plati efectuate pentru stingerea obligatiilor fiscale, incepand cu data de 01 iulie 2018, in conturile unice 20.A.47.01.00 "Sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire si 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire".

La data intrarii in vigoare a OANAF 1612/2018 se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 531/2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 89 din 5 februarie 2016, cu completarile ulterioare. Obligatiile fiscale prevazute in anexa nr. 2 la acest ordin care nu se mai regasesc in nomenclatorul aprobat prin OANAF 1612/2018 se platesc in contul unic si se distribuie potrivit prevederilor legale in vigoare.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod procedura fiscalaanafcreanteimpozite

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 10 August 2018


Votati articolul "Incepand cu 01 iulie plata impozitelor si contributiilor se face intr-un cont unic de trezorerie":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 18 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie si plata nelegale ? inadmisibila ? avize ? conditii ?

Intrebare: 1. - achizitia de catre un muzeu judetean a unui un bun cultural
de la o persoana fizica - este nelegala si inadmisibila ?
2. - plata pentru un bun cultural achizitionat - de la o persoana fizica
este nelegala ?
3. - avize ?
4. - conditii ?

- cf. Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008:

art.. 35 din
(1) Vanzarea publica a bunurilor culturale mobile aflate in proprietate privata sau intermedierea vanzarii se efectueaza numai prin operatori economici autorizati, cu respectarea prevederilor prezentei legi.

Art. 36
(1) Bunurile culturale mobile, proprietate a persoanelor fizice sau juridice de drept privat, clasate in tezaur, pot face obiectul unei vanzari publice numai in conditiile exercitarii dreptului de preemptiune de catre statul roman, prin Ministerul Culturii si Cultelor, si cu respectarea dispozitiilor art. 35 alin. (7).
(2) Serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si Cultelor sunt obligate sa transmita Ministerului Culturii si Cultelor, in termen de 3 zile de la primirea comunicarii scrise a operatorului economic autorizat, inregistrarea privind punerea in vanzare a unui bun cultural mobil clasat in tezaur.
(3) Termenul de exercitare a dreptului de preemptiune al statului este de maximum 30 de zile, calculat de la data inregistrarii comunicarii prevazute la alin. (2), iar valoarea de achizitionare este cea negociata cu vanzatorul sau cu operatorul economic autorizat ori cea rezultata din licitatia publica.
(4) Ministerul Culturii si Cultelor va prevedea in bugetul propriu sumele necesare destinate exercitarii dreptului de preemptiune.
(5) Nerespectarea dispozitiilor alin. (1) atrage nulitatea absoluta a vanzarii.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus,
5. - cum se poate face diferenta intre
un bun cultural obisnuit si
un bun cultural de tezaur ?
6. - o persoana fizica mai poate vinde, in mod direct,
un bun cultural ( care nu face parte din categoria tezaur )
unei institutii publice
sau este inadmisibila o asemenea vanzare ?
Ar fi interzisa de lege si
ar fi o vanzare anulata ?
7.- cum poate face dovada proprietatii asupra unui bun cultural
o persoana fizica, daca vrea sa-l vanda unei institutii publice ?
8. - cum garanteaza si cu ce anume garanteaza
o persoana fizica faptul ca
acel bun cultural pe care vrea sa-l vanda unei institutii publice
este bunul sau, este proprietarul bunului ?
9. - pentru vinderea unui bun cultural obisnuit
de catre o persoana fizica neautorizata,
sunt necesare in prealabil anumite avize ?
( din partea Directiei de cultural /judet sau
din partea Ministerului Culturii ) ?
10. - inainte de a fi vandut un bun cultural obisnuit
este nevoie sau nu de o Expertiza muzeala
pentru evaluarea bunului,
adica pentru stabilirea pretului de pornire a vanzarii ?


Raspuns: Acea evaluare a bunurilor 1. - se face inainte de trimiterea spre aprobare a Listei cu bunurile si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 August 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X