Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Team building. Care este regimul fiscal al cheltuielilor efectuate?

Team building. Care este regimul fiscal al cheltuielilor efectuate?
regim fiscalcodul fiscalcheltuieli deductibile

Organizarea unui team building este un concept pe care firmele romanesti il pun din ce in ce mai des in practica. Toate bune si frumoase pana cand contabilul trebuie sa realizeze regimul fiscal al cheltuielilor efectuate cu aceasta ocazie.
 

Vom afla in continuare de la expertul nostru care este regimul al unui team building.


Regimul fiscal al unui team building: raspunsul specialistului

 "Team building" reprezinta o evadare din rutina cotidiana a activitatilor si reprezinta un proces prin care se urmareste sa se imbunatateasca relatiile si raporturile dintre membrii unui grup pentru depasirea barierelor in atingerea obiectivelor comune. Aceste relatii dintre membrii grupului pot viza imbunatatirea abilitatilor de rezolvare a problemelor, de luare a deciziilor, de prevenire/gestionare a conflictelor etc.
 
Potrivit art. 25 alin (1) pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare, precum si taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate catre camerele de comert si industrie, organizatiile patronale si organizatiile sindicale.Astfel nu exista o legatura imediata intre cheltuielile efectuate pentru aceasta activitate si veniturile obtinute.

De asemenea, conform prevederilor de la art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, sunt considerate cheltuieli deductibile, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, cu exceptia celor reglementate la alin. (3) si (4).

Conform prevederilor de la art. 76 alin. (4) lit. p) urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:
(...)
p) cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat si directorilor care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, astfel cum este prevazut in raporturile juridice respective, pregatire legata de activitatea desfasurata de persoanele respective pentru angajator/platitor;.
 

Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili


Formarea profesionala este reglementata de Legea 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.

Formarea profesionala a salariatilor are urmatoarele obiective principale- potrivit art 188:

a) adaptarea salariatului la cerintele postului sau ale locului de munca;
b) obtinerea unei calificari profesionale;
c) actualizarea cunostintelor si deprinderilor specifice postului si locului de munca si perfectionarea pregatirii profesionale pentru ocupatia de baza;
d) reconversia profesionala determinata de restructurari socioeconomice;
e) dobandirea unor cunostinte avansate, a unor metode si procedee moderne, necesare pentru realizarea activitatilor profesionale;
f) prevenirea riscului somajului;
g) promovarea in munca si dezvoltarea carierei profesionale.
 
Formarea profesionala a salariatilor se poate realiza prin urmatoarele forme- potrivit art 189:

a) participarea la cursuri organizate de catre angajator sau de catre furnizorii de servicii de formare profesionala din tara sau din strainatate;
b) stagii de adaptare profesionala la cerintele postului si ale locului de munca;
c) stagii de practica si specializare in tara si in strainatate;
d) ucenicie organizata la locul de munca;
e) formare individualizata;
f) alte forme de pregatire convenite intre angajator si salariat.
 
In cazul in care organizarea evenimentului se face de catre o societate specializata in team building documentele necesare inregistrarii acestor cheltuieli sunt facturile primite si bineinteles contractul incheiat cu aceasta.

Avand in vedere aceste prevederi, pentru a va putea deduce cheltuielile cu team buildingul ar fi bine ca administratia societatii sa ia decizia organizarii unei actiuni de perfectionare a salariatilor, combinata cu team building, actiune la care sa participe in functii de lectori fie persoane din conducerea societatii fie alte persoane cu pregatire de specialitate.
 
Daca sunt si traineri de specialitate, care analizeaza nevoile echipei si particularitatile membrilor, care urmaresc atingerea anumitor rezultate prin exercitiile propuse, cu urmari in activitatea profesionala, este in regula.
 
De asemenea, pachetul de servicii acordat de firma de organizare a team buildingului poate cuprinde pe langa cazarea la hotel, masa, jocurile sportive etc si aceste cursuri tinute de formatori specializati conform contractelor incheiate cu acestia.

Se poate face referire si la prevederile art. 76 alin. (4) lit. p) din Codul fiscal cu privire la pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor, a sistemelor informatice, stimularea vanzarilor, etc

Tematica aleasa este in functie de obiectul de activitate al societatii, de programele de dezvoltare pentru viitor, de diversificarea activitatilor, de obictive privind cresterea vanzarilor, introducerea unor programe informatice noi etc.

In ceea ce priveste TVA, atat timp cat se considera deductibile cheltuielile, si TVA va fi deductibila.

In cazul in care organizarea evenimentului se face de catre o societate specializata in team building documentele necesare inregistrarii acestor cheltuieli sunt facturile primite.

Aceste facturi se vor inregistra in contabilitate, prin formula contabila:

% 401 "Furnizori"
628 "„Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
4426/4428 "Tva deductibila"/ "Tva neexigibila" dupa caz

Daca evenimentul este organizat de societatea dvs, iar pregatirea profesionala se realizeaza de persoane din conducere sau persoane de specialitate (inginer IT, de ex.), documentele justificative sunt facturile primite de la unitatea de cazare. Inregistrarea in contabilitate se efectueaza in functie de natura cheltuielilor (628 „Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti", 624 „Cheltuieli cu transportul de bunuri si personal", 625 „Cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari" etc.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regim fiscalcodul fiscalcheltuieli deductibile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 August 2018


Votati articolul "Team building. Care este regimul fiscal al cheltuielilor efectuate?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Fuziune prin absorbtie, activ net contabil negativ.

Intrebare: Situatia societatii absorbite la data fuziuni este urmatoarea:
Active:180.000, Datorii: 240.000, Capitaluri proprii: -60.000,00 (cont 1012= 200, cont 105= 103.000, cont 1065= 4.000,cont 121= 2800,cont 117=-170.000)
Mentionez ca s-a utilizat Metoda patrimoniala pentru evaluarea globala a societatii, in urma careia s-a stabilit ca activul net contabil este egal cu aportul net.
Conform O.M.F. nr. 1.376/2004 capitolul 4 aliniatul 2, tinand cont ca societatea absorbanta va continua activitatea societatii absorbite si ca s-a utilizat Metoda valorii nete, se vor prelua toate elementele bilantiere. Dar conform aceluiasi ordin alineatul 11 societatile care au activ net negativ vor prelua elementele de activ si pasiv fara emisiune de actiuni, in aceasta situatie capitalul social al societatii absorbite cum va fi preluat la societatea absorbanta?
Mai mentionez ca in acelasi ordin este prezentata o monografie contabila in ceea ce priveste folosirea Metodei patrimoniale (Exemplul nr. 10) de aici ar rezulta, daca am inteles eu bine, acoperirea pierderii reportate pe seama elementelor de capital, fapt care in speta prezentata de mine ar necesita, conform art. 22, al.5^1 din Codul fiscal, sa consider la calculul impozitului pe profit sumele din contul 105 ca fiind Elemente similare veniturilor si sa le impozitez. Lucru pe care nu il doresc asociatii, de aceea am optat pentru preluarea tuturor elementelor bilantiere la societatea absorbanta in aceleasi conturi, dar ce se intampla cu suma din capitalul social in acest caz?
Va multumesc.


Raspuns: Nu ma poate ajuta nimeni? Macar o parere.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 August 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016