Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

MFP clarifica situatia! Termenele de dotare cu noile aparate de marcat NU se vor modifica

MFP clarifica situatia! Termenele de dotare cu noile aparate de marcat NU se vor modifica
mfpcase de marcat electronicelegea prevenirii

In caz ca mai aveati vreo indoiala legata de dotarea cu noile aparate de marcat, Ministerul Finantelor Publice clarifica situatia. Casele de marcat cu jurnal electronic sunt obligatorii si termenele nu se vor modifica din nou, desi deputatul Varujan Vosganian, purtatorul de cuvant al partidului ALDE, a cerut recent Guvernului inca o amanare a termenului de inlocuire pana la care firmele mici si mijlocii aveau obligativitatea sa fie pregatite. "Solicitam Guvernului Romaniei sa prelungeasca termenul prin care s-a instituit obligativitatea pentru intreprinderile mici si mijlocii sa inlocuiasca casele de marcat cu aparatele de marcat cu un jurnal electronic pana la data la care Ministerul Economiei si Finantelor, prin ANAF, va fi dotat tehnic si logistic cu toata aparatura electronica necesara. Este un ragaz pe care il socotim corect pentru administrarea acestei legi si care este, in acelasi timp, un ragaz si pentru intreprinderile mici si mijlocii", a declarat recent, la Palatul Parlamentului, deputatul Varujan Vosganian.


Va reamintim ca, prin OUG nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au fost create premisele inlocuirii aparatelor de marcat cu rola jurnal pe suport hartie cu aparate de marcat cu jurnal electronic

Noile aparate de marcat pot fi achizitionate numai de la operatorii economici care au obtinut autorizatie de distributie de la Ministerul Finantelor Publice.
 

Stadiul implementarii la zi a aparatelor de marcat noi este urmatorul:

✓ 120.916 inregistrate in sistemul informativ al ANAF,
✓ 84.943 cu identificator fiscal atribuit,
✓ 55.041 in functiune la contribuabili.


ATENTIE!

MFP anunta pe site-ul institutiei ca termenele de dotare cu noile aparate de marcat NU se vor modifica. Dar in perioada de implementare a proceselor care se afla in plina desfasurare, organele de control vor desfasura doar actiuni de tip preventiv si nu de sanctionare de la prima abatere.

Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Planul de Conturi General 2019
Planul de Conturi General 2019

Nu uitati faptul ca avertismentul pentru nerespectarea termenelor se aplica de organul de control o singura data.

MFP solicita tuturor celor implicati in acest proces sa intensifice eforturile pentru finalizarea operatiunilor de avizare tehnica, autorizare, fiscalizare, instalare si punere in functiune a noilor aparate de marcat.

In plus, Ministerul de finante precizeaza ca lista distribuitorilor autorizati pentru aparate de marcat cu jurnal electronic trebuie sa cuprinda date editabile, actualele fisiere (format pdf scanat, cu erori majore de scanare, sub forma orientarii eronate in pagina, etc.), vor fi inlocuite cu plain text sau format deschis de date.
 

DE RETINUT!

Dupa cum am mentionat in randurile de mai sus, in perioada de implementare, organele de control vor desfasura doar actiuni de tip preventiv si nu de sanctionare de la prima abatere, acestea urmand sa analizeze situatia de fapt a fiecarui contribuabil in parte, iar daca acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, sa aplice avertismentul si sa stabileasca, in functie de constatari, un termen de dotare mai scurt sau mai lung, catre maximul prevazut de Legea prevenirii ( 90 zile).

 


Citeste si cate formulare trebuie sa depui la ANAF daca detii o casa de marcat electronica!

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpcase de marcat electronicelegea prevenirii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 03 Octombrie 2018


Votati articolul "MFP clarifica situatia! Termenele de dotare cu noile aparate de marcat NU se vor modifica":
Rating:

Nota: 3.54 din 5 din 13 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cercetare - plata /actiune de recuperare

Intrebare: Buna ziua !

Va rog sa ma ajutati cu un sfat in legatura cu urmatoarea problema:
- la controlul de audit /10.06.2016, a fost depistata
2 Facturi neachitate de catre un beneficiar catre institutia noastra
- beneficiarul a beneficiat in 2 randuri de niste servicii de cazare
din partea institutiei noastre
- beneficiarul nu a achitat nici pana in prezent suma de bani datorata
pentru prima cazare, dar nici pentru a doua cazare
- o Factura este emisa pe data de 01.09.2016,
apoi, pentru un alt serviciu de cazare,
este o Factura emisa pe data de 10.05.2015
- contabilul institutiei a cerut directorului ca,
inainte de a se promova o actiune civila in instanta,
sa se efectueze o cercetare administrativa

- Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - in ce cazuri se face cercetarea administrativa ?
sau este obligatorie ?
2. - ce trebuie sa aiba in vedere acea cercetare administrativa ?
3. - in ce termen se face o cercetare administrativa ?
4. - se ia in calcul data constatarii de catre organul de control ?
sau data emiterii fiecarei Facturi in parte ?
5. - exista riscul ca una din plati /ambele plati sa fie prescrise ?
6. - juristul institutiei poate sa faca actiune civila impotriva debitorului
si fara a se mai face cercetare administrativa ?

Raspuns: Titlul executoriu il obtine firma de executari in baza unei hotarari judecatoresti. Confirmarea de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Octombrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X