email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF schimba din nou regulile! Vom avea alta procedura pentru contractele de chirie

ANAF schimba din nou regulile! Vom avea alta procedura pentru contractele de chirie
chirieanafOUG nr. 18/2018guvern

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a postat in dezbatere publica Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului"Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune. Acesta ce prevede ca inregistrarea contractelor de chirie, in cazul persoanelor fizice, sa fie posibila iar  pentru proprietarii care doresc acest lucru. Acest document apare dupa ce Guvernul eliminase aceasta obligatie in luna martie a acestui an, dar se pare ca Fiscul a schimbat din nou regulile jocului. Mai multe informatii AICI.
 

Initial, OUG nr. 18/2018 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative a eliminat obligativitatea inregistrarii contractelor de chirie (locatiune) la ANAF, ne aminteste e-juridic.manager.ro.

Dar acum Fiscul urmareste sa actualizeze Procedura de inregistrare a contractelor la organul fiscal central competent, dupa cum se arata in Referatul de aprobare a proiectului de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiuni, precum si a modelului si continutului formularului "Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune",


In ce consta procedura de inregistrare a contractelor de locatiune?
 

1. Contractele de locatiune incheiate prin inscris sub semnatura privata pot fi inregistrate la organele fiscale centrale, din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

2. Organul fiscal central competent este:

 a) organul fiscal central in a carui evidenta locatorul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii;
 b) organul fiscal central in a carui raza teritoriala locatorul, persoana fizica rezidenta, are domiciliul fiscal, potrivit legii;


c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunul care face obiectul contractului de locatiune - in cazul persoanelor fizice nerezidente.

3.(1) Pentru inregistrarea contractului de locatiune, locatorul depune "Cererea de inregistrare a contractelor de locatiune", prevazuta in Anexa nr.2 la ordin, denumita, in continuare, cerere, insotita de o copie a contractului de locatiune. Conformitatea cu originalul a copiei se efectueaza de catre locator prin inscrierea mentiunii ”conform cu originalul” si prin semnatura acestuia.
(2) Cererea se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de catre locator.

(3) Cererea, insotita de copia contractulului de locatiune se depune direct la registratura organului fiscal central competent sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

4. Modificarea sau incetarea contractului de locatiune pot fi inregistrate, de locator, la organul fiscal central competent, prin depunerea cererii, avand bifata in formular casuta "Modificare” sau „Incetare”, dupa caz, insotita de documentele justificative.

5.(1) Data inregistrarii contractului de locatiune, a modificarilor ulterioare sau a incetarii acestuia, este data inregistrarii cererii la organul fiscal central competent, sau data inregistrarii acesteia pe portal, astfel cum rezulta din mesajul electronic de confirmare, dupa caz.
(2) Dovada inregistrarii la organul fiscal central competent a contractului de locatiune, a modificarilor ulterioare sau a incetarii acestuia este:

 a) copia cererii avand inscrise numarul si data inregistrarii la organul fiscal - pentru cererile depuse direct la registratura organului fiscal central competent;
 b) copia cererii, insotita de mesajul electronic de confirmare - pentru cererile depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

6. Cererea si documentele depuse de locator in format hartie se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului, iar formatul electronic in arhiva de documente electronice.

7. Organul fiscal central competent organizeaza evidenta contractelor de locatiune, in Registrul contractelor de locatiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.

8. Inregistrarea in Registrul contractelor de locatiune, se efectueaza in maximum 5 zile de la data depunerii cererii.

 9. Registrul contractelor de locatiune se gestioneaza la nivelul organelor fiscale centrale competente, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

 

Consultati urmatoarele documente atasate mai jos:
 

Ordinul >>>

Modelul de cerere de inregistrare >>>>

Anexa cu procedura >>>>

Referatul de aprobare >>>>

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Vreti sa treceti pe ZERO factura de energie electrica?


Descoperiti lucrarea "Prosumatori. Energie electrica. Accize. Obligatii fiscale"!

Afla totul de la A la Z despre activitatea de prosumator si legislatia in vigoare, de la:

❱❱ definitia prosumatorului si a activitatii desfasurate de acesta, pana la
❱❱ inregistrarile fiscal-contabile cerute de lege
❱❱ declaratiile fiscale
❱❱ facilitatile permise

Profitati de FACILITATILE LEGISLATIVE oferite PROSUMATORILOR

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
chirieanafOUG nr. 18/2018guvern


Data aparitiei: 26 Octombrie 2018

Votati articolul "ANAF schimba din nou regulile! Vom avea alta procedura pentru contractele de chirie":
Rating:

Nota: 3.89 din 5 din 14 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X