email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF schimba din nou regulile! Vom avea alta procedura pentru contractele de chirie

ANAF schimba din nou regulile! Vom avea alta procedura pentru contractele de chirie
chirieanafOUG nr. 18/2018guvern

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a postat in dezbatere publica Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului"Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune. Acesta ce prevede ca inregistrarea contractelor de chirie, in cazul persoanelor fizice, sa fie posibila iar  pentru proprietarii care doresc acest lucru. Acest document apare dupa ce Guvernul eliminase aceasta obligatie in luna martie a acestui an, dar se pare ca Fiscul a schimbat din nou regulile jocului. Mai multe informatii AICI.
 

Initial, OUG nr. 18/2018 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative a eliminat obligativitatea inregistrarii contractelor de chirie (locatiune) la ANAF, ne aminteste e-juridic.manager.ro.

Dar acum Fiscul urmareste sa actualizeze Procedura de inregistrare a contractelor la organul fiscal central competent, dupa cum se arata in Referatul de aprobare a proiectului de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiuni, precum si a modelului si continutului formularului "Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune",


In ce consta procedura de inregistrare a contractelor de locatiune?
 

1. Contractele de locatiune incheiate prin inscris sub semnatura privata pot fi inregistrate la organele fiscale centrale, din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

2. Organul fiscal central competent este:

 a) organul fiscal central in a carui evidenta locatorul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii;
 b) organul fiscal central in a carui raza teritoriala locatorul, persoana fizica rezidenta, are domiciliul fiscal, potrivit legii;


c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunul care face obiectul contractului de locatiune - in cazul persoanelor fizice nerezidente.

3.(1) Pentru inregistrarea contractului de locatiune, locatorul depune "Cererea de inregistrare a contractelor de locatiune", prevazuta in Anexa nr.2 la ordin, denumita, in continuare, cerere, insotita de o copie a contractului de locatiune. Conformitatea cu originalul a copiei se efectueaza de catre locator prin inscrierea mentiunii ”conform cu originalul” si prin semnatura acestuia.
(2) Cererea se completeaza in doua exemplare, din care originalul se depune la organul fiscal competent, iar copia se pastreaza de catre locator.

(3) Cererea, insotita de copia contractulului de locatiune se depune direct la registratura organului fiscal central competent sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

4. Modificarea sau incetarea contractului de locatiune pot fi inregistrate, de locator, la organul fiscal central competent, prin depunerea cererii, avand bifata in formular casuta "Modificare” sau „Incetare”, dupa caz, insotita de documentele justificative.

5.(1) Data inregistrarii contractului de locatiune, a modificarilor ulterioare sau a incetarii acestuia, este data inregistrarii cererii la organul fiscal central competent, sau data inregistrarii acesteia pe portal, astfel cum rezulta din mesajul electronic de confirmare, dupa caz.
(2) Dovada inregistrarii la organul fiscal central competent a contractului de locatiune, a modificarilor ulterioare sau a incetarii acestuia este:

 a) copia cererii avand inscrise numarul si data inregistrarii la organul fiscal - pentru cererile depuse direct la registratura organului fiscal central competent;
 b) copia cererii, insotita de mesajul electronic de confirmare - pentru cererile depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

6. Cererea si documentele depuse de locator in format hartie se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului, iar formatul electronic in arhiva de documente electronice.

7. Organul fiscal central competent organizeaza evidenta contractelor de locatiune, in Registrul contractelor de locatiune, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.

8. Inregistrarea in Registrul contractelor de locatiune, se efectueaza in maximum 5 zile de la data depunerii cererii.

 9. Registrul contractelor de locatiune se gestioneaza la nivelul organelor fiscale centrale competente, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de catre Centrul National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor Publice.

 

Consultati urmatoarele documente atasate mai jos:
 

Ordinul >>>

Modelul de cerere de inregistrare >>>>

Anexa cu procedura >>>>

Referatul de aprobare >>>>

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
chirieanafOUG nr. 18/2018guvern


Data aparitiei: 26 Octombrie 2018

Votati articolul "ANAF schimba din nou regulile! Vom avea alta procedura pentru contractele de chirie":
Rating:

Nota: 3.89 din 5 din 14 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X