email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Spatiu Privat Virtual. 6 dileme ale contribuabililor rezolvate de ANAF

Spatiu Privat Virtual. 6 dileme ale contribuabililor rezolvate de ANAF
anafspvdeclaratia unicaplafon

ANAF a sustinut recent o sesiune de asistenta online cu tema "Inregistrarea persoanelor fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual". Modificarile legislative care au avut loc in acest an ridica in continuare numeroase semne de intrebare, asa ca contribuabilii si-au expus nemultumirile pe pagina de Facebook a  institutiei.
 

Va prezentam in randurile urmatoare cateva dintre dilemele pe care le au contribuabilii legate de SPV (Spatiul Privat Virtual) si raspunsurile oferite de specialistii ANAF.


Sesiune online ANAF: Spatiu Privat Virtual


1. Intrebare: Se poate accesul in SPV cu procura simpla, semnata de administrator, fara a fi nevoit sa mearga la notar? Unele sectoare din Bucuresti accepta acest lucru, altele nu. 

Raspuns ANAF

 Inregistrarea in SPV se poate face in baza actului de imputernicire in forma autentica (la notariat) sau sub semnatura privata.
In aceste cazuri, daca actul de imputernicire este in forma autentica, atunci imputernicitul se poate prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, imputernicitul se va prezentata la unitatea fiscala, care administreaza contribuabilul pentru care se solicita inregistrarea in SPV.

Utilizarea SPV prin imputernicit sau prin reprezentantul desemnat este posibila daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:


a) imputernicirea sau mandatul de reprezentare este generala/general pentru toate operatiunile din SPV;
b) imputernicirea sau mandatul de reprezentare contine acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul actiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
c) sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV.


2. Intrebare: Daca un administrator incaseaza in lunile noiembrie si decembrie dividende nete, trebuie in termen de 30 zile sa dea declaratia unica la ANAF? Cum se poate inregistra online la SPV si sa poata da si declaratia online? Persoana fizica este din Pucioasa si sta in Bucuresti.

Raspuns ANAF

Pentru a depune Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, persoana fizica se poate inregistra in SPV pe baza credentialelor (nume utilizator si parola). Aprobarea inrolarii in acest serviciu se poate face automat (in situatia in care detine deja un act administrativ fiscal emis de organul fiscal incepand cu anul 2013) sau la sediul oricarui organ fiscal in situatia in care persoana in cauza nu detine un act administrativ fiscal. Mentionam ca, in cazul in care trebuie sa se adreseze organului fiscal pentru aprobare, persoana in cauza trebuie sa se prezinte la organul fiscal in termen de 10 zile de la data la care a completat formularul web de pe site-ul ANAF.

Pasii necesari a fi parcursi sunt prezentati pe site-ul nostru www.anaf.ro, la urmatorul link: https://www.anaf.ro/.../serv.../Inregistrare_persoane_fizice


3. Intrebare: In baza caror documente se poate inscrie o societate in spatiul privat virtual? De exemplu o societate are deja depusa declaratia 150 pentru depunere declaratii online insa nu are acces la SPV. Ce documente se prezinta la Ghiseu pentru inrolare in SPV?


Raspuns ANAF

Inregistrarea ca utilizator SPV a unei persoane juridice se poate face printr-o persoana fizica ce detine un certificat digital calificat si care are calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit al respectivei persoane juridice. Cererea de inregistrare ca utilizator SPV pentru persoanele care au calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit se face prin intermediul aplicatiilor informatice dedicate, pe site-ul web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

(https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp).

Documentele care trebuie atasate la cererea de inregistrare sunt:

-actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului;
-documentele din care sa rezulte calitatea de reprezentant/legal/reprezentant/desemnat/imputernicit a respectivei persoane;
- documentul de confirmare pentru certificatul digital calificat detinut.


4. Intrebare: Credentiale pentru spatiul virtual ( persoane fizice ), nu se pot solicita / transmite prin email? Am facut solicitare scrisa la sediul AFP Sector 3, prin iulie si nu am primit nimic. Vreau sa stiu si dupa cat timp se incarca pe www.ghiseul.ro obligatiile de plata, care apar in spatiul virtual? 

Raspuns ANAF

La completarea formularului web (cererea de inregistrare in SPV) credentialele (nume utilizator si parola) sunt elemente obligatorii de completat si sunt stabilite de dvs. Mentionam ca ele reprezinta datele dvs. obligatorii de identificare in SPV, alaturi de intrebarea de siguranta si de raspunsul la intrebarea de siguranta.

Aprobarea inregistrarii in SPV se poate face automat ( in situatia in care detineti un act administrativ fiscal emis de organul fiscal incepand cu anul 2013) sau la sediul oricarui organ fiscal in situatia in care nu detineti un act administrativ fiscal, in termen de 10 zile de la data la care ati completat formularul web de pe site-ul ANAF. Pasii necesari de parcurs sunt prezentati pe site-ul www.anaf.ro, la urmatorul link https://www.anaf.ro/.../serv.../Inregistrare_persoane_fizice.


5. Intrebare:  Am SPV si am transmis declaratia unica ( in iulie). Dar acum nu apare nicio instiintare cu contributia de 5. sanatate datorata sa o pot plati. Am declarat dividende peste plafon estimate 2018.

Raspuns ANAF

Dumneavoastra veti efectua plata in baza declaratiei depuse. Organul fiscal nu va emite decizie de impunere pentru anul 2018.
 

6. Intrebare: Va rog frumos sa specificati unde/daca mai pot fi vizualizate diferitele declaratii depuse online si mesaje primite in SPV avand in vedere ca dupa 60 de zile acestea nu mai apar in SPV.

De asemenea va rog frumos sa precizati cum/cand se aplica reducerea de 5% pentru depunerea online a declaratiilor de catre o persoana fizica inregistrata in SPV - de ex. in Declaratia unica depusa online apare suma de plata, precum si suma redusa cu 5% in cazul in care plata se face pana la 15.12.2018, insa nu apare reducerea de 5% pentru depunerea Declaratiei online (daca plata se face pana la data de 15.12.2018 cum se va aplica si reducerea pentru depunerea online de 5%, astfel incat sa nu se aplice ulterior penalitati etc).

Raspuns ANAF

Un istoric al actiunilor din Spatiul Privat Virtual poate fi obtinut accesand meniul „Solicitari - Informatii”, selectand la tipul documentului „Istoric Spatiu Virtual”.


Sursa: Facebook.com


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafspvdeclaratia unicaplafon


Data aparitiei: 08 Noiembrie 2018

Votati articolul "Spatiu Privat Virtual. 6 dileme ale contribuabililor rezolvate de ANAF":
Rating:

Nota: 3.87 din 5 din 15 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X