Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Modificarea H.G. nr. 520/2013. Ce s-a stabilit in urma intalnirii ANAF

Modificarea H.G. nr. 520/2013. Ce s-a stabilit in urma intalnirii ANAF
anafcodul de procedura fiscalacontribuabilii mijlocii

In data de 24 octombrie 2018 a avut loc dezbaterea publica referitoare la proiectul hotararii Guvernului de modificare a Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), cu modificarile si completarile ulterioare.


Reprezentantii ANAF au deschis dezbaterea cu o prezentare a proiectului de H.G. si fundamentarea acestuia, in care principalele modificari se refera la transferul activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile judetene ale finantelor publice, adoptarea unor masuri referitoare la valorificarea bunurilor, organizarea unui serviciu intern de prevenire si protectie, organizarea unui birou pentru protectia datelor cu caracter personal, ambele in subordinea presedintelui ANAF, informeaza institutia printr-o minuta.

 Principala nemultumire a reprezentantilor sindicatelor se refera la lipsa acuta de personal in teritoriu, concomitent fiind sesizata si eventuala problema cu privire la preluarea in administrare si a institutiilor publice de catre structurile care gestioneaza contribuabilii mijlocii la nivel judetean. Propunerile/recomandarile/subiectele supuse spre dezbatere de catre membrii de sindicat au fost urmatoarele:

- prezentarea clara a modalitatii de preluare a personalului pentru popularea structurilor care vor gestiona contribuabili mijlocii, in situatia in care, din motive familiale, (tinand cont si de experienta anilor trecuti si a reorganizarilor anterioare) personalul actualelor administratii regionale pentru contribuabili mijlocii nu va migra intre judete (cei mai multi dintre ei au, in prezent, domiciliul in localitatea la nivelul careia s-a constituit administratia regionala pentru contribuabili mijlocii);

- s-a solicitat atentie sporita la intocmirea statelor de functii;

- la incadrarea personalului sa fie avuta in vedere si economisirea resurselor;

- intinerirea personalului, transformarea posturilor vacante pentru debutanti;

- amanarea prevederilor acestei H.G.;

- infiintarea serviciilor antifrauda fiscala la nivel de judet;

- constituirea unei structuri organizatorice unitare vamale in cadrul aparatului propriu al ANAF, care sa cuprinda Directia Generala a Vamilor, directiile regionale vamale si birourile de interior si frontiera;

- avand in vedere toate aspectele discutate, indeosebi lipsa acuta de personal, s-a propus mentinerea formei actuale de gestionare a contribuabililor mijlocii, respectiv la nivel de regiune.


 Reprezentantii ANAF au afirmat ca vor incerca sa gaseasca solutii la fiecare problema identificata, urmand a fi analizate toate propunerile sindicatelor, si au precizat ca:

- structura organizatorica a administratiilor judetene ale finantelor publice care vor prelua in gestiune administrarea contribuabililor mijlocii va fi stabilita, la nivelul agentiei, dupa aprobarea hotararii de Guvern, aflata in dezbatere,

- statele de functii sunt intocmite intotdeauna cu respectarea prevederilor legale, elaborate la nivelul unitatilor teritoriale, avizate de ANFP si aprobate de presedintele ANAF, in conditiile legii,

- personalul actualelor administratii regionale pentru contribuabili mijlocii va fi preluat prin protocol predare-preluare, in conditiile legii. S-a facut referire la prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la aplicarea art. 100, in conditiile in care activitatea care trece de la nivel regional la nivel judetean este aceeasi, dar si la posibilitatea utilizarii transferului astfel incat sa se asigure si necesarul de personal pentru structurile judetene de contribuabili mijlocii, dar si sa se ia in considerare faptul ca numarul de posturi pe nivel total nu se modifica. Concret, la acest moment, o modalitate de preluare a fiecarei persoane pe structurile judetene nu se poate prezenta fara o cunoastere a modificarilor de structura care vor interveni dupa aprobarea HG.

- aceasta hotarare trebuie sa puna in aplicare o prevedere legala din Codul de Procedura Fiscala, dar si dispozitii urgente ale unor acte normative cu caracter imperativ, fiind elaborata in acest sens, orice alte propuneri de modificare a structurii organizatorice a aparatului teritorial si central al agentiei urmand a face obiectul unui alt act normativ de acest nivel,

- toate recomandarile/propunerile reprezentantilor sindicatelor vor fi prezentate conducerii ANAF .

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafcodul de procedura fiscalacontribuabilii mijlocii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 09 Noiembrie 2018


Votati articolul "Modificarea H.G. nr. 520/2013. Ce s-a stabilit in urma intalnirii ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Coeficienti minin de ierarhizare

Intrebare: Buna ziua ,
As dorii sa va intreb daca mai este valabil ca la salariul minim pe economie sa se aplice coeficientii de ierarhizare adica : 1, : 1,2: 1,25: 1,3 : 1,5: si 2 precum si 5 % minin spor vechime pentru 3 ani vechime ?
Va intreb cele de sus deoarece doresc sa angajez un contabil sef 2 ore /zi salariu brut 215 ron / luna , se poate ?
Multumesc pt ajutor .

Raspuns: Nu ati raspuns la intrebare. Daca este nepublicat atunci acesti indici mai sunt valabili?... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Noiembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: agentie de turism

    • Vom afla in continuare care este monografia contabila pentru o agentie de turism platitoare de TVA care desfasoara operatiuni atat in Romania cat si international in UE si NON-UE. Citeste analiza completa a specialistului!   Monografie contabila pentru agentie de turism: raspunsul specialistului Regimul TVA Potrivit prevederilor art. 311 din Codul Fiscal, prin agentie de turism se intelege orice persoana ...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019. Iata principalele aspecte!

    • Va prezentam in continuare informatii importante despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018.   Ce trebuie sa stiti in 2019 despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale Persoanele prevazute la articolul 1 alineatele (1) - (4) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferen...» citeste mai departe aici

  • Impozite 2019: lista celor mai importante taxe modificate pentru firme, PFA, persoane fizice

    • Guvernul a introdus mai multe taxe si impozite de la 1 ianuarie 2019. Pe scurt, este vorba despre impozitele suplimentare stabilite pentru domeniul gazelor, al energiei electrice si al altor resurse naturale si despre taxele care vizeaza firmele din domeniul energiei electrice si termice, pentru organizarea jocurilor de noroc si taxa pe lacomie.   Aceste prevederi sunt incluse in ...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Alocatiile pentru copii vor fi majorate de la 1 aprilie

    • UPDATE in 19 martie 2019. Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a intrat in vigoare, asa ca alocatiile vor fi majorate de la 1 aprilie.   Potrivit OUG nr. 9/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, copiii si adolescentii vor prim...» citeste mai departe aici

  • Proiectul a trecut de Senat! Soferii de Uber si Taxify ar putea fi obligati sa utilizeze case de marcat si sa dea bon fiscal

    • UPDATE in 19 martie 2019. Proiectul care prevede reguli noi pentru soferii ce lucreaza pentru aplicatiile de ridesharing, asa cum sunt Uber si Taxify, a fost aprobat de Senat. Pe scurt, propunerea legislativa prevede ca soferii vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat si sa dea clientilor bonuri fiscale. In plus, acestia trebuie sa aiba un cazier curat si sa nu fi avut permisul suspendat pentru conducere su...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X