In data de 24 octombrie 2018 a avut loc dezbaterea publica referitoare la proiectul hotararii Guvernului de modificare a Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), cu modificarile si completarile ulterioare.
Reprezentantii ANAF au deschis dezbaterea cu o prezentare a proiectului de H.G. si fundamentarea acestuia, in care principalele modificari se refera la transferul activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile judetene ale finantelor publice, adoptarea unor masuri referitoare la valorificarea bunurilor, organizarea unui serviciu intern de prevenire si protectie, organizarea unui birou pentru protectia datelor cu caracter personal, ambele in subordinea presedintelui ANAF, informeaza institutia printr-o minuta.
Principala nemultumire a reprezentantilor sindicatelor se refera la lipsa acuta de personal in teritoriu, concomitent fiind sesizata si eventuala problema cu privire la preluarea in administrare si a institutiilor publice de catre structurile care gestioneaza contribuabilii mijlocii la nivel judetean. Propunerile/recomandarile/subiectele supuse spre dezbatere de catre membrii de sindicat au fost urmatoarele:
- prezentarea clara a modalitatii de preluare a personalului pentru popularea structurilor care vor gestiona contribuabili mijlocii, in situatia in care, din motive familiale, (tinand cont si de experienta anilor trecuti si a reorganizarilor anterioare) personalul actualelor administratii regionale pentru contribuabili mijlocii nu va migra intre judete (cei mai multi dintre ei au, in prezent, domiciliul in localitatea la nivelul careia s-a constituit administratia regionala pentru contribuabili mijlocii);
- s-a solicitat atentie sporita la intocmirea statelor de functii;
- la incadrarea personalului sa fie avuta in vedere si economisirea resurselor;
- intinerirea personalului, transformarea posturilor vacante pentru debutanti;
- amanarea prevederilor acestei H.G.;
- infiintarea serviciilor antifrauda fiscala la nivel de judet;
- constituirea unei structuri organizatorice unitare vamale in cadrul aparatului propriu al ANAF, care sa cuprinda Directia Generala a Vamilor, directiile regionale vamale si birourile de interior si frontiera;
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
- avand in vedere toate aspectele discutate, indeosebi lipsa acuta de personal, s-a propus mentinerea formei actuale de gestionare a contribuabililor mijlocii, respectiv la nivel de regiune.
Reprezentantii ANAF au afirmat ca vor incerca sa gaseasca solutii la fiecare problema identificata, urmand a fi analizate toate propunerile sindicatelor, si au precizat ca:
- structura organizatorica a administratiilor judetene ale finantelor publice care vor prelua in gestiune administrarea contribuabililor mijlocii va fi stabilita, la nivelul agentiei, dupa aprobarea hotararii de Guvern, aflata in dezbatere,
- statele de functii sunt intocmite intotdeauna cu respectarea prevederilor legale, elaborate la nivelul unitatilor teritoriale, avizate de ANFP si aprobate de presedintele ANAF, in conditiile legii,
- personalul actualelor administratii regionale pentru contribuabili mijlocii va fi preluat prin protocol predare-preluare, in conditiile legii. S-a facut referire la prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la aplicarea art. 100, in conditiile in care activitatea care trece de la nivel regional la nivel judetean este aceeasi, dar si la posibilitatea utilizarii transferului astfel incat sa se asigure si necesarul de personal pentru structurile judetene de contribuabili mijlocii, dar si sa se ia in considerare faptul ca numarul de posturi pe nivel total nu se modifica. Concret, la acest moment, o modalitate de preluare a fiecarei persoane pe structurile judetene nu se poate prezenta fara o cunoastere a modificarilor de structura care vor interveni dupa aprobarea HG.
- aceasta hotarare trebuie sa puna in aplicare o prevedere legala din Codul de Procedura Fiscala, dar si dispozitii urgente ale unor acte normative cu caracter imperativ, fiind elaborata in acest sens, orice alte propuneri de modificare a structurii organizatorice a aparatului teritorial si central al agentiei urmand a face obiectul unui alt act normativ de acest nivel,
- toate recomandarile/propunerile reprezentantilor sindicatelor vor fi prezentate conducerii ANAF .