email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea a intrat in vigoare! Soferii de Uber si Bolt vor primi amenda de pana la 5.000 de lei

Legea a intrat in vigoare! Soferii de Uber si Bolt vor primi amenda de pana la 5.000 de lei
casa de marcatbon fiscalsanctiuni

UPDATE in 26 iunie 2019. O veste buna pentru soferii care lucreaza la companii de ridesharing (precum Uber, Bolt sau Clever) este ca a fost adoptat si OUG-ul care le reglementeaza activitatea. De acum ambele domenii de transport pot sa concureze in termeni egali in fata clientilor.

Este important de mentionat ca noul act normativ vine cu schimbari importante in ceea ce priveste activitatea companiilor de ridesharing. Spre exemplu, soferii vor putea sa lucreze pentru acest tip de aplicatii numai daca sunt persoane fizice autorizate sau daca au intreprinderi individuale/familiare ori firme si sa aiba casa de marcat portabila. Aceasta este doar una dintre conditiile pe care le impune noua OUG pentru Uber si Bolt.

 

********

UPDATE in 16 mai 2019. In luna aprilie 2019 au fost publicate in Monitorul Oficial noile reguli privind taximetria ilegala. OUG-ul nr.21/2019 nu interzice activitatea companiilor de ridesharing, asa cum s-a vehiculat prin presa in ultima perioada, dar soferii prinsi pot fi amendati mai usor.

Pana la ultima modificare, aceasta lege a fost mai greu de aplicat fiindca trebuia demonstrat caracterul repetitiv al faptei. Insa, prin OUG nr. 21/2019 pentru instituirea unor masuri in domeniul transportului rutier sanctionarea celor care fac taximetrie ilegal se va face de la primul control. Politistul poate sa dea pe loc amenzi intre 1.000 si 5.000 de lei.

In aceste conditii, ne putem astepta ca multi dintre cei care practicau aceasta activitate sa renunte. Prin urmare, romanilor le va fi mai greu de acum incolo sa gaseasca masini in aplicatiile Uber, Bolt si Clever. Timpul de asteptare va fi mult mai mare ori nu se va mai gasi deloc o masina prin aplicatie, in special la orele de varf. In plus, preturile au crescut deja semnificativ. Puteti verifica pe manager.ro cat costa o cursa cu aplicatiile Uber, Clever si Bolt, dupa aparitia Ordonantei taximetristilor.

Totusi, autoritatile au promis ca vor reveni asupra acestei situatii complicate si ca vor face un cadru legal si pentru companiile de ridesharing, insa nu se cunoaste perioada exacta.


 

 

**********

UPDATE in 17 aprilie 2019. OUG care va aduce anumite limitari companiilor de ridesharing a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 289 din 16 martie. Eliminarea din lege a conditiei caracterului repetat al faptei se va aplica din 15 iunie si va permite sanctionarea mai usor a soferilor controlati. Prin urmare, nu va mai fi necesar sa se dovedeasca ca fapta se comite in mod repetat, ci politistii vor putea sa aplice pe loc amenzi intre 1000 si 5000 de lei.

Desi multe persoane credeau ca acest proiect va interzice activitatile de tip ridesharing, nu este mentionat nicaieri faptul ca Uber si Bolt va deveni istorie in Romania. De altfel, exista doua proiecte de legi privind reglementarea ridesharingului, asa cum promisese vicepremierul Daniel Suciu, ceeea ce inseamna ca multe dintre prevederile ultimei OUG s-ar putea sa nici nu se aplice pana la urma.

 

**********

 

UPDATE in 1 aprilie 2019. Guvernul a adoptat ordonanta care afecteaza activitatea companiilor de ridesharing, asa cum sunt Uber si Taxify (noul Bolt). S-a hotarat eliminarea sintagmei "in mod repetat" din Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, astfel incat "sanctiunea sa fie aplicabila atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice pentru efectuarea de transport public in mod ilegal". Insa, printr-un act normativ care va fi adoptat in urmatoarele saptamani, se va reglementa si activitatea de ridesharing, a declarat vineri vicepremierul Daniel Suciu, potrivit ziare.com.


Se anunta vesti proaste pentru cei care transporta in regim de taxi fara a avea autorizatie. Acestia vor fi sanctionati chiar de la prima abatare cu amenzi de pana la 5.000 de lei. Prin eliminarea expresiei “in mod repetat”, autoritatile nu vor mai fi nevoite sa demonstreze caracterul repetitiv al transportului de persoane, ci vor putea sa acorde sanctiuni de la primul control.


Inainte de adoptarea Ordonantei pe care taximetristii si-au dorit-o mult, reprezentantii companiilor de ridesharing Uber si Taxify (Bolt) cerusera Guvernului amanarea acesteia. Ei au sustinut faptul ca acest act va duce la limitarea sau disparitia serviciilor alternative de transport urban, in conditiile in care industria serviciilor alternative de transport a contribuit cu zeci de milioane de euro la economia locala.

 

****************

UPDATE in 19 martie 2019. Proiectul care prevede reguli noi pentru soferii ce lucreaza pentru aplicatiile de ridesharing, asa cum sunt Uber si Taxify, a fost aprobat de Senat.

Pe scurt, propunerea legislativa prevede ca soferii vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat si sa dea clientilor bonuri fiscale. In plus, acestia trebuie sa aiba un cazier curat si sa nu fi avut permisul suspendat pentru conducere sub influenta bauturilor alcoolice sau conducere sub influenta drogurilor. De asemenea, soferii sunt obligati sa obtina un certificat de astestare profesionala pentru transport de persoane in regim de inchiriere.

Proiectul inca nu se aplica. Pentru a intra in vigoare, acesta trebuie sa treaca de Camera decizionala, promulgat prin decret prezidential si publicat in Monitorul Oficial.

 

*********

Articolul vechi

Soferii care lucreaza pentru Uber si Taxify, aplicatiile de ridesharing care au starnit numeroase controverse in ultima perioada, ar putea fi obligati, prin lege, sa detina case de marcat si sa dea bonuri fiscale clientilor, se arata intr-un proiect de act normativ inregistrat recent in Senat.

Initiativa legislativa referitoare la activitatile de transport alternativ cu un vehicul cu sofer „VTS”, a fost propusa miercuri pentru adoptare la Senat si urmeaza sa fie votata in plen.


In prezenta propunere legislativa, se instituie obligativitatea licentierii operatorului care detine aceste paltforme de rezervare, a masinilor care efectueaza acest serviciu si a soferilor care presteaza, pentru a uniformiza acest tip de cerinte cu cele din industria taxiurilor, se mentioneaza in expunerea de motive.
 

DE RETINUT!

Veniturile soferilor obtinute in urma efectuarii de servici de transport alternativ sunt impozitate tn conformitate cu dispozitule Legit nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Operatorul trebuie sa se asigure ca platforma digitala emite pasagerului un document electronic care sa arate tipul si valoarea tranzactiei efectuate.

Documentul este asimilat unei chitante fiscale in conformitate cu art. 319 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ecusonul de transport alternativ prevazut la alin. (1) se emite de catre operator pentru fiecare autovehicul pe care l-a autorizat in prealabil, dupa plata de catre sofer a unei taxe cu o valoare de 15% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotarare a Guvernului, catre trezoreria consiliului local al localitati1 in care isi are domiciliul. Taxa se plateste de catre sofer la fiecare 12 luni pentru fiecare autovehicul pentru care obtine ecusonul de transport alternativ si pentru fiecare platforma pe care acesta isi desfasoara activitatea.

In cazul in care se incaseaza direct de la pasager, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ (proprietarul masinii - n. red.) are obligatia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal (...), de a emite si inmana bon fiscal pasagerului, precum si de a emite factura la solicitarea acestuia”, este specificat in noul proiect.


Potrivit proiectului, soferii de UBER si Taxify  ar putea fi obligati sa detin un certificat de atestare profesionala pentru transportul de persoane in regim de inchiriere, document ce va putea fi obtinut de la Autoritatea Rutiera Romana. Mai mult de atat, acestia vor trebui sa fie in varsta de cel putin 21 de ani si sa aiba un permis auto de categoria B de cel putin doi ani.

Legat de actele pe care trebuie sa le aiba soferii la ei, in plus fata de ce prevede Codul rutier, mai trebuie sa detina si o copie a autorizatiei pentru transport alternativ, o polita de raspundere civila legala, o polita de asigurare pentru bunuri si persoane si o copie tiparita a contractului incheiat cu firma ce detine aplicatia de ridesharing.
 
Operatorii autorizati sa desfasoare activitati pe teritoriul Romaniei vor plati catre Ministerul Transporturilor, la fiecare 12 luni, o taxa de 50.000 lei, in caz de neplata in termen de 30 de zile autorizatia fiind suspendata, iar daca plata nu se efectueaza timp de 3 luni autorizatia va fi anulata.
 

Referitor la sanctiuni, operatorul de transport alternativ trebuie sa fie la curent cu urmatoarele informatii.

Art. 30. Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 LEI la 50.000 LEI, urmatoarele fapte ale operatorului de transport alternativ:

a) acceptarea pe platforma digitala a unor soferi care nu indeplinesc conditiile cerute de prezenta lege pentru a presta servicil de transport alternativ;

b) — neverificarea anuala a indeplinirii de catre soferi si/sau autovehicule a conditiilor necesare prestari1 de servicii de transport alternativ ori neactualizarea la timp a documentatiei pastrate de operator cu privire la soferii sai si autovehiculele acestora;

c) nerespectarea confidentialitatii datelor cu caracter personal ale utilizatorilor
platformei digitale;

d) schimbarea termenilor si conditiilor de utilizare a plaformei digitale fara notificarea prealabila a utilizatorilor;

e)  prelucrarea datelor cu caracter personal pentru alte scopuri decat cele pentru care a fost obtinut acordul expres.

Art. 31

a) Facilitarea, coordonarea, intermedierea sau prestarea de servicii de transport alternativ de catre o persoana fizica sau juridica in lipsa unei autorizati valabile constituie contraventie, daca potrivit legii penale fapta nu constitute infractiune, si se sanctioneaza cu amenda de 5% din cifra de afaceri anuale realizata pe teritoriul Romaniei precum si cu si interzicerea desfasurarii de activitati economice de orice fel prin intermediul unor programe software de sine statatoare ce pot fi descarcate / instalate pe dispozitive mobile pentru o perioada de 2 ani de la data aplicarii sanctiunii.

b) Desfasurarea activitatilor de transport alternativ fara autorizatie constituie activitate ilicita si se sanctionaza potrivit reglementarilor legale in vigoare.

Art. 32. Constituie contraventie, daca potrivit legii penale fapta nu constituie infractiune, si se sanctioneaza cu amenda de 10.000 LEI, urmatoarele fapte ale soferului:

a) solicitarea de sume de bani suplimentare costului cursei afisat pe platforma digitala;

b) neinformarea la timp a operatorului cu privire la modificarea oricaror informatii cu privire la persoana sa ori a autovehiculului utilizat, depuse la operator in scopul admiterii sale pe platforma digitale;

c) efectuarea unei curse cu un alt autovehicul decat cel autorizat pe platforma digitala;

d) ipsa de la bordul autovehiculului a oricarui document cerut de lege precum si lipsa de pe parbrizul ori luneta autovehiculului a ecusoanelor VTS ce identifica transportul alternativ;

a) efectuarea unei curse fara detinerea unui certificat de atestare profesionala emis de Autoritatea Romana Rutiera.

Art. 33. Sanctionarea contraventionala repetata, de cel putin 3 ori in decursul a 6 luni, a unui sofer de catre autoritatile competente pentru nerespectarea obligatiilor ce-1 revin conformprezentei legi obliga operatorul sa elimine de indata soferul respectiv de pe platforma digitala.

Art. 34. Soferii surprinsi in trafic conducand sub influenta bauturilor alcoolice ori care au fost sanctionati pentru depasirea vitezei de deplasare regulamentare cu mai mult de 20 de km/h vor fi eliminati de indata de pe platforma digitala de catre operator si nu vor mai putea presta servicii de transport alternativ pe teritoriul Romaniei pentru o perioada de 3 luni de la data savarsirii faptei.


Consultati documentele atasate mai jos:

Forma initiatorului

Expunerea de motive


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2023

Cum va asigurati ca declaratia 406 nu contine erori?


Solutia o constituie lucrarea Declaratia 406 SAF-T. Cazuri practice care va prezinta 50 de situatii dificile intalnite frecvent de contribuabili in momentul raportarii SAF-T, insotite de raspunsuri clare, complete, excelent argumentate de specialisti.

Lucrarea are un caracter 100% practic si elimina din start o multime de neclaritati, oferindu-va siguranta si o mare economie de timp

Nu uitati! Practica este intotdeauna cel mai bun profesor.

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatbon fiscalsanctiuni


Data aparitiei: 26 Iunie 2019

Votati articolul "Legea a intrat in vigoare! Soferii de Uber si Bolt vor primi amenda de pana la 5.000 de lei":
Rating:

Nota: 4.43 din 5 din 14 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X