Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Altele

Pachet legislativ pentru cresterea natalitatii. Poti fi scutit de plata impozitului pe profit daca investesti in crese si gradinite

Ultima actualizare: 21 Octombrie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pachet legislativ pentru cresterea natalitatii. Poti fi scutit de plata impozitului pe profit daca investesti in crese si gradinite
pensiiimpozit pe profitvouchere

UPDATE in 21 octombrie 2019. Toate proiectele din pachetul legislativ pentru cresterea natalitatii au fost adoptate tacit de Senat saptamana trecuta.

Va reamintim ca, la inceputul lunii mai, deputatul PNL Ovidiu Raetchi a lansat un pachet de sase propuneri legislative cu rolul de a creste natalitatea in Romania, una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta tara noastra in prezent. Daca procesul de scadere continua, rezultatul va fi periclitarea pietei fortei de munca si a sistemelor de sanatate si de pensii.


Unul dintre proiectele de lege care fac parte din acest pachet legislativ propune ca firmele cu minim 30 de angajati sa fie scutite de plata impozitului pe profit, anual, in cazul in care sumele de bani utilizate pentru construirea si/sau intretinerea de crese sau gradinite, pentru copiii angajatilor acestora. Construirea si functionarea creselor si a spatiilor de ingrijire a copilului vor respecta normele aflate in vigoare pentru astfel de spatii. Motivul de la baza acestei propuneri este deficitul de locuri in gradinite, dar mai ales in crese, una dintre principalele probleme pe care trebuie sa le gestioneze o persoana sau o familie care se gandeste sa aiba sau are un copil.


Alte proiecte de lege care fac parte din noul pachet legislativ:

- Proiect de lege privind acordarea de vouchere destinate parintilor care au nevoie de servicii de asistenta si ingrijire pentru copii

Initiativa legislativa propune ca mamele sau, dupa caz, persoanele care au in intretinere copii cu varsta de pana la trei ani, sa beneficieze de vouchere valorice in valoare lunara de 150 de euro pentru fiecare copil cu varsta de pana la trei ani, destinate achizitionarii de servicii de asistenta si ingrijire a copilului. Voucherele se vor acorda lunar si vor fi folosite pentru achizitionarea integrala sau partiala a unor servicii de asistenta si ingrijire a copilului pentru: crese si gradinite, centre de petrecere a timpului liber care au spatii destinate copiilor sub 3 ani, bone care isi desfasoara activitatea conform Legii nr. 167/2014 privind exercitarea meseriei de bona sau alte spatii publice sau private care includ servicii de asistenta si ingrijire a copilului, autorizate sa functioneze in acest sens. Proiectul de lege prevede si ca procedura de acordare a voucherelor si modul de emitere sunt stabilite de catre Ministerul Finantelor Publice.


- Proiect de lege pentru infiintarea Bancilor de Lapte Matern

Nu toate mamele pot insa sa alapteze, din varii motive. In acest context, Romania ar avea nevoie de banci de lapte matern prin care sa sprijine alimentarea copiilor cu lapte matern, de la mamele care doresc sa devina donatoare, avand surplus.

In Europa exista deja 210 banci de lapte matern, iar Romania este printre putinele tari care nu au nicio banca de lapte matern functionala si nici legislatie specifica in domeniu.

Prezentul proiect de lege propune infiintarea unui Fond pentru Dezvoltarea Bancilor de Lapte Matern pentru a sprijini crearea Bancilor de Lapte Matern, acordand finantari in acest sens de cel putin 50.000 de euro, avand prioritate orasele mari si maternitatile de grad III. Pentru sprijinirea si monitorizarea continua a bancilor de lapte, proiectul mai propune crearea unui Grup de Lucru in cadrul Ministerului Sanatatii, format din consultanti in lactatie certificati international (IBCLC), specialisti in neonatologie, pediatrie, medicina de laborator si alte specialitati, nutritionisti si reprezentanti ai asociatiilor profesionale.


- Proiect de lege pentru infiintarea Comisiei Nationale de Alaptare

Renuntarea la alaptarea exclusiva in Romania are legatura cu informarea si sprijinul acordat de catre personalul medical, precum si cu lipsa unor ghiduri clare si a unei autoritati care sa se ocupe de acest domeniu.

Prin urmare, situatia grava in care se afla Romania din acest punct de vedere face necesara adoptarea unor masuri de stimulare a alaptarii ca practica de prioritate nationala. In acest sens, prezentul proiect propune infiintarea Comisiei Nationale de Alaptare, al carei rol ar fi tocmai incurajarea, sprijinirea si promovarea alaptarii, aceasta urmand sa functioneze in subordinea Ministerului Sanatatii. Principalele activitati ale Comisiei ar include: 1) Stabilirea strategiilor prioritare pentru cresterea ratelor alaptarii; 2) Stabilirea ghidurilor de bune practici in domeniu; 3) Redactarea de materiale informative si educative despre alaptare; 4) Organizarea de evenimente pentru promovarea si sustinerea alaptarii; 5) Asistarea maternitatilor si unitatilor spitalicesti pentru incurajarea alaptarii si 6) Asistarea maternitatilor in implementarea protocoalelor de promovare si sustinere a alaptarii.
 

- Proiect de lege pentru modificarea si completarea legii nr. 167 din 2014 privind exercitarea profesiei de bona, cu modificarile si completarile ulterioare

Unul dintre motivele pentru care familiile tinere sunt reticente in a face unul sau mai multi copii este legat de dificultatea de a impaca viata de familie cu cea profesionala. Lipsa unor alternative in ce priveste ingrijirea copiilor determina multe cupluri fie sa renunte la conceperea unui copil, fie sa apeleze la solutii care nu sunt benefice nici pentru copii si nici pentru parinti.

Art. 10 Mamele care au unul sau doi copii si beneficiaza de concediu de crestere a copilului, conform legii, pot primi in ingrijire, in calitate de bone, conform prevederilor prezentei legi, pana la trei copii cu varsta de pana la trei ani, incluzand copiii proprii;

Art. 11 Parintii care apeleaza la serviciile mamelor care pot deveni bone conform Art.10 trebuie sa faca dovada incadrarii in munca, printr-un act eliberat de angajator;

Art. 12 Dovada indeplinirii conditiilor impuse prin Art. 11 se face de catre institutii cu atributii de control al calitatii in domeniul serviciilor sociale si va fi atasata contractului individual de munca sau a contractului de prestari servicii, asa cum sunt definite la Cap. III, Art 11 din prezenta lege.

Art. 13 Contravaloarea serviciilor furnizate de catre mamele care exercita profesia de bona potrivit prevederilor prezentei legi va fi asigurata de catre stat, cu un cuantum egal cu salariul minim pe economie pentru fiecare copil luat in ingrijire, fondurile fiind asigurate de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, care va propune si implementa procedurile necesare pentru asigurarea platilor.


- Proiect de lege pentru acreditarea maternitatilor ca Spitale Prieten al Copilului, in vederea promovarii si sustinerii alaptarii si reducerii gradului de mortalitate si morbiditate infantila

Scaderea numarului nou-nascutilor in Romania, in ultimele decenii, a fost determinata de o serie de factori, printre care si starea precara in care se afla, in continuare, o parte dintre maternitatile din Romania.

Se propune o initiativa legislativa pentru acreditarea maternitatilor ca Spitale Prietene cu Copilul, obiectivul principal fiind stimularea alaptarii si reducerea gradului de mortalitate infantila. In acest sens, ministerul Sanatatii va infiinta un grup de lucru care va elabora un program de acreditare a maternitatilor care sa respecte urmatorii pasi: 1. Intocmirea unui ghid scris de hranire a sugarilor, destinat personalului maternitatilor si comunicat parintilor. 2. Facilitarea contactelor imediate si neintrerupte dintre mama si nou-nascut, prin sprijinirea mamei sa initieze alaptarea cat mai curand posibil dupa nastere. 3. Nou-nascutii nu pot primi inlocuitori ai laptelui matern, cu exceptia cazului in care este indicat din punct de vedere medical sau cand acest lucru este indicat pentru sanatatea mamei si a copilului. 4. Incurajarea mamelor si a sugarilor pentru a ramane impreuna 24 de ore pe zi pe durata internarii acestora in maternitate. 5. Sprijinirea mamelor in recunoasterea semnalelor de foame ale nounascutilor. 6. Sfatuirea mamelor cu privire la utilizarea si riscurile asociate cu hranirea cu biberonul, oferirea de tetine si suzete. 7. Coordonarea externarii din maternitate astfel incat parintii si sugarii lor sa aiba acces in timp util la asistenta si ingrijire continua. Proiectul de lege prevede ca din grupul de lucru vor face parte consultanti in lactatie certificati international, medici ginecologi pediatri si neonatologi, precum si reprezentanti ai unor asociatii sau organizatii non-guvernamentale a caror arie de activitate se refera la educatia prenatala, puericultura si stimularea alaptarii. Pentru reinoirea acreditarii, maternitatile urmeaza sa fie reevaluate de catre Ministerul Sanatatii odata la trei ani.






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X