Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

VIDEO Rectificarea bugetara a fost adoptata. Au fost reduse bugetele pentru Mediul de afaceri, Agricultura si Educatie

Data actualizarii: 13 August 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
VIDEO Rectificarea bugetara a fost adoptata. Au fost reduse bugetele pentru Mediul de afaceri, Agricultura si Educatie
rectificare bugetaraimpozit pe profittva

UPDATE in 13 august 2019. Guvernul a adoptat in data de 12 august proiectul de rectificare bugetara. Proiectul a fost adoptat in forma propusa initial de Ministerul de Finante Publice.

Eugen Teodorovici incearca sa linisteasca romanii: "Deficitul nu este in pericol. Asigura plata in intregime a salariilor, pensiilor si sumele necesare proiectelor de investitii aflate in derulare si cele care vor incepe pana la final de an si care vor necesita si plati aferente".

 

Conform proiectului, mai multe ministere pierd bani, cum ar fi Ministerul Educatiei Nationale -1 miliard de lei, Ministerul Fondurilor Europene -681,9 milioane lei, Ministerul Cercetarii si Inovarii -369,1 milioane lei, Ministerul Dezvoltarii Rurale -310,4 milioane de lei, Ministerul Transporturilor -128,8 milioane lei si Ministerul pentru Mediul de afaceri, Comert si Antreprenoriat -243 milioane de lei.

Proiectul aduce si vesti bune pentru antreprenori, care au al dispozitie programul Start-up Nation. A fost facuta o propunere de alocare de circa 100 milioane lei credite de angajament pentru a se putea semna contracte noi de ministerul de resort.

In plus, Guvernul si-a luat angajamentul sa aloce fonduri si pentru ceea ce a mai ramas de plata in contul restituirii taxei auto, 135 milioane lei. Suma totala restituita in perioada 2017-2019 este de 6,1 miliarde lei, inclusiv dobanzile aferente.

Potrivit proiectul de rectificare bugetara, 500 milioane lei se aloca pentru a remedia sau atenua efectele calamitatilor naturale din acest an.

 

**************

Ministerul Finantelor Publice a elaborat proiectul rectificarii bugetare si asigura respectarea limitei de 2,76% a deficitului bugetar. Produsul intern brut s-a majorat la 1031 miliarde lei, fata de 1022,5 miliarde lei cat s-a estimat la fundamentarea bugetului pe acest an.


Proiectul rectificarii bugetare asigura sumele necesare pentru plata pensiilor si a salariilor, anunta Finantele intr-un comunicat de presa. De asemenea, sunt asigurate sumele necesare pentru proiectele de investitii aflate in derulare, in timp ce sunt reduse sumele alocate institutiilor cu un grad scazut de utilizare a banilor alocati.

Totodata, se asigura suma de 135 milioane lei pentru finalizarea procesului de restituire a taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si a timbrului de mediu pentru autovehicule, reprezentand accesoriile ramase la suma restituita (dobanzi), un subiect controversat in ultima perioada.

De asemenea, se vor aloca 500 milioane lei pentru inlaturarea efectelor calamitatilor naturale produse in acest an.

       Bugetele locale cresc cu 4,4 miliarde lei, astfel:

        ◦ 2,9 miliarde de lei pentru echilibrare. Din aceasta suma, se prevad in suma globala 1,5 miliarde lei, urmand ca diferenta sa se aloce ulterior prin hotarare de Guvern

        ◦ 1,5 miliarde de lei pentru PNDL

Totodata, s-a majorat cu 400 milioane lei pentru plafonul de imprumuturi/ trageri pentru unitatile administrativ teritoriale. De asemenea, plafoanele de contractare acordate din disponibilitatile contului general al Trezoreriei Statului pentru finantarea proiectelor de investitii in cadrul Fondului de Dezvoltare si Investitii, se stabilesc in suma de 10 miliarde de lei.

Diminuarile au fost operate de la Ministerul Transporturilor (-128,8 milioane lei), Ministerul Fondurilor Europene (-681,9 milioane lei), Ministerul pentru Mediul de afaceri, Comert si Antreprenoriat (-243 milioane de lei), Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (- 310,4 milioane de lei), Ministerul Cercetarii si Inovarii (- 369,1 milioane lei), Ministerul Educatiei Nationale (- 1,03 miliarde lei), Secretariatul General al Guvernului (-143,6 milioane lei).

La institutiile la care au fost diminuate creditele bugetare, nu au fost diminuate corespunzator si creditele de angajament, astfel incat sa nu fie afectat procesul de contractare a proiectelor finantate din fonduri europene precum si a lucrarilor de investitii. Diminuarea referindu-se doar la creditele bugetare (cash).


Rectificarea bugetara: Modificarea veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat pe anul 2019

Veniturile bugetului de stat pe anul 2019, se majoreaza pe sold cu suma de 2.250,9 milioane lei. Influentele se reflecta, in principal, pe urmatoarele categorii de venituri:

    • Impozit pe profit: +1.607,9 milioane lei, ca urmare a unor masuri asumate de ANAF dar si a unei colectari mai bune a impozitul pe profit de la banci;
    • Alte impozite pe profit, venit si castiguri din capital de la persoane juridice: +86,2 milioane lei;
    • Alte impozite pe profit, venit si castiguri din capital de la persoane fizice: +130,8 milioane lei;
    • Impozite si taxe pe proprietate: +352,9 milioane lei, ca urmare a introducerii in buget a veniturilor estimate din taxa pe activele bancare;
    • Taxa pe valoarea adaugata: este mentinuta la nivelul programului de la lege, ca urmare a masurilor intreprinse de  ANAF in vederea cresterii gradului de colectare si conformare dar si a efectelor masurii de restructurare financiara; -2.900,0 milioane lei reprezentand sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pe anul 2019 pentru finantarea cheltuielilor bugetelor locale;
    • Accize: +481,7 milioane lei ca urmare a majorarii accizei totale pentru tigarete si a introducerii bauturilor racoritoare cu un continut ridicat de zaharuri in sfera produselor supuse accizelor nearmonizate;
    • Alte impozite si taxe generale pe bunuri si servicii: +271,5 milioane lei;
    • Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati: -65,2 milioane lei;
    • Impozit pe comertul exterior si tranzactiile internationale: +67,3 milioane lei;
    • Contributii de asigurari sociale: +79,8 milioane lei;
    • Venituri nefiscale: +1.495,7 milioane lei;
    • Sume primite de la UE/alti donatori in contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020: -1.154,9 milioane lei;
    • Alte sume primite de la UE pentru programe operationale finantate in cadrul obiectivului convergenta: +1.800,0 milioane lei.


Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale: – 310,4 milioane lei. Executia la semestrul I este de  34% din bugetul aprobat.
      
 
    • Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare a avut in vedere executia pe primul semestru al anului 2019 raportata la prevederile bugetare anuale si diminuarea sumelor retinute in proportie de 10%.

S-au identificat economii in principal la:

        ◦  transferuri intre unitati ale administratiei publice -277,4 milioane lei, suma mai mica decat retinerea de 10%. Propunerea de rectificare are in vedere gradul de executie al cheltuielilor pe primele 6 luni de 33%, media platilor lunare fiind de 109,7 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 176,6 milioane lei/luna;
        ◦ subventii -29,4 milioane lei, suma mai mica decat retinerea de 10% respectiv 30,0 milioane de lei. Aceasta suma nu este angajata prin acte normative;
        ◦ cheltuieli de capital -4,2 milioane lei unde executia a reprezentat 3,2% din prevederile anuale, media platilor lunare fiind de 0,2 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 6,1 milioane lei/luna.


Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat: -243 milioane lei. Executia la semestrul I este de 1,5% din bugetul aprobat.

 Executia  pe primul semestru al anului 2019  raportata la prevederile bugetare anuale si diminuarea sumelor retinute in proportie de 10%.

S-au identificat economii in principal la:

    • Alte transferuri  -232,6 milioane lei. Propunerea de rectificare are in vedere, gradul de executie al cheltuielilor pe primele 6 luni de 1,2%, media platilor lunare fiind de 0,7 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 24,3 milioane lei/luna;
    • Bunuri si servicii -2,2 milioane lei. Propunerea de rectificare are in vedere, retinerea de 10%, suma nefiind angajata;
    • Proiecte cu finantare din FEN postaderare 2014-2020 -10 milioane lei. Propunerea de rectificare are in vedere, de asemenea, gradul de executie al cheltuielilor pe primele 6 luni de 6%, media platilor lunare fiind de 0,2 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa reducerea de la rectificare, fiind de 2 milioane lei/luna.

 

Ministerul Transporturilor: -128,8 milioane lei.
   
    • Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare a avut in vedere executia pe primul semestru al anului 2019 raportata la prevederile bugetare aprobate pe anul 2019 (28,5% din prevederea anuala aprobata).

S-au identificat economii in principal la:
   
    • transferuri catre institutiile publice si companiile nationale din subordinea/coordonarea ministerului -100 milioane lei, unde executia semestriala fata de prevederile anuale a reprezentat 31,5%; media platilor lunare pe primele 6 luni a fost de 137,9 milioane lei/luna iar media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 277,3 milioane lei /luna;
    • proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile -70 milioane lei, unde  executia la nivelul primului semestru fata de prevederile anuale a reprezentat 27,5%, media platilor lunare fiind de 19,2 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 38,9 milioane lei/luna;
    •  proiecte de investitii finantate din fonduri rambursabile -50 milioane lei, unde executia semestriala fata de prevederile anuale a reprezentat 29,1%, media platilor lunare fiind de 13,9 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 25,6 milioane lei/luna;
    • bunuri si servicii -2,8 milioane lei, datorita executiei pe primul semestru raportata la prevederile anuale care a fost de 28,3%. Media platilor lunare fiind de 0,7 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa reducerea, fiind de 0,8 milioane lei/luna;
    • cheltuieli de personal -2,8 milioane lei, datorita executiei pe primul semestru raportata la prevederile anuale care a fost de 45,8%. Media platilor lunare fiind de 3,2 milioane lei/luna, media ramasa de utilizat pe urmatoarele 6 luni, dupa rectificare, fiind de 3,3 milioane lei/luna). Sumele la titlul cheltuieli de personal, asigura plata in integralitate a salariilor pana la finele anului.

S-au alocat fonduri pentru derularea investitiilor agentilor economici de sub autoritatea ministerului (83 milioane lei) si pentru plata rambursarilor de credite externe (13,8 milioane lei).

 

Pentru Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Afacerilor Externe au fost actualizate fondurile alocate pentru alegerile prezidentiale, ca urmare a modificarilor legislative aprobate in cursul acestui an.

Prin prezentul proiect de ordonanta se propune modificari ale veniturilor bugetare ca urmare a urmatoarelor masuri:


    • modificarea regimului fiscal aplicabil tichetelor cadou acordate in legatura cu o activitate dependenta (venituri din salarii si asimilate salariilor), in anumite situatii si includerea acestora in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii (CAS, CASS si CAM) (+22,2 milioane lei 4 luni 2019);


    • cresterea nivelului accizei totale pentru tigarete (+161,7 milioane lei 4 luni 2019);


    • introducerea bauturilor racoritoare cu un continut ridicat de zaharuri in sfera produselor supuse accizelor nearmonizate (+320 milioane lei 4 luni 2019);


    • instituirea unui mecanism de restructurare a obligatiilor bugetare ca mecanism alternativ fata de procedura de acordare a esalonarii la plata, reglementata in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care se estimeaza incasari suplimentare din recuperarea obligatiilor restante (+1.890 milioane lei pentru 2019);


    • mentinerea angajamentului ANAF de a colecta veniturile din TVA si accize la nivelul programat pentru semestrul II dar si reinnoirea angajamentului ANAF de a colecta venituri suplimentare prin intensificarea actiunilor de imbunatatire a colectarii si reducerea evaziunii fiscale (+3,6 miliarde lei);


    • taxa pe activele bancare +300 milioane lei;


    • mentinerea planului de realizare a veniturilor din dividende de la societati si companii nationale precum si de la regii autonome.


Consultati documentele atasate mai jos:

Proiectul de Ordonanta

Anexa  1

Anexa 2

Anexa 3

Anexa 4


Anexa 5

Anexa 6


Nota de fundamentare






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X