Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Altele

ITM anunta masurile de protectie a lucratorilor pe timp de canicula. Care sunt sarcinile contabilului?

Data aparitiei: 08 Iulie 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ITM anunta masurile de protectie a lucratorilor pe timp de canicula. Care sunt sarcinile contabilului?
codul fiscalitmcovid

Inspectorii de munca din cadrul ITM Arad (Serviciul Securitate si Sanatate in Munca) atrage atentia angajatorilor asupra obligatiilor legale pe care le au cu privire la masurile de protectie ale lucratorilor, in perioadele cu temperaturi ridicate.

Astfel, in cazul in care temperatura exterioara a aerului depaseste +37 de grade sau corelat cu conditii de umiditate mare este atins acest nivel, angajatorii au obligatia de a lua masuri corespunzatoare care sa conduca la ameliorarea conditiilor de munca si care sa asigure mentinerea starii de sanatate a salariatilor.
 

Angajatorii trebuie sa ia urmatoarele masuri:

- reducerea intensitatii si ritmului activitatilor fizice;

- alternarea efortului dinamic cu cel static;

- asigurarea ventilatiei la locul de munca, iar acolo unde procesul de lucru permite, alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus in locuri umbrite, cu curenti de aer;

- asigurarea apei minerale, cate 2-4 litri / persoana / schimb;

- asigurarea de dusuri precum si asigurarea echipamentului individual de protectie.
 

Totodata, pentru a preveni imbolnavirile cauzate de munca in conditii de temperaturi ridicate, salariatii vor fi examinati medical atat la angajare, cat si periodic, avandu-se in vedere posibilitatea de reducere a programului de lucru sau chiar schimbarea locului de munca, in cazul salariatilor cu afectiuni sau care au contraindicatii de a desfasura activitate la temperaturi ridicate.
 

ITM Arad reaminteste angajatorilor si lucratorilor ca in aceasta perioada NU trebuie neglijate nici masurile necesar a fi luate in vederea prevenirii infectarii cu virusul COVID – 19:

- spalarea mainilor cu apa si sapun cat mai des posibil sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru maini pe baza de alcool;

- efectuarea triajului epidemiologic la locul de munca;

- utilizarea mastilor de protectie;

- evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;

- acoperirea gurii, nasului, in caz de tuse sau stranut;

- dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool.
 

In vederea evitarii evenimentelor nedorite ce se pot solda cu victime, in urmatoarea perioada, inspectorii de munca vor efectua controale la angajatori, pentru a verifica respectarea obligatiilor legale pe care acestia le au.
 

Amenzile ajung pana la 2500 lei

ITM atrage atentia ca nerespectarea dispozitiilor legale in materie, constituie contraventie, amenzile aplicabile fiind cuprinse intre 1500 lei si 2500 lei, daca faptele nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni.
 

Care sunt obligatiile contabilului?

Si contabilul are anumite sarcini de indeplinit atunci cand sunt temperaturi extreme. Cheltuielile efectuate de angajator (inclusiv apa acordata gratuit angajatilor) nu trebuie tratate drept cheltuieli de protocol care se inregistreaza in debitul contului 623 „cheltuieli de protocol, reclama si publicitate”, supuse limitarii fiscale la nivelul cotei de 2% , ci in debitul contulul 658 „alte cheltuieli de exploatare" dezvoltat intr-un analitic distinct, fara ca sumele respective sa fie limitate la determinarea rezultatului fiscal. Daca se respecta cantitatile reglementate prin lege.

 

Aceste cheltuieli efectuate de angajator, impuse prin lege, nu trebuie inregistrate in evidenta contabila in debitul contului 6458” alte cheltuieli privind asigurarile si protectia sociala „deoarece astfel de cheltuieli se supun limitarii fiscale conform prevederilor art.25 alin.3 lit.b din codul fiscal, prin aplicarea cotei de 5%, asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului. Tva –ul la achizitie este deductibil fiscal.

 

Foto: pixabay.com






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X