Firmele pot beneficia de subventii de la stat pentru fiecare angajat care a lucrat in regim de telemunca pe perioada starii de urgenta. Din 14 septembrie, angajatorii au acces la platforma aici.gov.ro pentru a solicita sprijinul financiar oferit de stat pentru telesalariati (2.500 de lei/angajat).
Acest sprijin guvernamental este destinat cumpararii de echipamente necesare muncii la distanta (laptop sau notebook, tableta, smartphone, periferice aferente, echipamente pentru conectarea la internet, licente software pentru aceste dispozitive).
Referitor la subventia pentru telemunca, ANOFM a facut un anunt cu privire la obligatia angajatorilor de a transmite anute documente justificative pentru achizitiile de bunuri si servicii - Art. 6 alin. (1) din OUG 132/2020.
Potrivit Ordinului 1376/2020 al ministrului Muncii si Protectiei Sociale, angajatorii care au beneficiat de sprijinul financiar acordat in vederea achizitionarii de bunuri si servicii necesar desfasurarii activitatii salaritilor in regim de telemunca, au obligatia de a transmite, in termen de 30 de zile de la acordarea sumei prevazute la art. 6 alin. (1) din OUG 132/2020, prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, urmatoarele documente justificative, scanate:
a) facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
b) bonurile fiscale sau chitantele sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute la lit. a);
c) fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, sau/si, dupa caz, bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015, sau/si, dupa caz, situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
ATENTIE!
In cazul nerespectarii obligatiei prevazute mai sus, in 30 de zile de la data expirarii termenului pentru depunerea documentelor justificative referitoare la achizitia categoriilor de bunuri stabilite in anexa nr. 1, angajatorii restituie integral suma acordata, in contul de trezorerie al agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din OUG 132/2020.
Citeste si: Ghid ANOFM: completarea si transmiterea documentelor pentru obtinerea banilor de la stat (telemunca)